Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Den siste tiden så har telefonen min mistet kontakt med mobilnettet flere ganger daglig. Står "No Signal" øverst i venstre hjørne.

Hvilken iOS-versjon har du? Hadde dette ("No service") 1-2 ggr pr mnd på min 5S med iOS 7.0.3 og eldre, og EN gang på 7.1.2, men har ikke hatt det på 8.x (enda). Dersom du har det ofte, bør du prøve en nullstilling av telefonen, dersom dette ikke hjelper, må du levere den til rep. Det KAN også være feil på SIM-kortet, så det første jeg ville gjort var å bytte dette.

Lenke til kommentar

@lemon: Jeg hadde da levert inn til rep. Kommer ikke på noe annet.

Spørsmål til dere (RamGuy? :p) som har iOS 8 på iPhone 5 og oppover sammen med en iPad mini eller oppover (eller iPad 4. generasjon og over). Får dere continuity funksjonen i iOS 8 til å fungere? Handoff fungerer til den graden at når tlf min ringer, så kan jeg ta opp på iPad Mini'en. Og kan gå inn på contacts på iPaden og ringe via min iPhone også. Så den delen funker.

Men med handoff/continuity skal vi egentlig kunne starte å browse på safari på iPhone også skal det komme opp på iPaden automatisk (på lock screen eller multitask) at safari er klar til bruk og skal åpne samme tab'en/nettsiden jeg bruker på min iPhone på akkurat den tiden i samme "form".

Samme gjelder når jeg starter å skrive en mail på iPhone, da skal iPaden vise at Mail appen er klar med akkurat samme teksten jeg har skrevet på iPhone. Det popper ingenting opp for meg, ingen mail/messages/safari ikon kommer på iPaden. Kan noen bekrefte om dette fungerer for dere?

Endret av tc47
Lenke til kommentar

@lemon: Jeg hadde da levert inn til rep. Kommer ikke på noe annet.

Spørsmål til dere (RamGuy? :p) som har iOS 8 på iPhone 5 og oppover sammen med en iPad mini eller oppover (eller iPad 4. generasjon og over). Får dere continuity funksjonen i iOS 8 til å fungere? Handoff fungerer til den graden at når tlf min ringer, så kan jeg ta opp på iPad Mini'en. Og kan gå inn på contacts på iPaden og ringe via min iPhone også. Så den delen funker.

Men med handoff/continuity skal vi egentlig kunne starte å browse på safari på iPhone også skal det komme opp på iPaden automatisk (på lock screen eller multitask) at safari er klar til bruk og skal åpne samme tab'en/nettsiden jeg bruker på min iPhone på akkurat den tiden i samme "form".

Samme gjelder når jeg starter å skrive en mail på iPhone, da skal iPaden vise at Mail appen er klar med akkurat samme teksten jeg har skrevet på iPhone. Det popper ingenting opp for meg, ingen mail/messages/safari ikon kommer på iPaden. Kan noen bekrefte om dette fungerer for dere?

Får vel bite i det sure eplet og levere den inn, regner med at dette er en garantisak?

Lenke til kommentar

Har en iPhone 5S som sluker strøm.

Jeg har kun facebook aktivt og jeg har slått av bakgrunnsoppdatering.

Flere med samme problem? Lurt å levere den inn for sjekk?

Har du oppdatert til siste iOS kan du sjekke hvilke apps som trekker mye strøm, men siden du påpeker at Facebook er synderen så går jeg nesten ut i fra at du har oppdatert telefonen?

Lenke til kommentar

Det må det nesten være, ja.

Jeg hadde i starten med min 5S problemer med at den innimellom mistet dekningen fullstendig. Da hjalp ingenting, restart, sovemodus osv. ga fortsatt "no signal". Det viste seg å være et problem hos mobiloperatøren. Mobiloperatøren foretok en reset mot abbet/simkortet inne hos seg og etter det har jeg aldri hatt et slikt problem igjen. Det forårsaket dog at BankID måtte resettes i tillegg men det gikk fort hos banken.

Bruker fortsatt samme simkortet som fra dag 1.

Å levere telefoner til garanti fordi man noen ganger mister dekning lukter bare masse kverulering, tiddsløsing og frustrasjon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Riktig det. Eller kanskje ikke helt som du sier. Du trenger ikke åpne mail appen (på iPaden). Du skal bare dra mail/safari/og flere apps ikon opp fra lock screen på iPaden etter det dukker opp der mens du skriver en mail, f.eks, på iPhone. Akkurat som du drar opp kamera ikon fra høyre siden på lock screen, kommer det da en mail ikon i dette eksemplet nede på venstre hjørne. Hvis du er allerede inne og har låst opp iPaden mens du har startet mailen på iPhone, så kan du finne "handoff" funksjonen i app switcher (multitasking som kommer opp etter dobbeklikk på hjemmeknappen). Da ser du at den handoff taben er helt til venstre (til venstre for hjemmeskjermen som er jo vist som første taben i app switcher/multitask).

Har nå fått det til å fungere.. om noen ikke klarer det må dere spørre meg. Var ikke lett og føltes ganske tilfeldig ut at det faktisk fungerte til slutt :p Var oppe til 3 på natten før det ordnet seg, haha. Litt deprimerende egentlig kanskje, men jaja. At least it works!

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Jepp, de skal fungere. Har iPhone 5 og iPad mini Retina selv. Fungerte smooth i morges :) Deilig av og til siden jeg ofte begynner å skrive en mail som jeg tror kan bli kort på min iPhone også hadde jeg vanligvis bare skrevet hele på iPhone siden jeg ikke hadde orket å copy paste/lagre draft først også funnet frem på iPaden. Her er det altså allerede klart når jeg swiper opp mail ikon på iPaden med samme mottaker og prikklikk tekst jeg har skrevet "så langt" på iPhone! Herlige saker. :)

Handoff fungerer forresten bare om man bruker en iPhone 5 og oppover, iPad 4. generasjon og oppover, iPad mini eller iPad Mini Retina. Kanskje pga. Bluetooth LE teknologien som blir brukt, usikker.

Skal også funke med Mac som har Yosemite når den OS kommer ut :) Er usikker på hvilke Mac som kommer til å bli støttet.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Testet funksjonene nå, fungerer hos meg.

• Utgående samtale
  • Fortsette sms, mail og safari

Utgående samtale krever WiFi, mens det andre krever bluetooth. Hvis jeg har forstått det riktig..?

Har ikke testet innkommende anrop enda.

Gleder meg til det kommer til andre apps, f.eks youtube blir nice!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...