Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Når folk mottar klager på ting som de mener de ikke fortjener, så blir de nok litt krase. Om oppførselen til verkstedet er kritikkverdig eller ikke blir litt vanskelig for meg å ta stilling til, men vanlig normal høflighet burde alle klare få til, det er jeg helt enig med deg i, selv uavhengig av om det finnes kundeforhold eller ikke.

 

Strengt tatt burde heller ikke kun en utløst fukt indikator være grunn for avslag på garantien, men heller gi et signal om at det kan være fuktskader i telefonen, og at den da burde kontrolleres grundig, men dette er også noe som produsenten bestemmer i retningslinjene som verkstedet må følge, så hjelper ikke klage til dem om det.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe meg en iPhone bare fordi jeg begynner å gå litt lei Android. Har nå en Nexus 5 som jeg er storfornøyd med, men mamma vil ha den. Ho utgår en deal med meg og sier at ho betaler deler av en ny telefonen mot at hun får min. Den godtar jeg, og vurderer da en iPhone. Spørsmålet mitt er da, hvis du kunne velge om å kjøpe iPhone 5S eller vente til iPhone 6, hva ville du gjort?

Selv faller jeg litt mot å vente, men jeg er ikke en tålmodig person. Jeg tror heller ikke forskjellen mellom 5S og 6 er verdens største, men kanskje verdt å vente på. Større skjerm, flere pixler, raskere etc.

Hva hadde ditt valg vært?

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over at fingeravtrykksleseren på iPhone 4 og iPaden ikke funker både støtt og stadig, men så føler jeg meg plutselig litt fårete når jeg får tenkt meg om :)

Hehe derfor blir det digg når jeg får meg ny iPad Air med touchID :).

 

Lånte datterns gamle iPad Mini i går og stusset veldig på at den ikke låste seg opp automatisk hehe.

En jeg kjenner bytta iPhone 5s sin mot en ny iPhone 4s...

Huff, ville jeg aldri gjort. Kanskje hvis det var en iPhone 5 men ikke 5S.

Lenke til kommentar

Har en Iphone5s som jeg kjøpte på eplehuset i Mai! No bare driver den å hopper utav alle menyer og apper.. Fungerer ikke som den skal. Er dette et problem som oppstår avogtil? Eller burde jeg ta den med til butikken?

Jeg tror du burde ta den med til butikken, eventuelt oppdatere den hvis den ikke er oppdatert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Høres rart ut, slik skal den ikke være. Prøv med en full resett fra meny eller iTunes (ta backup først), dersom du har samme feil etterpå, bytt telefonen.

Lenke til kommentar

4989,- for ny iPhone 5s (16GB) - er det en ok pris?



Jeg skal ikke ha iphone 6 (for stor skjerm regner jeg med), men burde jeg vente med å kjøpe iPhone 5/5d til 6'ern kommer...? Hvor mye pleier gammel modell å synke i pris når det kommer en ny...? Noen som har noen ide om sånt? (jeg har aldri hatt iPhone før)



Er dette en bra pris? http://cdon.no/mobil...-16gb-p25122624



Eller bør jeg se om Lefdal/Elkjøp fortsetter salget av Pre-Owned iPhone 5 for 3600-3900...? Ser det kun er noen Elkjøp-butikker som har den nå, til 3995, men ikke i nærheten av der jeg bor :(


Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Pris på Apple Store i USA for en ulåst 5S-16 er USD 649 eller ca NOK 4300, og da kommer lokal moms i tillegg (denne varierer fra stat til stat i USA). Med norsk moms blir prisen ca NOK 5400, så prisen på cdon.com er bra.

Lenke til kommentar

Er det mange her som har iPad/Air? Hva syntes dere om 9-10" nettbrett? Brukes de ofte? Er dette noe som dere bruker istedenfor laptop eventuelt?

 

Selv føler jeg at de er en waste, bare fordi at jeg selv drar frem Macen mye oftere enn og føler at det er lettere å bruke og mer brukervennlig. 7" nettbrett er jeg veldig stor fan av, spesielt til E-books, nyheter, youtube etc.

Lenke til kommentar

Har iPad mini og liker størrelsen på den men siden air ikke er så mye større så er det enkelte ganger det hadde vært kos med bittelitt større skjerm. Eks. når man ser på film/tv og når man spiller på iOS. Ikke noe must, men bedre "bedre realestate" kan komme til nytte i noen tilfeller.

 

Når jeg oppgraderer til iPad Air med touchID til høsten så blir det nok 10"eren jeg går for siden den fysisk sett kun er marginalt større og tyngre. De gamle 10"erne før Air kom var jo digre i forhold og da ville jeg aldri vurdert dem.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er det mange her som har iPad/Air? Hva syntes dere om 9-10" nettbrett? Brukes de ofte? Er dette noe som dere bruker istedenfor laptop eventuelt?

 

Selv føler jeg at de er en waste, bare fordi at jeg selv drar frem Macen mye oftere enn og føler at det er lettere å bruke og mer brukervennlig. 7" nettbrett er jeg veldig stor fan av, spesielt til E-books, nyheter, youtube etc.

 

Dette innlegget passer bedre i Den store iPad-tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...