Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å bruke nanosim fra iphone 5/5s i en 4s telefon? Noen som har forsøkt og lykkes?

Årsaken til at jeg forsøker meg på dette er at den nye 5S telefonen ikke har hatt mobilnett siste døgnet og alt fra reboot, sovemodus, sim inn og ut samt reset av sim/abb fra leverandør ikke har fikset det så jeg vil forsøke simkortet i en annen telefon for å se om problemet er abb eller telefon men har ingen andre nanosim telefoner i heimen.

Har ikke oppgradert til 7.1.1 ennå så det er ikke årsaken.

EDIT:

Nå løste det seg selvfølgelig bare jeg hadde simkortet ute av telefonen i mer enn et par minutter (hatt det ute av telefonen i opptil 1 minutt på tidligere forsøk).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei. Har en app (Piclab) som jeg betalte for fullversjonen. I dag var den satt tilbake til demo. Gjenopprettet mine kjøp i appen, og det virker ei lita stund (1-2 minutter), før den går tilbake til demo. Gjør det samme igjen, men det samme skjer.

Noen som vet hva dette kan være?

Iphone 5s IOS 7.1.1

Lenke til kommentar

Etter at jeg kjøpte meg iPad Air tidligere i uka, sitter jeg nå og vurderer og bytte ut Note 3 med 5S. Har alltid foretrukket Android fremfor iOS, men etter å ha lekt litt med iPaden gjennom uka, så må jeg si at jeg får mer og mer sansen for det.

Begynner også å bli lei av at det skal ta evigheter før man får oppdateringer til Android. Gikk vel ca 6 måneder fra KitKat ble sluppet til jeg hadde det på Note 3. (Ja, jeg vet at man kan legge det inn manuelt) I tillegg kommer jo så og si alltid apper til iOS lenge før de kommer til Android, om de i det hele tatt kommer til Android.

Så da sitter jeg egentlig her og lurer på om jeg skal bytte ut mobilen og, sånn at jeg har både nettbrett og mobil som kjører samme os, så spill og apper synces. Noen andre som har gått samme vei og kan dele sine erfaringer? Eller noen som har noen andre synspunkter? :)

Lenke til kommentar

Jeg har på en måte gått samme vei og kan ikke si jeg har angret. Ergret meg å på det med oppdateringer. Å ble dritlei av standard svaret i Android "leiren". Root og bytt launcher. Det er svaret på alt

Men var jeg deg ville jeg prøvd å smurt meg med litt tålmodighet og sett hva som blir lansert neste gang. Å gå til 4" skjerm etter note kan bli ett sprang ;-).

Det finnes ting på Iphone å som er irriterende, så du må rett og slett finne hva som passer deg best. For meg var oppdateringer, gode apper og at ting bare fungerer viktigst. Å for min del er dette myyye bedre på min iphone enn det er på Android og WP. Hadde det fungert likt på alle OS hadde nok kanskje WP vært mitt førstevalg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ble litt lei store Android telefoner etter knapt ett halvt år. Gikk fra iPhone 5 til Xperia Z1 og tilbake til 5S.

Føltes rett og behagelig :)

Skjønner ikke hvordan det er mulig å bli lei av store android telefoner. Spesielt siden de er 17483838383 ganger bedre en ios og iphone.

Den større skjermen gjør jo opplevelsen av å spille eller se film 748389283 ganger bedre, og muligheten for å sette opp hjemmeskjermen slik du ønsker med widgets etc gjør at du sparer utroooolig mye tid i løpet av året! I tillegg er iphone dyrere og har myyye dårligere kvalitet...

:p

• Liker 4
Lenke til kommentar

Vil så definitivt anbefale en overgang fra Galaxy Note 3 til iPhone 5S om du syntes iOS gir mersmak, jeg er jo en av de som liker mye av det Google og Android representer men ikke kan fordra hvordan det fungerer i praksis.

Men du må jo være forberedt på at det er en voldsomt stor forskjell på skjermstørrelse, jeg kunne aldri ha tenkt meg en jumbotelefon som Note 3 men det kunne jo tydeligvis du siden du allerede har anskaffet en og da er det jo greit å være oppmerksom på at en overgang til 4,0" kan føles brått. Det kan jo da være verdt å avvente neste iPhone som trolig kommer i flere modeller, en med større skjerm om dette er noe du vil foretrekke. Dog er det jo en stund å vente, vi snakker nok type September.

Lenke til kommentar

For lite forumvas og trolling på deg i Thailand UrgeLoL :D ??

Absolutt. Tar det igjen nå. Men fra alvor til revolver, det er nok av de som mener akkurat det jeg skrev. Det eneste jeg savner fra z1 er noe større skjerm. Ios, appene og it just works er deilig.
Lenke til kommentar

Vil så definitivt anbefale en overgang fra Galaxy Note 3 til iPhone 5S om du syntes iOS gir mersmak, jeg er jo en av de som liker mye av det Google og Android representer men ikke kan fordra hvordan det fungerer i praksis.

Men du må jo være forberedt på at det er en voldsomt stor forskjell på skjermstørrelse, jeg kunne aldri ha tenkt meg en jumbotelefon som Note 3 men det kunne jo tydeligvis du siden du allerede har anskaffet en og da er det jo greit å være oppmerksom på at en overgang til 4,0" kan føles brått. Det kan jo da være verdt å avvente neste iPhone som trolig kommer i flere modeller, en med større skjerm om dette er noe du vil foretrekke. Dog er det jo en stund å vente, vi snakker nok type September.

Vil nok være en stor overgang å gå fra 5,7 tommer til 4 tommer ja. Vurderer å vente og se hvordan iPhone 6 er. Den skal jo i følge ryktene komme med større skjerm, men det er jo et hav av tid til den kommer. :p

Ellers er jeg enig i det du sier om Android og Google. Jeg liker egentlig begge deler, men jeg begynner å bli lei av å vente på at oppdateringer og apper skal komme til Android.

Ankepunktet jeg alltid har hatt med iOS er at det er så begrensede muligheter med tanke på å sette sitt personlige preg på mobilen. Men da jeg tenker etter så har jeg jo aldri benyttet meg av den muligheten på Android. Aldri likt TouchWiz noe særlig egentlig (kun hatt Samsung mobiler), men jeg har da ikke tatt meg bryet med å bytte til en annen launcher. Langt mindre rootet noen av de ørten Samsung-mobilene jeg har hatt. Plukker stort sett bare mobilen ut av esken og bruker den.

I tillegg synes jeg kameraet på iPhone 5S ser ut til å ta bedre bilder enn både Note 3 og S5 til tross for 8 MP mot henholdsvis 13 og 16 MP. Nå er jeg fullstendig klar over at megapixler ikke er alt, men synes iPhone tar bilder med mer naturlige farger.

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med Adidas MiCoach til dama, den er vel laget av Griffin for Adidas. Etter å ha lest utallige skrekkeksempler hvor folk hadde endt opp med væskeskade som et resultat av at disse armbåndene fra Belkin som du stortsett finner i butikker i Norge så valgte jeg den fordi den hadde best tilbakemeldinger på Amazon.

Syntes dog den er noe dyr i forhold til hva det er, og jeg liker egentlig verken materiale eller følelsen den gir. Men den holder telefonen på plass og tar ikke inn svette så den gjør jo akkurat det den skal gjøre.

Marware har noen fine for sport, hadde en slik til iPhone 4 og den var flott. De har vel dog ikke kommet med så fryktelig mye til iPhone 5 / 5S etter det jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...