Henriette Nordskog Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Hvordan får jeg inn slike smileys på meldingene? Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Gå på innstillinger, generelt, tastatur, og legg til emoji tastatur Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg har en S3, har veldig lyst på iPhone. Men er litt synd å binde seg til et abn i 2 år hvis det skulle komme en helt ny iPhone. Eks iPhone 5 var noe nytt, en 5S var en bedre 5. Hva synes dere? Gikk fra S3 til 5S, er fornøyd hvertfall! Tror jeg også er bundet i 2år, litt usikker siden jeg får tlf av jobben.. Men det er vel bare å kjøpe seg ut hvis du ønsker å gå fra 5S til 6 neste høst? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hvorfor skal du binde i 2 år? Slike abbonementsløsninger er å kaste penger ut av vinduet. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Når man bruker bedrifts-abonnementene er det som regel 2 års bindingstid, privat personer har man ikke lov og binde opp mere enn 12mnd om gangen. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Når man bruker bedrifts-abonnementene er det som regel 2 års bindingstid, privat personer har man ikke lov og binde opp mere enn 12mnd om gangen. Så kjøp tlf uten binding .... Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Nåååååååååår kommer jailbreake???? ( Lenke til kommentar
technicality Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Nåååååååååår kommer jailbreake???? ( neste år,kanskje ett sted. finn deg de rette kildene og refresh spam de istedet Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 neste år,kanskje ett sted. finn deg de rette kildene og refresh spam de istedet ( Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Så kjøp tlf uten binding .... Hvorfor skal man kjøpe uten binding når bedriften betaler? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hvorfor skal man kjøpe uten binding når bedriften betaler? Fordi en bedrift har råd til å punge ut summen for telefonen uten binding, og man kan da bytte telefon etter f.eks 18 mnd. Jeg skjønner ikke hvorfor en bedrift skulle ønske å kjøpe med binding, hvis tilbudet er like dårlig som for privatpersoner. For privatperson er det så og si alltid et tapsprosjekt. "Få iphone 5s for kun 699,- nå!" Så står det med liten skrift bak "totalpris 9090kr". Og da får du stort sett aldri et normal abbonement. Det er type xxxl til 600kr i mnd. Hvem trenger det liksom. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 En bedrift bryr seg heller ikke så mye om de har binding eller ikke, og du får alltid bedre avtaler om du binder opp enten om du velger en telefon eller om du velge og få rabatt på de faste avgiftene. Tilbudene er som regel ikke like gode som på privatabonnementene om dagen. Selger masse bedrifts-abonnementer jeg og kundene er stort sett mer fornøyd med pakkene vi kan lage til dem med binding enn uten. Husk at totalprisen også inkluderer forbruk, kjøper du et abonnement med langt mer forbruk enn du har behov for er det selvsagt et taps prosjekt. Regnestykket er enkelt, la meg ta et eksempel, Telenor selger iPhone 5S 16GB til 1390,- med Komplett M+ 599. Abonnementet koster 299 uten binding for det inkluderte forbruket, og er det 300 kroner av blir igjen som telefon nedbetalingen. Måndespris * Antall mnd = Telefon nedbetaling + Telefon pris = Totalpris på selve telefonen. 300 * 12 = 3600 + 1390 = 4990,- for en telefon som koster 5790,- uten abonnement. Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Her går det jo å velge 24 mnd?? https://shop.netcom.no/apple-iphone-5s-16gb/pe7d0fa26_6250_495c_be08_307e3d03c19e.html Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 Står at du har kun binding på abbo i 12mnd, de resterende 12 mnd fungerer enkelt og greit om en helt vanlig avbetaling av telefonen. En litt kreativt og på kanten løsning av Netcom, men de er jo i sin fulle rett til å tilby 24 mnd avbetaling på telefonen så lenge de kun binder deg til abbo i 12mnd. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Her går det jo å velge 24 mnd?? https://shop.netcom.no/apple-iphone-5s-16gb/pe7d0fa26_6250_495c_be08_307e3d03c19e.html Regner med du referer til uttalelsen min om maks 12 måneder på privatpersoner? Du linker til en 24 måneders nedbetalingsplan, men det er ikke binding på selve abonnementet. Blir samme som hva Cresco og lignende firmaer driver med, og kredittkortselskaper for den sak skyld, bare at her er det rentefritt. Orker ikke lete frem i lovverket, men her er en artikkel fra Hardware som handler litt om samme emne. Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Oja, takk for svar begge to Men får jeg en iPhone 5S til ca 2k med et abn til 3- 350 kr i mnd? Takk! Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Operatørene er nok ikke interessert i og selge gebyrfrie nedbetalingsløsninger uten at du forplikter deg og også generere litt forbruk, i og med at det er bruken som er levebrødet deres og ikke telefonsalget. Tidligere solgte de slike abonnementer, betal 199/mnd og forbruket kommer i tillegg, noe som resulterte i at de ofte endte opp i og subsidiere telefoner som ble brukt hos konkurrerende operatører, og abonnementet som telefonen ble solgt med ble ikke brukt og de tjente ikke noe på bruk. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) Å kjøpe mobil med abb vil alltid koste deg mer penger. kjøp heller med kredittkort og del opp betalingen i 2 betalinger slik at du har betalt ut beløpet før renter påløper. Mange kredittkort har 40+ dager rentefritak. Blir 2mnd litt vanskelig økonomisk sparer du 1 måned (1/3 av beløpet) før du kjøper etc. Å kjøpe telefon uten abb vil alltid lønne seg. Apple lanserer telefoner med faste intervaller hvert år, ergo vet du alltid når det kommer noe nytt og hvor lang tid du har på deg før et evt. bytte. Selv gikk jeg akkurat fra en iP4-32 priv til en iP5S-16 på jobb og er meget, meget fornøyd. Det skal skje noe revolusjonerende med iP6 for at jeg i det hele tatt skal vurdere å titte på den. Eks. Er fingeravtrykk saken på 5S helt genial da det er mange situasjoner hvor det blir for klurig å taste inn en eller annen form for autentisering når man bare trenger rask status på en eller annen app men ikke ønsker å deaktivere kodesikkerheten og skjermslukker. En del fandroids har misforstått nytten og er tydeligvis ofte sofasittere. På jobb fikk vi tilbud om gratis Samsung Galaxy S4 Active som var helt uaktuelt for min del så da betalte jeg heller et momsfritt mellomlegg for å få 5S-16 Endret 14. desember 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Men over til noe helt annet ift. iphone. Jeg sitter med en iPhone 5S hvit nå og ønsker meg en tynn hvit gjennomsiktig siliconskin/softcover samt en god skjermbeskytterfilm. Har sett veldig mange gode innspill her tidligere men alltid like klurete å finne tilbake til dem.Noen lyntips jeg kunne bestilt i dag? Evt. om det er noen butikker i Oslo/akershus området som har forslaget? Endret 15. desember 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Hva tror dere om tilbudet på Expert?Totalpris for 5S inkl. Tele 2 medium i 12mnd, 7429,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå