Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er egentlig overrasket over at ikke denne såkalte skuffelsen over iphone 5 lanseringen ikke gir seg uttrykk i reviews.. Ser en del videoreviews samt skrevne og det er jo i alle hovedsak MEGET positive.

Om noen mener at det nye Kart programmet til iOS er bedre enn Google sitt, ja da har noen gjort en jævlig dårlig jobb med å teste ut iOS sitt kart program.

http://ca.gizmodo.co...tic-horror-show

ja google maps er bedre foreløpig, men så var heller ikke google maps laget på ett år heller. Det har utviklet seg over meget lang tid. Er det ikke flott at google maps nå endelig får en konkurrent? Ikke bra med monopol vet du.

• Liker 1
Lenke til kommentar

ja google maps er bedre foreløpig, men så var heller ikke google maps laget på ett år heller. Det har utviklet seg over meget lang tid. Er det ikke flott at google maps nå endelig får en konkurrent? Ikke bra med monopol vet du.

Spørsmålet er vel heller på hvorfor Apple valgte å skifte ut Google Maps til noe mye dårligere?

Kunne ikke bare Apple ha kontaktet Google og fått fiksett en ny lisens helt til Apples Maps program er god nok?

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel heller på hvorfor Apple valgte å skifte ut Google Maps til noe mye dårligere?

Kunne ikke bare Apple ha kontaktet Google og fått fiksett en ny lisens helt til Apples Maps program er god nok?

Et sted må man begynne, det var sikkert nå lisensen gra Google gikk ut.

Google har også sagt at de ønsker å lage sin egen native Maps app for iPhone (slik de gjorde med YouTube appen), vil jo si at dette er en fordel for begge parter.

Endret av HKS
Lenke til kommentar

Det kunne de helt sikkert. Nå regner jeg med at Google kommer med en ny app om ikke alt for lenge. Så får du heller glede deg over at Googles monopol(99% eller noe slikt) på kart på mobiler er brutt.

Lenke til kommentar

Om noen mener at det nye Kart programmet til iOS er bedre enn Google sitt, ja da har noen gjort en jævlig dårlig jobb med å teste ut iOS sitt kart program.

For en gangs skyld kunne du faktisk ha fått frem et godt poeng siden nye Maps er dårligere enn Google Maps, men du roter det jo bare helt til med den ekstremt nedlatende attituden din.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For en gangs skyld kunne du faktisk ha fått frem et godt poeng siden nye Maps er dårligere enn Google Maps, men du roter det jo bare helt til med den ekstremt nedlatende attituden din.

Ehm, jeg bare sa det rett ut at noen hadde gjort en jævlig dårlig jobb om noen mener at Apples nye kart program hadde vært bedre enn Googles Kart program.

Det er ikke noe galt med å si dette med at dette ER sannheten per i dag.

Lenke til kommentar

Saken her handler ikke om at noen føler at Apples Maps program funker bra, men at Apples Maps program er elendig i forhold til Googles Maps program.

... mens andre mener at selv om den mangler litt så er den ganske lovende, faktisk bedre en Google på noen områder...

The new first party Maps application does surprisingly well given Apple's relative inexperience in the field. Turn by turn navigation works incredibly well, and for cities with good 3D data the flyover experience is quite impressive. The problem is Apple's Maps application simply doesn't have the wealth of data that backed up the old Google driven Maps app. Public transit routing and a good amount of location data are simply missing. The burden is now entirely on Apple to ramp up its dataset in order to replace what has been lost. The question that remains is how long it will take Apple to get there.

http://www.anandtech.com/show/6302/apple-ios-6-review-maps-investigated-and-more/13

• Liker 2
Lenke til kommentar

Et GPS program skal jo helt være så nøyaktig som det er mulig å få det. Og her failer Apple litt.

At Apple sin Maps applikasjkon har forbedringspotensiale tror jeg de fleste er enig i... :)

Uansett, dette er en tråd om iPhone 5, så foreslår at vi stopper denne diskusjonen her, så kan heller du lagen en egen "Hvorfor Apple Maps suger" tråd Vindicator...

Lenke til kommentar

Saken her handler ikke om at noen føler at Apples Maps program funker bra, men at Apples Maps program er elendig i forhold til Googles Maps program.

... mens andre mener at selv om den mangler litt så er den ganske lovende, faktisk bedre en Google på noen områder...

The new first party Maps application does surprisingly well given Apple's relative inexperience in the field. Turn by turn navigation works incredibly well, and for cities with good 3D data the flyover experience is quite impressive. The problem is Apple's Maps application simply doesn't have the wealth of data that backed up the old Google driven Maps app. Public transit routing and a good amount of location data are simply missing. The burden is now entirely on Apple to ramp up its dataset in order to replace what has been lost. The question that remains is how long it will take Apple to get there.

http://www.anandtech...ted-and-more/13

Det er sikkert sant at Apples Maps program er bra til å være i fra Apple som ikke har så mye erfaringer med akkurat det. Men igjen, som linken jeg postet lengere opp, så viser det at Apples maps program viser MYE feil og mye rart som den egentlig ikke burde vise.

Et GPS program skal jo helt være så nøyaktig som det er mulig å få det. Og her failer Apple litt.

Disse feilene er ikke akkurat jevnt fordelt ut i verden vil jeg tro. Så en som testet det i norge, i la oss si bergen, kunne jo godt være fornøyd med det. I tillegg er det jo en sjanse at apple maps var akkurat litt bedre enn google maps i denne byen. Allikevel bryter du ut av deg at "noen har gjort en jævlig dårlig jobb om de mener at det er bedre enn google maps". Det er jo faktisk mulig. Men generelt er nok google maps en god del bedre all over. Men apple maps er nytt. veldig nytt.

HKS: Enig. jeg stopper der.

Vindicator: Du kan tilogmed ha link i signaturen din som forteller hvor dårlig Apple maps er. Det blir tøft!

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Selvsagt er det ren løgn. Allerede i 2011 slap Motorola sin Droid RAZR som var 7.1mm tynn. Fujitsu Arrows som er 6.7mm, og deretter har vi Ascend P1 S fra Huawei som er 6.68mm. Og per idag er Oppo Find 5 med sine 6.65mm som er verdens tynneste telefon.

Interessant...som vi vet er iPhone 5 ikke mer enn 7.6 mm tykk, så vi kan vel finne ut hvem som lyver, først som sist:

RazrDroid-Thick-Vs-iPhone.jpeg

Tykkelse måles som kjent på den tykkeste delen, ikke den tynneste. Er telefonen 7.6 mm tykk, så skal du altså med letthet kunne dytte den gjennom en rektangulær spalte som er 7.7 mm x 200 mm - uten å ødelegge eller deformere den, rimeligvis.

Illustrasjonen over viser at Droid Razr til og med er tykkere enn iPhone 4 og 4S.

Fujitsu Arrows er på samme måte i realiteten 8.5 mm tykk.

Huawei Ascend P1 S har også et utstikkende kamera som gir den et par mm mer i tykkelse enn det Huawei lyver på seg.

(Oppo Find 5 er inntil videre å regne som vaporware, så den får vi sammenligne med når noen faktisk har fått den i hende.)

Så til alle juksemakerne er det vel bare å si: Close, but no cigar! :p

Endret av Newton
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Illustrasjonen over viser at Droid Razr til og med er tykkere enn iPhone 4 og 4S.

Huawei Ascend P1 S har også et utstikkende kamera som gir den et par mm mer i tykkelse enn det Huawei lyver på seg.

(Oppo Find 5 er inntil videre å regne som vaporware, så den får vi sammenligne med når noen faktisk har fått den i hende.)

Og det var jo nettopp kameraet som var en av de store utfordringene med å få iP5 så tynn som den er nå uten gå ned på optikkkvalitet. Imponerende arbeid.

Må si jeg sliter litt med å stå i mot en iP5 oppgradering.

Spesielt hvis GPSen er bedre enn i 4ern, for det er en komponent jeg bruker veldig mye i telefonen. 4ern sin er allerede veldig bra, noe jeg også erfarte godt da jeg forsøkte å la en avdanket Galaxy Mini ta over som dedikert sportstracker og musikkavspiller (spotify) for å spare batteri på hovedtelefonen på 1-2 timers treningsøkter samt ikke utsette 4ern for så mye kondens (som den har blitt i snart 2 år). Med iP4 fikk jeg alltid med meg hele treningsøkten mens med Galaxy mister jeg stadig vekk noe av traseen da den bruker enormt lang tid på å få kontakt med satelitten og virker å falle ut her og der.G Mini er en telefon som kom 1 år etter 4ern, riktignok var det en "billig" smarttelefon men når den er så dårlig at den ikke blir brukt i mer enn 6mnd av personen som fikk den så forstår jeg ikke at folk bruker penger på slikt. På musikkbiten er den forsåvidt grei bortsett fra at den farger musikken altfor mye, noe jeg merker rimelig godt i dyre in-ears.

I noen veldig få tilfeller kan iP4 være litt treg på bilnavigasjon og det er som oftest når jeg legger den langt ned i midtkonsollen og selv da kan jeg vel telle tilfellene på 1 hånd hvor jeg har fått svinginstruksen litt sent og da som regel i veldig dårlig vær eller med mye atmosfæriske forstyrrelser. Men her bør man jo helst ha et telefonstativ nærmere vinduet så man får så god dekning som mulig, noe jeg har kjøpt til iP4 men er spent på hva som kommer til iP5.

Er iP5 ennå bedre også på GPS ift. 4 og 4S så blir det vanskelig å motstå kjøp. TomTom, Navigon, Endomondo Pro med flere er hyppig brukt.

Jupp. Her jeg bor er google maps og apple maps like dårlige. Blurrete dårlig satelittbilder. Blir spennende å få testet navigasjonen bedre. Bare man får en iphone 5 i hus snart.

Det var akkurat dette jeg merket meg for 1-2 år siden uten at jeg husker nøyaktig tidspunkt. Innimellom fulgte jeg med på Googles satelittbilder av området jeg bor i av ren funfactor, men etter bilene hadde begynt å kjøre rundt eller muligens senere så ble plutselig mye av dette vesentlig dårligere i kvalitet og ikke bare her jeg bor. Merkverdig :hmm: Endret av Theo343
Lenke til kommentar

http://www.gizchina.com/2012/09/07/iphone-5-size-vs-galaxy-s3-vs-oppo-finder-3-vs-iphone-4s/

Selvsagt er det ren løgn. Allerede i 2011 slap Motorola sin Droid RAZR som var 7.1mm tynn. Fujitsu Arrows som er 6.7mm, og deretter har vi Ascend P1 S fra Huawei som er 6.68mm. Og per idag er Oppo Find 5 med sine 6.65mm som er verdens tynneste telefon.

Interessant...som vi vet er iPhone 5 ikke mer enn 7.6 mm tykk, så vi kan vel finne ut hvem som lyver, først som sist:

RazrDroid-Thick-Vs-iPhone.jpeg

Tykkelse måles som kjent på den tykkeste delen, ikke den tynneste. Er telefonen 7.6 mm tykk, så skal du altså med letthet kunne dytte den gjennom en rektangulær spalte som er 7.7 mm x 200 mm - uten å ødelegge eller deformere den, rimeligvis.

Ehh. . Prøv en gang til.. men Google deg fram til oppo finder 3.. den mobilen har vært på markedet i snart ett år og er fortsatt verdens tynneste:-)

http://www.gizchina.com/2012/09/07/iphone-5-size-vs-galaxy-s3-vs-oppo-finder-3-vs-iphone-4s/

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Nå vet nok ikke newton om alle telefoner i verden, og tok for seg de det ble lagt ut påstand om. Men OPPO Find 3 er tynnere enn iPhone 5 etter det jeg kan se. Nå er ikke tykkelsen og vekten til iPhone 5 det mest imponerende, men hvordan de har klart å pakke inn hw som slår det som er av telefoner på markedet nå, inn i ett så lite skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...