Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Min er helt lik her også, men jeg måtte slå av og på location services, fordi rett etter updaten brukte noen apps unødvendig location services hele tiden. Verdt å sjekke ut om det skjer med noen her og som sliter med batteritiden etter updaten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Lurt å ha visning av stedstjenester slått på i statuslinjen, da ser man når en app tar dette i bruk.

Lenke til kommentar

Har en 5s som i flere uker gir lavt lydvarsel ved mottak av sms. Dette skjer ikke hver gang jeg får melding, men skjer kvar dag. Var lei i går å ville levere den inn for fiksing. Tok i bruk en 5c og det samme skjedde med den. Lurer da om det kan hjelpe å skifte simkort, eller har ikke det noe å si? Varselet er vanlig innimellom og tror derfor ikke jeg har noe feil på innstillinger. Noen tips?

Lenke til kommentar

Men dipper av og til veldig raskt under 100%, andre ganger ligger den lenge slik. Jeg føler om jeg har 4g/Wifi på når den lades, så dipper den kjapt. Og motsatt. Kan være tilfeldighet..

Utførte kalibrering på batteriet med det samme jeg fikk telefonen, men det var jo noen uker før oppdateringen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Dette tror jeg ikke er en direkte feil med iOS 7.1 men det kan se ut til at en del telefoner som oppdateres av en eller annen merkelig grunn har et par apps som nærmest låser seg i GPS-modus som blant annet Facebook og Safari ser ut til å bruke GPS unødvendig mye hos mange. Men her har det stort sett holdt med å bare skru av og på lokalisasjonstjenesten til de respektive appene også har det ordnet seg selv.

Enkleste måten å være sikker på er som alltid å bare gjenopprette via iTunes, tullball ved oppdateringer er jo ikke noe ukjent fenomen dessverre.

Lenke til kommentar

Kan 7.1 oppdateringen ha noe med at når jeg har ladet min 5S opp til 100%, så går den ned på 99% i det jeg tar ut laderen?

Den har en funksjon som er ment å skåne batteriet hvis jeg husker riktig.

Da lader den opp til 100%, deretter lar den batteriet synke til 95% for så å lade til 100% igjen.

Batteriindikatoren viser 100% uavhengig av dette, men tar du ut laderen når den er på 95% vil det riktignok gå kort tid før du ser at indikatoren viser mindre enn 100%.

Lenke til kommentar

Angående batteriytelse med IOS 7.1:

Flere nettsteder bl. a. Din Side) melder om batteriproblem; les: batteriet lader seg fortere ut.

http://www.dinside.no/927689/nye-batteriproblemer-i-ios-7-1

Som nevnt tidligere i tråden, har jeg ikke merket forskjell etter oppdateringen, men det er helt tydelig en del som har det. Får håpe Apple kommer med en fiks, ASAP.

Jeg merket dette veldig godt på årets første sykkeltrening ute i går. Jeg oppdaterte iP4en som jeg bruker som dedikert sportstracker (altså uten SIMkort) før jeg skulle ut på tur mens den stod i laderen. Når den var ferdig oppdatert var batteriet på 100%. Pulsbeltet, samme som i fjor, går på en Ant+ dongle som bruker ekstremt lite strøm, ergo ingen endringer i utstyret annet enn iOS.

I fjor høst (september/oktober) hadde jeg ingen problemer med å la sporstrackeren kjøre aktivt i over 3,5-4 timer med konstant aktiv inverted skjerm (så jeg ser pulsen og andre data på styrestemmet) uten advarsel om lavt batteri. På turen i går med iOS 7.1 fikk jeg advarsel om lavt batteri etter kun 2,5t noe som er helt merkelig. Et eller annet problem ift. batteritid virker det å være.

Det virker også som den nå med iOS 7.1 sliter generelt med ytelse på aktiv applikasjon da min tracker målte 50km på turen i går mens kameraten sin garmin edge som er hypernøyaktig målte 56km (han syklet dog noen km lenger), min burde ligget på rundt 53km sammenlignet med tidligere turer i fjor.

EDIT:

Om noe positivt skal nevnes så virker den endelig vesentlig mer responsiv på generell navigering enn med alle 6.x og tidligere 7.x versjoner og er vel på ytelse omtrent med noen 5.x versjoner men til tider skulle jeg ønske jeg kunne holdt meg på 4.3 på denne telefonen da det var tidenes beste iOS for akkurat denne telefonen. Jeg driter i om operativsystemet på den da er "usikkert" men problemet er at apper jeg bruker ofte krever siste OS versjon.

Går det ann å jailbreake og på den måten få inn en eldre iOS som 4.3 og evt. en eldre versjon av eks. Endomondo Pro eller Wahoo Fitness?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Min 5S holder 100% en god stund etter at jeg tar ut laderen.

EN gang har jeg sett at den viser 99% når jeg tar ut laderen. Fulgte godt med sist, og da gikk det nesten 4 t fra jeg tok ut lader til den gikk fra 100% til 99. Har fortsatt 61% igjen, 30 timer etter lading.

Lenke til kommentar

Min 5S holder 100% en god stund etter at jeg tar ut laderen.

EN gang har jeg sett at den viser 99% når jeg tar ut laderen. Fulgte godt med sist, og da gikk det nesten 4 t fra jeg tok ut lader til den gikk fra 100% til 99. Har fortsatt 61% igjen, 30 timer etter lading.

Hvordan er dette mulig??!

Etter 2timer i bruk (5 timer låst/ventemodus) er jeg på under 20%.

Utrolig irriterende.. Har slått av mye som jeg ikke trenger, som wifi, Bluetooth, stedstjenester, bakgrunnsoppdateringer o.l

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har alltid både data/4G, wifi og bluetooth på, lysstyrke på auto, har slått av bakgrunnsoppdatering og har begrenset stedstjenestene. Merker altså ingen forskjell fra 7.0.x etter å ha brukt 7.1 en stund nå. Moderat bruk, har 2 t 11 min i bruk og 1 dag 7 timer i ventemodus nå (og 59% igjen).

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Hvordan er dette mulig??!

Etter 2timer i bruk (5 timer låst/ventemodus) er jeg på under 20%.

Utrolig irriterende.. Har slått av mye som jeg ikke trenger, som wifi, Bluetooth, stedstjenester, bakgrunnsoppdateringer o.l

Har du 3G/4g på under dårlige forold? Dette tapper batteriet en god del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...