Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Annonseringen er gjerne i August - September med tilgang etter et par uker, men det hender ofte at Norge er litt bak i køen så sist med iPhone 5S så måtte vi vente til midten - slutten av Oktober før den var å få tak i her i landet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Merket i dag at jeg ikke får lyd ved mottak av meldinger, kun vibrasjon. Testet mer, og ser at ingen andre lyder funker (de jeg har testet), kun ringelyd er i orden. Jeg har forsøkt å velge en annen lyd, men får kun vibrasjon uansett. Ikke sikker på når dette oppstod, kanskje ved upgrade til 7.1.1?

Dette ble løst sist med omstart av telefon, men etter noen dager var det igjen ikke lyd på annet enn anrop. Merket det da jeg brukte kamera, og lukkerlyden var borte, sjekket da andre lyder og ingen virket. Tok ny omstart, så nå er det i orden igjen, men dette kan da ikke gjelde bare min 5S?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Da har jeg merkelig nok fått masse drit på selve kameralinsen, gudene må vite hvordan de "kornene" har kommet seg dit, burde jo ikke være mulig.

Opplevde det på to stk iphone 5 og nå på 5s.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har kjøpt meg en ny Iphone5s, problemet er at jeg ikke får lastet inn hotmailen min på mailen, var ikke noe problem på iphone5 som jeg hadde før denne... Noen som vet hva jeg kan gjøre,´? Er grådig irriterende....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Flere kolleger som har hatt samme problem, virker som om noe ikke blir oppdatert i den gamle Hotmail-klienten.

Slett kontoen på telefonen, sett opp på nytt med outlook.com-klienten.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Hvilken konto? Jeg er totalt blond på sånne ting :hm:

Epost/Hotmail-kontoen, trykk deg inn på Instillinger -> Mail, kontakter, kalender ->

trykk på den aktuelle kontoen og bla deg nederst hvor det står Slett konto.

Sett så kontoen opp på nytt, ligger en guide her:

http://support.apple.com/kb/ht1694

Er det mulig å gjøre så telefonen ikke kan skru seg av uten at man har låst opp mer koden?

Nei, ikke som standard, men det burde være mulig dersom du jailbreaker den, ettersom du da vil kunne endre oppførselen til blant annet power knappen.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Hvilken konto? Jeg er totalt blond på sånne ting :hm:

Epost/Hotmail-kontoen, trykk deg inn på Instillinger -> Mail, kontakter, kalender ->

trykk på den aktuelle kontoen og bla deg nederst hvor det står Slett konto.

Sett så kontoen opp på nytt, ligger en guide her:

http://support.apple.com/kb/ht1

Tusen takk :)) Fikk det til :)

Lenke til kommentar

Er det mulig å gjøre så telefonen ikke kan skru seg av uten at man har låst opp mer koden?

Nei, ikke som standard, men det burde være mulig dersom du jailbreaker den, ettersom du da vil kunne endre oppførselen til blant annet power knappen.

Dårlig at man kan skru den av uten kode. Dette gjør det mye enklere for folk som stjeler telefoner å gjør "Find my iPhone" ubrukelig hvis tyven tenker litt lenger enn nesa si.

Lenke til kommentar

Selv om Apple hadde endret på dette, eller om man hadde jailbreaket og deaktivert muligheten for å slå av telefonen ville man bare kunne nappet sim-kortet slik at den mister all datatilkobling, da vil iPhone-en vises som offline med mindre den var på en wifi nettverk.

http://support.apple.com/kb/TS4006

Det er ikke alle som har en binder e.l liggende mens man løper ned Karl Johan med en iPhone som h*n nettopp tok ut av lommen på en person. Er du heldig og merker det fort vil ikke personen rekke å ta ut simkortet da det er mer krevende enn å "bare ta det ut". Ikke alle som tenker over det heller. Dermed om du merker det tidlig kan du bruke en venn sin telefon å løpe etter personen.

Ikke duger Find my iPhone om du har rotet bort telefonen hjemme heller medmindre man kun skal bruke lydfunksjonen.

Lenke til kommentar

Nei det er sant, selv om en organisert lommetyv nok kunne hatt det med seg.

Selv med zanta løsning om fingeravtrykkleser på sim-kort holderen ( :D ) Så kunne man sikkert bare snurra telefonen inn i aluminiumsfolie for å blokkere signalene, men det er heller ikke noe folk går med en rull på innerlomma av.

Men målet er vel og få det til og bli uinteressant og stjele en iPhone i utgangspunkt, noe det alt begynner bli med Finn iPhone og aktiveringslåsen som kom med iOS7 , da de er vanskelige og få aktivert igjen når de først er låst til en Apple-ID. Men tyver er ikke alltid så smarte, så det tar nok noen år før de forstår at telefonene de stjeler vil være ubrukelige til annet enn reserve deler.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Nei det er sant, selv om en organisert lommetyv nok kunne hatt det med seg.

Selv med zanta løsning om fingeravtrykkleser på sim-kort holderen ( :D ) Så kunne man sikkert bare snurra telefonen inn i aluminiumsfolie for å blokkere signalene, men det er heller ikke noe folk går med en rull på innerlomma av.

Men målet er vel og få det til og bli uinteressant og stjele en iPhone i utgangspunkt, noe det alt begynner bli med Finn iPhone og aktiveringslåsen som kom med iOS7 , da de er vanskelige og få aktivert igjen når de først er låst til en Apple-ID. Men tyver er ikke alltid så smarte, så det tar nok noen år før de forstår at telefonene de stjeler vil være ubrukelige til annet enn reserve deler.

Aldri si aldri, ikke alle som er smarte nok til å sperre telefonen ....

Lenke til kommentar

Sønnen til en kollega på jobben fikk sin iPad frastjålet, denne sporet han opp samme dag og politiet møtte opp på døra til idiotpakket. Så det er nok MANGE uærlige naut der ute, akkurat som denne karen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...