technicality Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 (endret) Hun damen i skranken sa at den var innenfor..? Det som er problemet er batteriet, skrur seg av når det er masse batteri igjen. Ble kjøpt fra Apple.com, fra Irland gjennom Apple Distribution Center. Er det en av de telefonene som de aksepterte feil på ? så man skulle få nytt batteri ? Burde ikke være noe problem da. Endret 22. november 2014 av technicality Lenke til kommentar
Lami Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Den batteri-sjekken på apple.com er ikke samme som de har her i Norge sa hun. Hun tok en batteritest og den besto iPhonen. Men det er åpenbart noe fryktelig galt med batteriet så skal ikke være noe problem at de finner noe. Men at det står "Out of Warrenty", har det noe å si? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Så lenge den har reklamasjonsrett, er dette trolig ikke noe problem. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Supert! Om ikke den blir fikset vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med den Noe som også var rart, på Min side under service, så var den innlevert til service, og noen min etterpå var den utlevert.... Håper det ikke påvirker noe som helst. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 (endret) Den batteri-sjekken på apple.com er ikke samme som de har her i Norge sa hun. Hun tok en batteritest og den besto iPhonen. Men det er åpenbart noe fryktelig galt med batteriet så skal ikke være noe problem at de finner noe. Men at det står "Out of Warrenty", har det noe å si? Buuuuuull.... Husker noe vagt om at det var noen andre kriterier, telefonen skal ellers være iorden eller noe sånt. Men du kan jo høre direkte med Apple, sist jeg tok kontakt så var det ikke noe problem, de bare sjekket serienummeret, for å bekrefte at telefonen gikk under bytte,fikk adressen min og sendte returlapp Du har vel ellers ikke gjort noe med den som bryter garanti da ? byttet skjerm ? jailbreak ? utløst fuktsensorene (litt usikker på denne, men tok den med) Endret 23. november 2014 av technicality Lenke til kommentar
Lami Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Hva var bull? Har ikke gjort noe med den. Tar kontakt med Apple om de ikke fikser den hos Eplehuset, men rart hvis ikke! Lenke til kommentar
technicality Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Hva var bull? Har ikke gjort noe med den. Tar kontakt med Apple om de ikke fikser den hos Eplehuset, men rart hvis ikke! "Den batteri-sjekken på apple.com er ikke samme som de har her i Norge sa hun." <-Dette Har gjentatte ganger opplevd at de såkalte representanter for apple i norge har en helt annen innstilling enn Apple... Ser frem til en offisiell Apple store åpner Lenke til kommentar
Hvaheterdu Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 (endret) Nå er jeg temmlig irritert. Satt iPhonen inn i Macen og da kommer jo stygge iTunes automatisk opp. Programmet starter og det kommer opp en vindu som sier at det er en oppdatering tilgjengelig for iPhonen (8.1.1). Ja, får vel oppdatere da! Trykker i vei og oppdateringen begynner å laste ned på maskinen. Når den er ferdig så kommer det opp et par ting og jeg trykker Update og den begynner sin vanlige greie. Apple merket kommer opp på telefonen og den begynner å laste ned. Plutselig kommer det opp at The iPhone "iPhone" can not be restored. The update failed.............. (12). 12 er koden på feilmeldingen. Jeg får ikke restored telefonen min heller for da kommer den meldingen opp. Noen andre som har opplevd dette eller har et tips til hvordan det kan fikses? Finner veldig lite på google. EDIT: Fikset etter mye om og men, Avast var vist problemet. Endret 25. november 2014 av Hvaheterdu Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 (endret) Hei. Min Iphone 5s døde nå helt plutselig. Vil ikke lade, og er generelt helt dau. Har tatt godt vare på den, så dette synes jeg at er veldig merkelig. Er det håp, eller må skaffe ny telefon? Hadde rundt 80% igjen av batteriet, og telefonen er 11 mnd gammel. Kan nevne at jeg nå har hatt den i laderen i ca 10 min uten tegn til liv. Endret 24. november 2014 av jajamensen Lenke til kommentar
johanf Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Hold inne HOME og POWER-knapp i 10-12 sekunder. Hvis ikke det funker, er det bare å gå innom en eplebutikk - du har fortsatt garanti på den. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Utrolig... Leverte inn 5eren da den har batteriproblem og skrur seg av når det er masse batteri igjen: Under feilsøking av din iPhone har vi ikke funnet noen feil. Vi har testet iphonen med både Apples og egne testverktøy. Din service er klar til henting i butikken der du leverte den. Er det mulig...? Det er noe gale med den! Endret 26. november 2014 av Lami Lenke til kommentar
