Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Telia.se blingsade rejält tidigare idag när de släppte pris utan abb som de senare tog bort när det kom ut i aviserna. 5995 sek för 16GB utan abb. Dra av 10% och runda upp till närmaste hundring är mitt tips på NOK.

Tja, nå er det vel mer interessant hva Apple selger telefonen for, og det blir vel samme nivå som på 4s.

Netshop.no la først ut til 5495 og har siden endret prisen til 5990. Dette er uten bindingstid.

Lenke til kommentar

Takk for informasjonen til den av dere som skrev om Djuice.

Jeg er egentlig alt for lite impulsiv, så jeg føler jeg tok det litt igjen nå da jeg reserverte en hvit (såklart) iPhone 5 16Gb. Planen er å ha et all in 1 L web-abonnement på den. Det er ikke så mye bedre enn det jeg har fra før, men mtp. på at jeg nå betaler 199,- kr for Chess Sjakkmatt (500 min/500 sms/500 mms/1000mb) + 249,- for telefonen (HTC Incredible S), vil ikke den ekstra femtilappen utgjøre noen forskjell.

Når prisen i tillegg ligger på 2490,- kr i skrivende stund, synes jeg ikke det er så veldig galt. Jeg hadde vel _egentlig_ planer om å kjøpe telefonen fra Apple Store, men sånn ble det tydeligvis ikke :D

Og OM jeg ikke får telefonen før midt uti Oktober gjør det egentlig ingenting heller, mtp. på lønnsutbetaling .

Lenke til kommentar

Ymse nettbutikker og operatører prøver alltid å sko seg på kundene ved iPhone lanseringer før apple.no selv tilbyr produktet i apple store. Apple har alltid samme pris som forrige modell.

Selv vurderer jeg ikke noe kjøp før jeg kan få enheten til veiledende pris fra Apple.no (fremfor villedende fra 3.part), uten abbonement og med god tilgjengelighet :). Har ventet 2 år så har tid til noen uker ekstra.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg vurderer selv å gå ned fra 32GB til 16GB rett og slett fordi behovet for stor lokal lagring ikke er der. Selv om jeg tar mye bilder (ute å sykler og turer), sender mye mms, har 3000 låter cachet fra spotify, 145 applikasjoner, dropbox, store navigasjonspakker fra tomtom og navigon, et par mapper med spill (bla. GTAIII), bøker og mye annet.

Alikevel har jeg altså ikke passert 16GB og veldig mye kunne vært ryddet vekk fra telefoner (et tonn bilder etc. som kan overføres til mer egnede arkivmedia).

Å bruke telefonen aktivt som en "minnepenn" har heller aldri fristet da jeg har noen lynraske, små minnepenner som gjør jobben bedre.

Har over 2 års bruk sett at 16GB er mer enn nok for meg og mitt bruk :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

The Verge: Den beste smarttelefonen for folk flest, men begynner å vise tegn til å stagnere for de som forventer mange spesielle funksjoner ("superbrukere" -- hva nå enn det er). 8.8 / 10.

Jeg har en 16GB 4S, men om jeg kjøper 5ern så jeg ha 32GB. Er sånn at jeg må slette videoer hver gang jeg vil installere store patcher/apper på min nå.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Ser ut som den svarte modellen får litt pess for å scratche veldig lett

XHMCJl.jpg

ncwme.jpg

IMG_0028_zps76971bdd.jpg

Merker jeg får mer lyst på den hvite nå. Når de brukte glass, vanlig alu ramme rundt, så var ihvertfall dette vanskligere å se. med sånn powdercoat på alu, er det veldig lett å gjøre det stygt.

Samtidig på den hvite, bruker de den vanlig rammen rundt, og lys bak.

Hm

Lenke til kommentar

The Verge: Den beste smarttelefonen for folk flest, men begynner å vise tegn til å stagnere for de som forventer mange spesielle funksjoner ("superbrukere" -- hva nå enn det er). 8.8 / 10.

Jeg har en 16GB 4S, men om jeg kjøper 5ern så jeg ha 32GB. Er sånn at jeg må slette videoer hver gang jeg vil installere store patcher/apper på min nå.

Han sier jo at ios6 føltes dated, fordi ting tar tid å gjøre.

Videre sier det at dette er den beste smartelefonen på markedet for de store massene, men fordi de som vil se litt mer innovasjon etc, er ikke dette den beste telefonen som finnes per dags dato.

Kan være enig med ios. Det har skjedd skuffende lite de siste årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...