Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seriøst? Ladet helt opp i går natt og tok den ut av laderen rundt 10.00, og har 2 prosent nå etter halve dagen på jobb og resten av halve dagen på å hjelpe en kompis flytte. Men jeg har på 3G alltid, sender mange iMessage, Whatsapp meldinger, en del Snapchat, og har på bluetooth i bilen med Spotify som spiller av musikk. Er ikke sjans for meg å ha mer enn 5-10% batteri etter en slik dag. Klarer noen av dere 2 døgn?!

Lenke til kommentar

Seriøst? Ladet helt opp i går natt og tok den ut av laderen rundt 10.00, og har 2 prosent nå etter halve dagen på jobb og resten av halve dagen på å hjelpe en kompis flytte. Men jeg har på 3G alltid, sender mange iMessage, Whatsapp meldinger, en del Snapchat, og har på bluetooth i bilen med Spotify som spiller av musikk. Er ikke sjans for meg å ha mer enn 5-10% batteri etter en slik dag. Klarer noen av dere 2 døgn?!

Ja hvertfall opp mot. Men jeg bruker ikke snapchat og whatsapp. Synes batteriet er strålende :-)

Lenke til kommentar

Når iOS 7 blir tilgjenglig?

Offisielt kommer iOS 7 onsdag 18. september for iPhone 4 og nyere, samt iPad 2 og nyere.

Tilgjengelig for allmennheten 18. September, altså iform at du vil få iOS 7.0 når du trykker "gjenopprett" eller "oppdater" via iTunes, og brukere av iOS 6.X vil få muligheten for en "over-the-air / OTA" oppdatering på sine telefoner, altså mulighet for å oppdatere rett på telefonen via WiFi.

De av oss som har tilgang på en utviklerkonto har muligheten til å laste ned denne versjon helt siden 10. September, grunnen til at vi får tilgang i forveien er jo for at utviklere skal få noen dager på å kunne teste sine applikasjoner og gjøre disse klar for oppdateringen er ute for massene.

Når utviklere får tilgang så lekker jo selvfølgelig dette ut til diverse nettsider, så nå kan jo hvem som helst hente iOS 7.0 Golden Master (GM) fra nett og oppdatere på egenhånd, dette er nøyaktig samme versjon som blir levert med nye telefoner, alt fra iPhone 4S 8GB, til iPhone 5S, iPhone 5C, nye iPad 2, iPad mini og iPad 4 fremover så det er den endelige versjonen og er helt trygt for alle å installere, men den slippes ikke offisielt for massene før 18. September, da via både iTunes og via "Update" på selve iOS enhetene.

Lenke til kommentar

Utrolig slitsomt og ikke få kunne skru av 3g funksjonen på iPhone 5 på iOS7 heller! går med 1-2 streker med 3g dekning hele dagen..., dette burde di ha mulighet for å slå av.

Ellers burde vært et hurtig knapp som slo av og på mobilnette..! ellers er iOS7 fantatisk!

Mistenker at dette har mye den samme sammenhengen som at du ikke har mulighet til å velge "standardapplikasjoner", mange mener jo at dette er idiotiske valg Apple har tatt for å "tvinge" folk over til å bruke Safari fremfor alternative nettlesere, Apple Maps fremfor Google Maps osv..

Men saken er at dette er den helt klart mest brukervennlige tilnærmingen å ha, for du skal vite at jeg må hjelpe kunder daglig fordi de har klart å sette Viber eller Skype som standard for telefonsamtaler, plutselig har satt en no-name, håpløs nettleser som standard nettleser og gudene vet hva på telefonene sine. Og jeg har ikke tall på hvor mange ganger folk skal være så "smarte" at de deaktiverer mobildata eller 3G og kommer innom å klager på at nettsider og Facebook laster tregt, eller ikke laster i det hele tatt...

Det er klart det kan være til frustrasjon for de litt mer oppegående av oss, men jeg tror nok mye av grunnen til at endel av disse mulighetene ikke eksisterer er fordi Apple vet at den gjennomsnittlige brukeren er eksperter til å rote ting til om de først har muligheten.

Lenke til kommentar

Heldigvis har jeg nesten alltid full 3G dekning. Verre med 4G. Heldigvis kan 4G slås av i det minste.

Har kjørt ios7 siden beta 2. Kult å se alle små endringer som skjer underveis. Den har dog vært rock solid siden beta 5 føler jeg.

Eneste jeg egentlig savner og hadde trodd de skulle ordne før GM var endel av ikonene, altså du kan si hva du vil om utseende på disse, personlig syntes jeg ikke de er så ille etter de har vokst på meg siden BETA1 men syntes det fremdeles er et par ikoner som ikke helt ser ut til å følge det samme mønstre som de andre så de føles litt malplasserte. Og et par "Apple applikasjoner" som Remote app, Podcast app osv er jo ikke oppdaterte enda så disse har jo fremdeles gammelt GUI design og et ikon som ikke passer overrens med de nye iOS 7.0 ikonene i det hele tatt, noe som er irriterende.

Men regner med at disse blir oppdatert fortløpende nå som er iOS 7.0 er ferdigutviklet, de har sikkert hatt temmelig lavprioritet mens iOS 7.0 har vært under full utvikling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...