technicality Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Utrolig... Leverte inn 5eren da den har batteriproblem og skrur seg av når det er masse batteri igjen: Under feilsøking av din iPhone har vi ikke funnet noen feil. Vi har testet iphonen med både Apples og egne testverktøy. Din service er klar til henting i butikken der du leverte den. Er det mulig...? Det er noe gale med den! Kontakt Apple direkte du Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Hm ja, gjennom denne siden feks?: https://getsupport.apple.com/ServiceOptionAction.action Men når jeg skriver inn serienummer, og telefonen er over ett år gammel må jeg kjøpe "singel incident support" for $29 hvis jeg feks skal bruke chat service........ Jeez! Prøver jeg "send it to service" valget og skriver inn serienummer: Sorry, this serial number is related to an open repair. The original repair must be completed before starting another. Så da må jeg hente mobilen og betale for å ordne det..... Er det ingen annen måte å kontakte de, dette var helt latterlig. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Uhm... Ringe de... 800 56952 Og siden du viser til, Jeg klikket meg frem til å få dette alternativet Planlegg en samtale "Inngå en avtale om at Apple-kundestøtte skal ringe deg når det passer for deg." Utdrag fra replacement siden til apple: Dette verdensomspennende Apple-programmet innebærer ingen utvidelse av den normale garantidekningen for iPhone 5. Programmet dekker berørte iPhone 5-batterier i to år fra datoen da enheten første gang ble kjøpt hos en forhandler, eller til 1. mars 2015 – det som gir deg den lengste dekningsperioden. Endret 26. november 2014 av technicality Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Spørsmål: Jeg overfører bilder fra iPhone til laptop nesten daglig. For noen måneder siden var det frustrerende at innholdet var spredt utover ca 10 mapper i DCIM folderen. Etter første oppdateringen i iOS8 ble dette samlet pent og pyntelig i én enkelt mappe. Endelig! Nå er det imidlertid spredt på ca 20 mapper. Det er heller ikke noe system, feks at sist mappe innholder de nye filene. Håpløst! Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Ringte Apple nå. Damm. Jeg skulle visst ta kontakt med de og ikke Eplehuset siden iPhonen er kjøpt hos Apple.com og det går under kjøpsloven. Helvete da må jeg bare betale de 300,- og få tilbake iPhone 5'en. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Ringte Apple nå. Damm. Jeg skulle visst ta kontakt med de og ikke Eplehuset siden iPhonen er kjøpt hos Apple.com og det går under kjøpsloven. Helvete da må jeg bare betale de 300,- og få tilbake iPhone 5'en. Har jeg ikke sagt det fra dag 1 da ? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Ringte Apple nå. Damm. Jeg skulle visst ta kontakt med de og ikke Eplehuset siden iPhonen er kjøpt hos Apple.com og det går under kjøpsloven. Helvete da må jeg bare betale de 300,- og få tilbake iPhone 5'en. Har jeg ikke sagt det fra dag 1 da ? Ja etter jeg leverte den inn ;( Hvorfor må jeg betale hos Eplehuset men gratis hos Apple pga kjøpsloven? Eplehuset er jo official retailer, skulle tro de kjørte samme som Apple selv! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Du har reklamasjonsrett overfor selger, ikke noen andre parter. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Ringte Apple nå. Damm. Jeg skulle visst ta kontakt med de og ikke Eplehuset siden iPhonen er kjøpt hos Apple.com og det går under kjøpsloven. Helvete da må jeg bare betale de 300,- og få tilbake iPhone 5'en. Har jeg ikke sagt det fra dag 1 da ? Ja etter jeg leverte den inn ;( Hvorfor må jeg betale hos Eplehuset men gratis hos Apple pga kjøpsloven? Eplehuset er jo official retailer, skulle tro de kjørte samme som Apple selv! Nå har vel du plundret med den telefonen en god stund hvis jeg husker riktig, Jeg synes da å ha nevnt apple sitt bytteprogram en god stund, Kontakt alltid apple først, har av erfaring lagt merke til, med noen få unntak at representantene her i landet er sleske og lite samarbeidsvillige på ting som ikke gir de en fortjeneste. Synd at du må betale for dette Men husk å nevn det for kundebehandleren i apple, jeg synes de skal vite hvordan eplehuset er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå