Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når teller telefonen i bruk? Er det det samme som at skjermen er på? Eller er det nok at du feks hører på spotify?

Er det mulig å se hvor mye skjermtid du har slik som på Android telefoner?

Er det mulig å se noe mer nøyaktig hva som bruker batteri på en iPhone?

Lenke til kommentar

Finnes det en bedre måte å bla bakover i meldinger-samtaler enn den innebygde appen? Det er jo ikke noe poeng i at den tar vare på gamle meldinger når det tar en halvtime og hundre klikk på "last inn flere meldinger" for å komme seg et godt stykke tilbake.

Kan godt overføre meldinger til Windows/OSX også om det gjør prosessen lettere. Forsåvidt også interessert i å bla i bilder sendt i meldinger.

Hadde sittet å bladd i en halvtime nå og så hang appen seg før jeg kom dit jeg skulle :realmad:

edit:

Overraskende nok var jeg ikke verdens første som lurte på dette.

Windows: iExplorer

OSX: PhoneView

Endret av genser
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er helt irrelevant hva noen skulle klare å få tid av levetid på batteriet ved å bedrive selvpining på minimal bruk bare for å få høyest mulig restprosent på batteriet og deretter poste det som en slags skrytefaktor her.

Det som er interesant for de fleste er hva man kan gjøre av instillinger for å spare batteritid på ens egen telefon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte en app i dag, men endringene i appen var ikke helt etter min smak.

Er det da mulig for meg å restore til en eldre iCloud backup og da ligger den gamle versjonen av appen der?

Har lest at det er mulig å nedgradere en app via iTunes, men har ingen gammel backup med den gamle versjonen av appen!

EDIT:

Om det er flere som angrer på oppdateringer av apper, så fungerer det å restore til en iCloud backup som ble gjort FØR man oppdaterte appen.

Endret av Nyrili
Lenke til kommentar

Jeg har i lang tid vært på jakt etter en wallet til min Iphone5 som "gjør minst mulig ut av seg". Kravet er at det skal være plass til 3 kort og gjerne en seddel eller to. Har prøvd utallige varianter - book book, speck++. Bestilte Distil Union Wally Case etter å ha lest om den på nettet. Det ble full klaff mht det jeg var på jakt etter. Har nå brukt den i en måned og kan anbefale den på det sterkeste. Rett og slett et kvalitetsprodukt!

post-24283-0-48131800-1395411358_thumb.jpg

post-24283-0-73455300-1395411373_thumb.jpg

post-24283-0-18261600-1395411385_thumb.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar

Takk for det Theo. Det er meg revnende likegyldig hva PerOpusen måtte mene om utseende. Ville bare gi et tips om et strålende(i mitt hode) alternativ for de som leter etter en slim wallet til sin Iphone. Take it or leave it.

• Liker 2
Lenke til kommentar

På jakt etter en kortholder til min telefon også.

Kom over denne til 21,- med gratis frakt som virker grei.

http://www.ebay.com/itm/Black-ID-Business-Credit-Card-Holder-Hard-Case-Back-Cover-iPhone-5-5S-5G-/171247797483?pt=US_Cell_Phone_PDA_Cases&hash=item27df2a04eb

Forbausende likt casemate dekselet jeg har. Helt greit, men veldig plastikkfølelse.

Fant ett merke i England som het Ryan i ekte skinn. Så veldig bra ut de første ukene, men skinnet ble slitent der sleeven ikke hadde søm på toppen. Bestilte The Snugg skinn sleeve i dag så blir spennende å se åssen den er, men så litt for tjukk ut på bildene for min del egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Har fått meg 5s som jobbtelefon.

Det første jeg henger meg opp i er hvor ulogisk det meste føles, og hvor bortgjemt ting er under innstillinger.

Lenke til kommentar

Det aller meste vil nok føles lite logisk og kronglete om du er vant til noe annet, vi mennesker er vanedyr og det vi er kjent med sitte så godt inprintet i både kropp og sjel at stort sett alt nytt vil føles ukomfortabelt i begynnelsen.

Innstillingene i iOS fortjener kritikk, her har vi et klassisk eksempel hvor det fungerte i sin tid også har det blitt spedd på med så mange nye finesser, applikasjoner og det hele så det som engang fungerte har jo blitt en aldri så liten jungel. Men jeg tviler på at Apple prioriterer dette på noen måte, de fleste er vel i innstillingene toppen kun et par ganger for å sette ting første gangen og så går de mer eller mindre aldri tilbake for utenom når de skal oppdatere telefonen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

De ulike OS har løst dette med menyer for innstillinger på ulike måter. Jeg bruker både iOS, Android og Windows Phone, og det som er logisk og lett å finne på den ene kan være vanskelig tilgjengelig på den andre, og motsatt. Jeg bruker faktisk mest tid til å lete på WP.

For oss som brukte Windows mobile for noen år siden er alle de nyere alternativene "lette", man slipper i det minste å måtte installere regedit for å endre innstillingene.

Lenke til kommentar

Windows Phone har en litt lei løsning hvorav listen under innstillinger ikke virker spesielt logisk på noen som helst måte, den går ikke alfabetisk, har ingen kategorier for de forskjellige alternativene og alle de tingene som en produsent (HTC, Nokia, Samsung osv..) måtte ha lagt inn ekstra havner automatisk helt nederst uavhengig av hva disse innstillingene måtte gå ut på osv..

Men som du sier, alle de forskjellige løsningene er mer enn dekkende og dette er jo alternativer som Ola og Kari Nordmann i utgangspunktet ikke skal ha noe behov for å aksessere og det blir forbeholdt en smule mer avanserte brukere og derfor er nok ikke brukervennligheten stått i høysete når disse ble kastet sammen.

EDIT:

Nå har jo heller ikke Android noen fastsatt måte å løse dette på, innstillingene på en Samsung Galaxy S4 med Android 4.3 ser jo annerledes ut enn en Samsung Galaxy S3 med Android 4.0 og en HTC One har jo et helt annet menysystem igjen osv..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Stemmer, det er stor forskjell på Android, både mellom produsenter og versjoner. iOS er vel den som er mest konsistent over tid, her er det lite som endres, selv om det legges til nye funksjoner som man må lære seg veien til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg tenker ikke direkte på dette med at det er forskjeller mellom operativsystemene, det er jo ikke overraskende.

Jeg bare opplever at ting er unaturlig plassert. F.eks, for å endre pin kode må jeg på innstillinger-> telefon -> sim pin kode. Det er jo ikke direkte naturlig at dette skal ligge under telefon, hvorfor er det ikke en egen fane for f.eks sikkerhetsinnstillinger hvor man kan endre pin kode, endre touch og id kode (som igjen har en egen innstilling)

For å skru av GPS må jeg innom personvern og endre på stedstjenester. Det er ikke den mest logiske plassen det heller, selv om posisjon selvsagt handler om personvern.

Hvorfor ligger f.eks Siri under innstillinger - > generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...