Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Var utrolig heldig at jeg fikk tak i Gull-versjonen på releasedagen i Norge, og skal sies at 5S har vært pengene og oppgraderingen fra 5'ern. Fingeravtrykkleseren er faktisk ganske genial, og så virker batteriet faktisk litt bedre. Samtidig så er jo den mye raskere som faktisk kan merkes.

Når kom 7.0.3? Kan bare huske å ha oppgradert til 7.0.2 manuelt men ser til min store forbauselse at jeg nå har 7.0.3 som jeg trodde bare var for nyere telefoner og enheter. Når du sier det virker den å ha blitt noe raskere siste tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah da er det mulig at telefonen har blitt raskere siste dagene for jeg har brukt den minimalt siden 22. Merket det når jeg testet den litt nå, fløt mye bedre enn med 7.0.2. Den virker definitivt bedre... en del ting som lagget veldig før går greit nå hmmm

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg lurer også litt på hvilken farge jeg skal velge. Var i butikk igår og så på en i sølv/hvit. Så grei ut, men jeg tror valget står mellom champagne (såkalt gull) og den grå/sorte.

 

Har ikke vært eplekunde før. Har lest litt av hvert om Apples kundeservice. Har et veldig dårlig inntrykk. Men jeg har nå bestemt meg for en 5S uansett. Tenkte først å bestille fra Apple, men tror faktisk det kan være tryggere å bestille fra andre. Får jeg problemer forventer jeg ikke særlig hjelp fra Apple. Men en annen, mer seriøs aktør, kan i beste fall være behjelpelig der Apple nekter å være det. Bare en tanke....

Lenke til kommentar

Hei.

Har en 5s her som kamera har begynt å blafre. Altså det kommer svarte striper som blafrer over skjermen når kamera er aktivt. Dette gjelder både på bak og fram kamera. Når man bruker slow-Mo, så går faktisk stripene i saktefilm også.

Prøvde å restarte den med å holde inne Home og on/off knappen og da fikse det seg litt, men ble mongo igjen.

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar

Jeg lurer også litt på hvilken farge jeg skal velge. Var i butikk igår og så på en i sølv/hvit. Så grei ut, men jeg tror valget står mellom champagne (såkalt gull) og den grå/sorte.

 

Har ikke vært eplekunde før. Har lest litt av hvert om Apples kundeservice. Har et veldig dårlig inntrykk. Men jeg har nå bestemt meg for en 5S uansett. Tenkte først å bestille fra Apple, men tror faktisk det kan være tryggere å bestille fra andre. Får jeg problemer forventer jeg ikke særlig hjelp fra Apple. Men en annen, mer seriøs aktør, kan i beste fall være behjelpelig der Apple nekter å være det. Bare en tanke....

 

Jeg har aldri hatt noen problemer med Apple og kundeservice. Tvert imot har jeg vært veldig fornøyd. iløpet av de siste 6-7 årene har jeg hatt en sak med en iphone 3G (Dårlig WiFi) fikk ny på direkten når jeg kom i kontakt med apple. Og en kræsjet HDD i i iMac som jeg reklamerte på.

Begge sakene løste seg helt smertefritt. (Dåg måtte jeg på 2. linje support hos apple for reklamasjonen da maskinen var 18 mnd gammel, men var aldri noen problemer.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cord, godt å lese at du har gode erfaringer med Apple. Sikkert flere enn deg som har det. Jeg er bare litt skeptisk pga diverse saker hos TV2-hjelper deg, og ting jeg har lest. Går en del på deres ignoranse av norske forbrukerrettigheter.

 

Jeg velger den grå/sorte. Gjenstår nå bare å finne ut hvor jeg skal kjøpe den. Kjøper nok uten abonnement. Ikke mange alternativer akkurat nå. Mange som ikke har den inne. Ser ikke ut til at Apple heller har den foreløpig. (Skal ha den med 16GB).

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Hei.

Har en 5s her som kamera har begynt å blafre. Altså det kommer svarte striper som blafrer over skjermen når kamera er aktivt. Dette gjelder både på bak og fram kamera. Når man bruker slow-Mo, så går faktisk stripene i saktefilm også.

Prøvde å restarte den med å holde inne Home og on/off knappen og da fikse det seg litt, men ble mongo igjen.

Hva kan være galt?

hvor bruker du kameraet når det opptrer slik? under hvilken belysning mener jeg? husker at min iphone 5 hadde blafring på skjermen når kameraet var aktivert under led - belyst rom. led - belysning gir helt klart flimring ved bruk av kameraet.

Lenke til kommentar

Hvor mange bilder får man plass til på iPhone 5s med 16gb? Med ett normalt antall apps installert og noen offline spillelister på Spotify?

Du har 13GB tilgjengelig, lat oss si 2GB med Spotify og 4GB med apps. Da har du igjen 7GB, det er 7168MB tilgjengelig. Gjennomsnittlig bildestørrelse på iPhone 5s er 2,5MB. 7168/2,5 = 2867 bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...