Theo343 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Det spekuleres i at iPhone 6 kommer til å bli tidenes dyreste iPhone pga. bla. sapphire glasset på skjermen kombinert med økte størrelser på 4,7" og 5,5". Grosistprisen på Sapphire glasset vs. Gorilla er 10 gangern. Luksusklokker eks. bruker dette glasset.Det blir spennende å se hva iPhone 6 kommer med. Personlig savner jeg: - Brukerprofiler kombinert med fingeravtrykkleseren. - Dobelt eller tredobelt systemminne (ikke lagring). - Samt fingeravtrykkleser på kommende iPad med brukerprofiler. Om disse tingene kommer på plass blir det muligens et kjøp av både ny iPhone og iPad. Vil da vurdere 5,5" (om den kommer) og hovedsaklig pga. synet som merker alderen. - Savner også muligheten til å kunne pause, skifte spor osv. med knappene på selve telefonen (kjekt når den ligger i plast i sykkeltrøya, slik man gjør med kontrollen på kabler) under musikkavspilling via spotify, men dette er vel mer applikasjonens feil/mangel enn telefonen?(sykler bare med 1 plugg i øret de få gangene jeg har en plugg i ene øret, pga sikkerhet). Endret 19. juli 2014 av Theo343 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Sånn jeg har forstått det ut i fra patentene er at glasset kun er laminert med et safir belegg, og ikke er rent safir glass gjennom hele, uten at det sikkert ikke er noen billig løsning det heller, hvem vet, kanskje det bare gjør det enda dyrere igjen. Brukerprofiler er også tvilsomt med tanke på at iOS8 som neste iPhone blir levert med er ute i beta alt, men finnes løsninger på ha ulike bruker profiler til apper om man jailbreaker. Ikke at jeg utelukker det helt men.. Styre musikk via telefonens hardware knapper er en begrensning i iOS og ikke en mangel i apper ettersom det også er mulig derson man jailbreaker telefonen. (om det var via volum knappene og sånt du tenke på) Selv håper jeg det kommer noe som jeg ikke klare forestiller meg, hva nå enn det er, liker overraskelser Men er vel blant de som ønsker større skjerm på iPhone. Endret 19. juli 2014 av esoteric Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Veldig rart om de skulle velge å ha rent safirglass, hva er poenget med det? Vil nok tro det er som du over sier med safirbelegg. Måtte bli rimelig dyrt med iP6 da om det var safirglass! Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Nå er det jo ingen som aner noe som helst om prisen på de glassene til iphone 6. Apple har jo investert enorme summer i oppbygning av produksjonskapasiteten, og garantert fått en veldig veldig godt pris. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Større skjerm blir virkelig ønsket velkommen her ja Etter å ha hatt en rekke Android telefoner fra 4,3" til 5" har jeg funnet ut at 4,7" er maks altså. 4,7" i iphone utførelse tror jeg kan fungere veldig, veldig godt for min egen del. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Prisen øker nok med 500kr for 4,7" og 1000kr for 5,5". Da holder de seg fortsatt langt over konkurrentene. Regner ikke med noe revolusjonerende nye ting. Blir bok A8, større skjerm, bedre kamera, og masse vås fra Jonathan Ive om designet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Blir kvalm av de videoene og stemmen hans i bakgrunnen Men han kan jobben sin da Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Det er klart det er snakk om laminert sapphire lag og ikke tvers igjennom, da hadde skjermen blitt veldig skjør om den var sapphire tvers igjennom . Som det spekuleres i her: https://www.youtube.com/watch?v=b7ANcWQEUI8#t=38 Som man ser er glasset meget bøyelig, noe den ikke ville vært om den var ren sapphire. Om glasset blir som vi ser i videoen synes jeg det er meget positivt, men det vil nok drive prisen litt opp selv om man vet at Apple får gode priser på store ordre. Endret 19. juli 2014 av Theo343 Lenke til kommentar
KLB Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Må si at etter at jeg har vært igjennom det meste på Android siden, var det godt å komme hjem med iOs. Siste HTC One (m7) er byttet til iPhone 5s 64Gb (endelig har jeg gått fra 10-15% batteri på kvelden, til å legge meg med 76% igjen med 5s) Fujitsu Siemens laptopen er byttet til Macbook Pro 13", Playstation 3 er byttet til Apple TV3 (jeg spiller ikke alikevel), og husholdningen er forsynt med hhv 2 iPad mini, og 1 iPad Air. Det trådløse nettverket fra D-link er byttet ut til fordel for 1 Apple Airport Extreme Time Capsule, og en Airport Extreme som jeg bruker som extender til nettverket. Smidig, og enkelt, helt sømløst, og alt snakker sammen. Jeg er utrolig klar over at det kommer en iPhone 6 ila høsten. Jeg har ikke det behovet at jeg trenger å bytte. Jeg rett og slett elsker kvaliteten som iPhone 5s og de andre Epleproduktene utstråler. Endret 20. juli 2014 av KLB 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 iPhone 6 glasset tåler desverre ikke carbonpiler Lenke til kommentar
atwater Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Forventer heller ikke at den skal tåle carnonpiler Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Uff, dealbreaker..Det var minstekravet mitt, ettersom jeg alltid har problemer med carbonpiler. Lenke til kommentar
Malun Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Hmm, noen av dere som vet noe om hvordan batterilevetiden vil bli på iphone 6? Droppet å kjøpe iphone 5s pga den ubrukelige batteritiden Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Regner med at det blir identisk. Større batteri, men større skjerm. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Kjærringa og ungen er borte denne uka, så når jeg kom hjem i dag så satte jeg telefonen i laderen og gikk å satte en grandiosa i ovnen. Ropte så "Hey Siri". Hørte den velkjente bekreftelses lyden, og sa "Set timer for 11 minutes". Genialt. Når voicecontrol begynner å funke så bra på alt man har av enheter, da kan jeg se for meg at man skal styre mye av det elektroniske med stemmen.. Beta 4 er ute forresten.. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Noen som vet hvordan man endrer tilbake til Google som søkemotor på safari på iphone ? Liker ikke Yahoo Lenke til kommentar
technicality Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Noen som vet hvordan man endrer tilbake til Google som søkemotor på safari på iphone ? Liker ikke Yahoo Innstillinger - Safari - søkemotor - google Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 UrgeLOL: Forsiktig der så ikke naboene tror du har et forhold med Siri mens kona og ungene er borte Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Noen som vet hvordan man endrer tilbake til Google som søkemotor på safari på iphone ? Liker ikke Yahoo Innstillinger - Safari - søkemotor - google Du er en knupp Lenke til kommentar
serinka Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Hei lurer på om det er noen som veit når iphone 6 blir lansert og når den kommer i butikken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå