oj88 Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Dette har vært slik i flere år, og har ikke noe med iOS8 å gjøre. Stedstjenester er alltid på (med mindre det er slått av) noen sekunder etter at den tas ut av dvale. Det er vanligvis automatisk tidssonestøtte som sjekker plassering når skjermen skrus på. Sjekk under System Services under Location Services. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Batteribruk var hjelpsom Visste ikke at Siri trakk så mye Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Kanskje derfor min varer så lenge på hver lading? Jeg bruker bare talekontroll (mest i bilen, til å ringe opp fra BT-HF), ikke Siri, og lader ca annenhver dag på jobbedager, og hver 3-4 dag når jeg har fri. Ser forøvrig at du bruker mer på å trykke på innstillinger (9%) enn på å lese bøker (2%) Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Hehe.. Siste dag har det blitt mye gransking av endringer i innstillinger... Merket at slår jeg av Siri så virker ikke dikteringen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Hva mener du med dikteringen? Det er nok mye som ikke virker med talekontroll som virker på Siri, og Siri er også mye flinkere til å oppfatte hva man sier. Talekontroll har vært der i mange år, og støtter også norsk, så den gjør nytten for meg. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 (endret) Hvorfor finner ikke jeg den batteribruk oversikten hos meg ? EDIT: aha..8.0 ? Endret 4. juni 2014 av Mala Lenke til kommentar
pollyanna Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Funker diktering i imessage? Jeg får bare opp taleklipp der. Virker utrolig godt i notater, imponert Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Siri må være aktivert, og da får du en mikrofon ved siden av mellomromtasten. Trykk denne og begynn å snakke. Si "komma" og "punktum" for å få med disse. Trykk ferdig og hele teksten er der... Lenke til kommentar
pollyanna Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Har siri aktivert, funker i notater. Får det ikke til i imessage. Holder inne mikrofonen og snakker, men får bare valg om å høre lydklipp, sende lydklipp eller slette det. Finnes det noen innstillinger jeg har feil? Lenke til kommentar
atwater Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Dette har vært slik i flere år, og har ikke noe med iOS8 å gjøre. Stedstjenester er alltid på (med mindre det er slått av) noen sekunder etter at den tas ut av dvale.Det er vanligvis automatisk tidssonestøtte som sjekker plassering når skjermen skrus på. Sjekk under System Services under Location Services. Hos meg så er det faktisk app store som har stedstjenester kjørende, selvom jeg har satt det til å aldri kjøre.. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2014 Må si jeg liker det å kunne se batteriforbruk per app ja, her er det Safari og Podcast som tar soleklar størst del av kaka. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Har siri aktivert, funker i notater. Får det ikke til i imessage. Holder inne mikrofonen og snakker, men får bare valg om å høre lydklipp, sende lydklipp eller slette det. Finnes det noen innstillinger jeg har feil? Du må trykke på mikrofonknappen ved siden av mellomromtasten. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Norsk SMS diktering? Endelig...Men hvis jeg må trykke på ymse knapper underveis for å utføre en notat eller en sms diktering så blir det meningsløst eks. når kjører og vil foreta en quicknote uten å ta oppmerksomheten vekk fra kjøringen. Det er ingen andre tilfeller hvor jeg trenger stemmestyring. Endret 5. juni 2014 av Theo343 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2014 Kan ikke anbefale iOS 8 BETA1 til noen.. Verken til iPhone eller iPad, så mye krøll har jeg ikke opplevd med en BETA på lange tider. Trøbbel med video i Safari, plutselig er det ikke lyd, ikke bilde, så verken lyd eller bilde. Nesten alle apps, alt fra Podcast, til Safari, ja nesten alt kan finne på å krasje ut av det blå. Noen ganger så virker det som den ikke tar inn nett i det hele tatt, står jeg har både WiFi og 4G men ikke noe som helst som laster inn i Safari osv.. Mye av det samme med både iPhone 5S og iPad Air for min del. Dette skriker tidlige BETA lang vei, vær forberedt på mye krøll om du velger å teste ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 De som velger å ta i bruk beta-versjoner må forvente at mange ting ikke fungerer som det skal. Det passer ikke for alle, de som ønsker en stabil versjon bør vente på release til høsten. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Jeg holder meg unna enn så lenge ihvertfall Lenke til kommentar
atwater Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Til nå så har jeg ikke opplevd så mye krasje ut av det blå. Eneste jeg har problem med er at AppStore setter igang stedstjenester, selvom Appstore ikke er åpnet. Har også satt i innstillingene at AppStore ikke skal bruke stedstjenester. Et annet problem er at video ikke fungerer i Safari eller Facebook. Får feilmelding "Unable to play video. Check your internet connection and try again" Lenke til kommentar
Niram Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Beta er vel strengt tatt ment for å overvåke/rette eventuelle feil, så at noen som brukere opplever den litt mangelfull er vel kanskje helt greit? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Holder meg alltid unna iOS Beta samt selv nysluppen versjon i minst noen uker til jeg hører andres erfaringer. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Vet ikke om dette går spesifikt på IP5 men spør fordet Har problemer med at spotify ikke vll que sanger når jeg er offline, selv om sangene er synkronisert. Har en delvis ødelagt 5 som jeg bruker som ipod på trening, men da må jeg bare spille en liste fra A-B (evt, sette på random), men mener å huske at det gikk ann å que sanger offline også, prøvde på min IP5s, men gikk ikke der heller.. noen som har en løsning ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå