Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

*sjekker trådtittel* Noen som har kommet over vertex for ios6 ? er det i det hele tatt noe som finnes ? eller baserer det seg på noe som ble implementert i 7 ?

 

om noen vet så takker jeg for svar.

Noen som har oversikten over hva status er på jb 7.1 ? av det jeg har fått med meg så skjer det ikke, noen forandringer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Er det noen som bruker VOIP-discount på Iphone, og får det til å virke?

 

Lastet ned appen og installerte, men de jeg ringer til hører meg ikke. Jeg hører dem, men altså ikke motsatt. Har forsøkt mange ganger. Dette er over Wifi, har ikke testet mobil-nettet.

 

På den gamle Sony Ericsson telefonen min virker det hver gang, i det samme Wifi-nettverket.

 

Dette er en Iphone 5S med IOS 7.1. Sitter på ei 60/60 Mb linje som er stabil og fin. Routeren er en Linksys E4200, oppdatert til siste firmware.

 

Noen meninger/erfaringer?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Er det noen som bruker VOIP-discount på Iphone, og får det til å virke?

 

Lastet ned appen og installerte, men de jeg ringer til hører meg ikke. Jeg hører dem, men altså ikke motsatt. Har forsøkt mange ganger. Dette er over Wifi, har ikke testet mobil-nettet.

 

På den gamle Sony Ericsson telefonen min virker det hver gang, i det samme Wifi-nettverket.

 

Dette er en Iphone 5S med IOS 7.1. Sitter på ei 60/60 Mb linje som er stabil og fin. Routeren er en Linksys E4200, oppdatert til siste firmware.

 

Noen meninger/erfaringer?

 

Regner med at dette fikser problemet:

 

Know Issues:

- After updating to iOS7, some users may experience issues with their microphone. Solve this issue by going to: Settings > Privacy > Microphone, turn on the MobileVOIP switch there!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har nylig gått fra iPhone til Android. Har dog et problem, nemlig det at når andre med iPhone prøver å sende meg en sms blir dette sendt som iMessage i stedet for vanlig sms. Dette fører jo så klart til at jeg ikke mottar meldingen.. Har skrudd av iMessage på iPhonen min, men det funker fortsatt ikke.

 

Noen som vet om en fiks?

Lenke til kommentar

Viss du har andre iOS-einingar, prøv å slå iMessage av på dei og. Ellers så hadde eg same problemet, og einaste som fungerte for meg, var å slette meg sjølv som kontakt på deira telefon, og legge telefonnummeret til på nytt. Sjekk iOS-innstillingane at mobilnummeret ditt iallfall er fjerna fra iMessage-sending/mottak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fjernet nummeret mitt fra Apple ID'en nå, og det funket ikke. Har ingen andre iOS-enheter. Fikk kompisen min til å skru på "Allow SMS if iMessage is unavailable" og da ble alt sendt som vanlig SMS. Men det er jo utrolig tungvint å få alle jeg kjenner til å dobbeltsjekke at de har skrudd på denne funksjonen på sin iPhone for at jeg skal motta deres meldinger.

 

Herregud så vanskelig Apple skal gjøre det å skifte telefon. Idioter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har byttet litt selv mellom iPhone og andre, og det har tatt kort tid før dette har blitt endret når jeg har byttet FRA iPhone, slik at de som sender melding til meg fra iPhone får dette som SMS, ikke iMessage. Du kan prøve nederste løsning dersom dette ikke løser seg for deg snart.

Lenke til kommentar

Har en 5s som i flere uker gir lavt lydvarsel ved mottak av sms. Dette skjer ikke hver gang jeg får melding, men skjer kvar dag. Var lei i går å ville levere den inn for fiksing. Tok i bruk en 5c og det samme skjedde med den. Lurer da om det kan hjelpe å skifte simkort, eller har ikke det noe å si? Varselet er vanlig innimellom og tror derfor ikke jeg har noe feil på innstillinger. Noen tips?

Fekk dette problemet på 4 forskjellige iPhone 5s og 5c. Leverte inn en på fiks, men ingen feil funnet. Har gjenopprettet og skiftet sim kort uten det hjalp. Siste forsøk var å sette den opp som ny enhet. (i tilfelle det var noe med sikkerhetskopien som var årsaken) Det jeg da lurer på er om jeg får samme problem med meg visst jeg synkroniserer via iCloud? Har bare kontakter å bilder valgt på iCloud. Et annet spørsmål: Hvor lang tid tar en sikkerhetskopi via iCloud? Har ikke brukt dette før da den bare står å beregner tid og aldri kommer videre. Så jeg har avbrutt hver gang. Har nå satt den "gamle" på sikkerhetskopiering, og det står beregnet tid er 12 timer. Tar det virkelig så lang tid? Har et par tusen bilder. Håper noen tar seg tid til å svare meg. På forhånd Takk!

Å så ble sikkerhetskopiering avbrutt :( Står den kunne ikke fullføres og at den aldri har blitt sikkerhetskopiert. Trenger tips?? Ville bare ha tak i bildene fra kamerarullen.

Lenke til kommentar

Nye spotify er max bugget. Den registrere ikke at jeg trykker på mindre ikoner, ihvertfall tar det altfor lang tid før det skjer noe. Alle listene mine forsvant jo plutselig av seg selv igjen også, da hadde jeg jo brukt den etter oppdateringen også.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg liker ikke imessage. Hender seg at jeg ikke får meldingen før jeg kommer hjem på wifi hvis jeg har mobildata avslått. Jeg trodde det automatisk ble sendt som SMS om mottaker ikke var på wifi/mobildata, men det har det aldri blitt hos meg.

 

Er en innstilling under Meldinger, der man må aktivere at iMessage skal sende som vanlig SMS hvis mobildata ikke er skrudd på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...