tc47 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Jepp. Null forskjell. Lenke til kommentar
Shiftry Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Også er det jo en klassiker at oppdatering til nye versjoner, da spesielt såpass store oppdateringer som iOS 7.0 fort kan skape litt krøll, så det er generelt anbefalt å ta en fullstendig gjenoppretting om du mistenker noe tullball. Med iOS enheter så er jo dette en lek uansett, koble enheten til iTunes og aktiver kryptert backup (for da tar den også å kopierer alt av pålogging og passordinformasjon, dette gjør den IKKE om du ikke har aktivert kryptert backup.) ta en fullstendig backup til iCloud, og gjerne en lokal på maskinen din også just in case. Ha telefonen koblet til iTunes, hold inne strøm + hjemknapp i type 10-15 sekunder til telefonen restarter av seg selv, slipp strømknappen men fortsett å holde inne hjemknappen til iTunes sier telefonen er i DFU / Gjenopprettingsmodus. Kjør inn iOS 7.0 GM. Når telefonen er oppe igjen så setter du den opp som vanlig, velger gjenoppretting fra iCloud (krever WiFi tilkobling) og vips så har du ren installasjon av iOS 7.0 og den vil hente alt av applikasjoner, innstillinger og det hele rett fra iCloud så telefonen er nøyaktig sånn som den var før du begynte. Nå er det jo verdt å merke seg at mange applikasjoner ikke er oppdatert for iOS 7.0 enda, det begynner nok å renne inn de neste ukene og ettersom det er gjort såpass store forandringer, spesielt iforhold til multitasking og hvordan applikasjoner ligger i bakgrunnen så vil nok endel applikasjoner som ikke er oppdatert eller optimalisert enda fort kunne ha negativ effekt på batteriet. Hei, eg prøvde på denne måte, men har sikkert gjort feil, sikkerhetskopierte til både icloud og data, men når eg fikk inn ios 7 får eg bare opp att eg må koble til iTunes, og når eg gjør det må eg ha iTunes 11.1 osv :S Skulle eg ha "icludet" direkte fra tlf og kansje? (Har aldri brukt iCloud så dette glemte eg å gjøre) Nå må vell eg gå rundt med tom tlf i 1 uke til iTunes 11.1 kommer ut? Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Du trenger ikke iTunes 11.1 for å oppdatere iOS, bare for å synkronisere iPhone med iTunes etter du har iOS 7. Så når du oppgraderte via iTunes til iOS 7 GM, så skulle den beskjeden kommet ETTER du allerede hadde fått installert iOS 7 på iPhone. Lenke til kommentar
Shiftry Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Ja, er jo her eg får problemer.. Har iOs 7 på tlf nå, men får ikke gjennopprettet fra iCloud og ikke fra iTunes... Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Åja. Men du har iCloud Backup? Gjør følgende. Settings har jeg på engelsk så bare gjør tilsvarende på norsk. General - Reset - Erase all Content and Settings - også starter hele tlf på nytt og sier hallo. Og da velger du å restore from iCloud backup. Trenger vel ikke iTunes her i det hele tatt, glem versjon 11.1. Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Om du resetter telefonen til fabrikkinstilling kan du prøve på nytt. Det skal komme et valg om gjenoppretting fra enten iCloud eller iTunes rett etter at du har valgt wifi. Lenke til kommentar
Shiftry Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Får alt dette opp ja, men får beskjed om att eg ikke har noen kopi tilgjengelig Sikkert siden eg bare har sikkerhetskopiert til iCloud i iTunes, og ikke på tlf? Men skulle jo tro det lå i "iCloud" fordi om!? Faen Lenke til kommentar
sprintball96 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Synes det er litt teit at Apple kutter ut salget av iPhone 5 og selge iPhone 4s istedenfor sammen med 5C, og 5S. 4s har jo ikke den nye inngangen, "Lightning" så hvordan er logikken her..? Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Utrolig slitsomt og ikke få kunne skru av 3g funksjonen på iPhone 5 på iOS7 heller! går med 1-2 streker med 3g dekning hele dagen..., dette burde di ha mulighet for å slå av. Ellers burde vært et hurtig knapp som slo av og på mobilnette..! ellers er iOS7 fantatisk! Jeg kan slå av 3G. Hvorfor kan ikke du? Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Jeg kan slå av 3G. Hvorfor kan ikke du? Nettverksupdate fra noen leverandører som tok vekke valget og bare gir deg mulighet å slå av LTE eller hele mobildata. skjedde med meg når jeg hadde NetCom men alt er tilbake som vanlig med 3G-valget nå med OneCall:) Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Opplever dere andre problemer med Safari? Må jo nesten trykke gjennom skjermen for at man skal kunne bla frem og tilbake. Ellers fungerer iOS 7 stort sett greit for min del. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Opplever ikke det, nei. 1 Lenke til kommentar
sprintball96 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Jeg kan slå av 3G. Hvorfor kan ikke du? Eller har du iphone 4s? Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Oppdaterte akkurat iPhonen min til iOS 7, kjører helt fint.Men får ikke koblet den opp til iTunes, noen som vet hvordan jeg fikser det? Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Eller har du iphone 4s? Jeg får fint skrudd 3G av og på, å jeg bruker iPhone 5 Lenke til kommentar
sprintball96 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Jeg får fint skrudd 3G av og på, å jeg bruker iPhone 5 Der er du heldig! Kjører du forsatt på iOS 6 eller får du dette på iOS 7? Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Opplever ikke det, nei. Brukerfeil, tok ikke tak i kanten :-) Endret 13. september 2013 av Broseen Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Der er du heldig! Kjører du forsatt på iOS 6 eller får du dette på iOS 7? Samme her. Har onecall, og ingen 4G dekning i området enda. Heldigvis kan jeg slå av 3G Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Der er du heldig! Kjører du forsatt på iOS 6 eller får du dette på iOS 7? Iphone 5 med Ios7 :-) Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Oppdaterte akkurat iPhonen min til iOS 7, kjører helt fint. Men får ikke koblet den opp til iTunes, noen som vet hvordan jeg fikser det? Har du Windows er det ingenting du kan gjøre før iTunes oppdateres :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå