Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Også er det jo en klassiker at oppdatering til nye versjoner, da spesielt såpass store oppdateringer som iOS 7.0 fort kan skape litt krøll, så det er generelt anbefalt å ta en fullstendig gjenoppretting om du mistenker noe tullball.

Med iOS enheter så er jo dette en lek uansett, koble enheten til iTunes og aktiver kryptert backup (for da tar den også å kopierer alt av pålogging og passordinformasjon, dette gjør den IKKE om du ikke har aktivert kryptert backup.) ta en fullstendig backup til iCloud, og gjerne en lokal på maskinen din også just in case.

Ha telefonen koblet til iTunes, hold inne strøm + hjemknapp i type 10-15 sekunder til telefonen restarter av seg selv, slipp strømknappen men fortsett å holde inne hjemknappen til iTunes sier telefonen er i DFU / Gjenopprettingsmodus. Kjør inn iOS 7.0 GM.

Når telefonen er oppe igjen så setter du den opp som vanlig, velger gjenoppretting fra iCloud (krever WiFi tilkobling) og vips så har du ren installasjon av iOS 7.0 og den vil hente alt av applikasjoner, innstillinger og det hele rett fra iCloud så telefonen er nøyaktig sånn som den var før du begynte.

Nå er det jo verdt å merke seg at mange applikasjoner ikke er oppdatert for iOS 7.0 enda, det begynner nok å renne inn de neste ukene og ettersom det er gjort såpass store forandringer, spesielt iforhold til multitasking og hvordan applikasjoner ligger i bakgrunnen så vil nok endel applikasjoner som ikke er oppdatert eller optimalisert enda fort kunne ha negativ effekt på batteriet.

Hei, eg prøvde på denne måte, men har sikkert gjort feil, sikkerhetskopierte til både icloud og data, men når eg fikk inn ios 7 får eg bare opp att eg må koble til iTunes, og når eg gjør det må eg ha iTunes 11.1 osv :S Skulle eg ha "icludet" direkte fra tlf og kansje? (Har aldri brukt iCloud så dette glemte eg å gjøre)

Nå må vell eg gå rundt med tom tlf i 1 uke til iTunes 11.1 kommer ut?

Lenke til kommentar

Åja. Men du har iCloud Backup? :)

Gjør følgende. Settings har jeg på engelsk så bare gjør tilsvarende på norsk.

General - Reset - Erase all Content and Settings - også starter hele tlf på nytt og sier hallo. Og da velger du å restore from iCloud backup. Trenger vel ikke iTunes her i det hele tatt, glem versjon 11.1.

Lenke til kommentar

Utrolig slitsomt og ikke få kunne skru av 3g funksjonen på iPhone 5 på iOS7 heller! går med 1-2 streker med 3g dekning hele dagen..., dette burde di ha mulighet for å slå av.

Ellers burde vært et hurtig knapp som slo av og på mobilnette..! ellers er iOS7 fantatisk!

Jeg kan slå av 3G. Hvorfor kan ikke du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...