Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Slik jeg forstår det så må du ha aktivert bluetooth (trenger ikke WiFi) for å kunne ta over mail,sms, safari etc.

Hvis du skal ringe må du være på samme trådløse nettverk (trenger ikke bluetooth)..

 

Men når jeg sier sms, så mener jeg vel iMessage. Vanlig sms er vel ikke tilgjengelig enda, eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den siste tiden så har telefonen min mistet kontakt med mobilnettet flere ganger daglig. Står "No Signal" øverst i venstre hjørne.

 

Eneste løsningen jeg har funnet pr nå er å skru av og på mobilen.

 

Jeg har også prøvd full reset uten å hente gammel backup og nytt sim-kort, men samme skjer fortsatt.

 

Noen som har vært borti dette før? Har en iPhone 5S.

 

 

Ja! Jeg har en iPhone 5, som jeg oppgraderte til IOS 8 samme dag den var tilgjengelig. Det er seks dager siden i dag. I går opplevde jeg det du skriver om. Måtte restarte telefonen. Har ikke opplevd dette før eller etter den hendelsen.

 

Lenke til kommentar

Hva mener du? Ligger ikke lommelykten fra den menyen i bunn? Jeg har da aldri kunne trykke på kameraikonet for å slå av/på lyset om det var det du mente?

Menyen er der, men i iOS7 kunne man slå av lommelykten med ett enkelt trykk på snarveien for kamera. Altså slippe å dra opp menyen fra bunnen. ....jeg bruker mye lommelykt på jobb......sikkert ubrukelig for andre. Men skjønner ikke hvorfor de har fjernet en snarvei, og ikke erstattet den med noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Aldri sett dette før, eneste mulighet jeg kan tenke meg er for å få lommelykt på kameraknappen er at man har satt kamera i videomodus med lys alltid på. Ellers har jeg alltid måtte slå på lommelykten ved å skli opp fra bunn og trykke på lommelykten.

Lenke til kommentar

 

Den siste tiden så har telefonen min mistet kontakt med mobilnettet flere ganger daglig. Står "No Signal" øverst i venstre hjørne.

 

Eneste løsningen jeg har funnet pr nå er å skru av og på mobilen.

 

Jeg har også prøvd full reset uten å hente gammel backup og nytt sim-kort, men samme skjer fortsatt.

 

Noen som har vært borti dette før? Har en iPhone 5S.

 

 

Ja! Jeg har en iPhone 5, som jeg oppgraderte til IOS 8 samme dag den var tilgjengelig. Det er seks dager siden i dag. I går opplevde jeg det du skriver om. Måtte restarte telefonen. Har ikke opplevd dette før eller etter den hendelsen.

 

 

 

Hos meg så virker det som at dette skjer kun når jeg er i et område der det ikke er dekning. Typ togturen hjem og til jobb, så er det enkelte steder jeg får "No Signal" når dette da skjer, så må jeg ta en omstart av telefonen.

 

Så det skjer ikke helt ut av det blå, som jeg først trodde.

Lenke til kommentar

 

 

Den siste tiden så har telefonen min mistet kontakt med mobilnettet flere ganger daglig. Står "No Signal" øverst i venstre hjørne.

 

Eneste løsningen jeg har funnet pr nå er å skru av og på mobilen.

 

Jeg har også prøvd full reset uten å hente gammel backup og nytt sim-kort, men samme skjer fortsatt.

 

Noen som har vært borti dette før? Har en iPhone 5S.

 

 

Ja! Jeg har en iPhone 5, som jeg oppgraderte til IOS 8 samme dag den var tilgjengelig. Det er seks dager siden i dag. I går opplevde jeg det du skriver om. Måtte restarte telefonen. Har ikke opplevd dette før eller etter den hendelsen.

 

 

 

Hos meg så virker det som at dette skjer kun når jeg er i et område der det ikke er dekning. Typ togturen hjem og til jobb, så er det enkelte steder jeg får "No Signal" når dette da skjer, så må jeg ta en omstart av telefonen.

 

Så det skjer ikke helt ut av det blå, som jeg først trodde.

 

 

 

 

Løser ikke flightmode på/av det ? tenker det går litt fortere enn å skru av og på telefonen

 

Lenke til kommentar

Har Apple fikset iMessage-problemene? Har ikke skrudd på funksjonen etter at flere av kontaktene/avsenderne dukket opp som mailadresser i meldingene, i tillegg til at noen meldinger ikke kom frem før flere timer etterpå (selv om meldingen var bekreftet sendt).

 

Ganske kritiske feil ettersom ikke alle har navnet sitt i mailen i tillegg til flere meldingstråder per person. At meldinger ikke kommer frem når de skal sier seg selv at er ganske problematisk.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

 

 

Den siste tiden så har telefonen min mistet kontakt med mobilnettet flere ganger daglig. Står "No Signal" øverst i venstre hjørne.

 

Eneste løsningen jeg har funnet pr nå er å skru av og på mobilen.

 

Jeg har også prøvd full reset uten å hente gammel backup og nytt sim-kort, men samme skjer fortsatt.

 

Noen som har vært borti dette før? Har en iPhone 5S.

 

 

Ja! Jeg har en iPhone 5, som jeg oppgraderte til IOS 8 samme dag den var tilgjengelig. Det er seks dager siden i dag. I går opplevde jeg det du skriver om. Måtte restarte telefonen. Har ikke opplevd dette før eller etter den hendelsen.

 

 

 

Hos meg så virker det som at dette skjer kun når jeg er i et område der det ikke er dekning. Typ togturen hjem og til jobb, så er det enkelte steder jeg får "No Signal" når dette da skjer, så må jeg ta en omstart av telefonen.

 

Så det skjer ikke helt ut av det blå, som jeg først trodde.

 

 

Tydeligvis en bug i IOS 8. Står på nyhetene nå i dag. Så har de altså sluppet ut en oppdatering samme dag, som blir trukket rett tilbake, grunnet flere feil. Ja, så har vi da nyhetene om 6+-telefoner som bøyer seg litt for lett... Mye dårlige nyheter på en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...