Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Kopierer alle bilder fra mobil og kamera til PC. Redigerer og lagrer både originale og redigerte filer på PC. Backup av alt til ekstern HDD og DVD, samt lagrer alt på SkyDrive. Lenke til kommentar
Atifb Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Har du mange apps installert som kan sende notifications? Har du push-email på? Pleier å resete min heilt ved jamne mellomrom, for å få best mulig batteritid. Edit: Å nullstille telefonen hjelper og på å få vekk alle apps, så du kan installere dei du faktisk bruker istadenfor å ha mange som berre tar opp plass osv. Jeg har på push-email ja, men det blir uaktuelt for meg å slå den av. Har trossalt kjøpt en smartphone som bør kunne hente inn mail og annen info uten at hele batteriet tømmes. Ellers er det ingen spesielle app utenom twitter og FB som det kommer varslinger fra. Nå har jeg avinnstallert face app så får jeg se hvor lenge batteriet holder ut. Tragisk at en facebook app skal påvirke batteriet så betydelig. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Har hatt min iphone 5 i 6 mndr nå og har i det siste opplevd at mobilen tømmes fort for strøm. I dag holdt den kun 5 timer i bruk før den viste 15%. Det var ca 30 min samtale, maks 10 min gaming, litt twitter, fb og whatsapp. Det er for dårlig og har blitt et godt irritasjonsmoment for meg. For meg er selv 12 timer nok, men batteriet holder knapt en halv dag! Opplever flere dette? Nei opplever ikke dette. Har push Mail, wifi på, Facebook app installert. Bluetooth på i bilen, og spiller endel candy crush når jeg kjeder meg. Har sjelden mindre enn 50% når jeg legger meg på kveldene. Har du onecall eller Tele2 abonnement og bor det network norway har eget nett? Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Jeg har på push-email ja, men det blir uaktuelt for meg å slå den av. Har trossalt kjøpt en smartphone som bør kunne hente inn mail og annen info uten at hele batteriet tømmes. Ellers er det ingen spesielle app utenom twitter og FB som det kommer varslinger fra. Nå har jeg avinnstallert face app så får jeg se hvor lenge batteriet holder ut. Tragisk at en facebook app skal påvirke batteriet så betydelig. Klart det, har 4 e-postadresser kobla til sjølv, og har Facebook-appen installert. Har ikkje spesielt dårlig batteritid sjølv, så det er merkelig... Lenke til kommentar
Atifb Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Nei opplever ikke dette. Har push Mail, wifi på, Facebook app installert. Bluetooth på i bilen, og spiller endel candy crush når jeg kjeder meg. Har sjelden mindre enn 50% når jeg legger meg på kveldene. Har du onecall eller Tele2 abonnement og bor det network norway har eget nett? Merkelig. Jeg opplever ikke at batteriet mitt holder ut så lenge. Nei, har netcom og bor i Oslo. Er fryktelig irriterende dette..... Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Har hatt min iphone 5 i 6 mndr nå og har i det siste opplevd at mobilen tømmes fort for strøm. I dag holdt den kun 5 timer i bruk før den viste 15%. Det var ca 30 min samtale, maks 10 min gaming, litt twitter, fb og whatsapp. Det er for dårlig og har blitt et godt irritasjonsmoment for meg. For meg er selv 12 timer nok, men batteriet holder knapt en halv dag! Opplever flere dette? Kjøpte min i oktober i fjor og i mai begynte lignende problemer for meg. Går fra 100% til 50% på 4-5 timer med minimalt bruk. Var innom Eplehuset i Bergen (de har support også for de av oss som kjøpte tlf gjennom Apple.no) og de ba meg ta kontakt direkte med Apple Norge. Må vel gjøre det, men kvier meg for å sende inn tlf, har veldig behov for den i hverdagen pga vikaroppdrag o.l. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Jeg er tilbake på min normale 1 dag ved relativt tungt bruk, 1,5 dag ved vanlig moderat bruk og 2 dager ved lite bruk så kan fint lade telefonen annenhver dag sånn som batteriet er med iOS 7 BETA6. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Hvordan kan jeg få det som vises på iPhonen på TVen? Jeg vil gjerne koble det sammen. Prøvde å koble iPhonen til Sony tven med usb men ikke faen om den kan vise annet enn bilder. Vil se videoer og sånt fra iPhonen på TVen. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 AirPlay via Apple TV eller en iPhone (Dock / Lightning) til HDMI overgang? Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Jeg er tilbake på min normale 1 dag ved relativt tungt bruk, 1,5 dag ved vanlig moderat bruk og 2 dager ved lite bruk så kan fint lade telefonen annenhver dag sånn som batteriet er med iOS 7 BETA6. Hva var forbruket ditt før du installerte iOS7? Mye dårligere, eller? Hadde vært konge om det kunne fikse problemet. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Med tidligere BETA versjoner og 6.1.4 så var det endel dårligere, da følte jeg at jeg måtte lade hver kveld for at batteriet ikke skulle være faretruende lavt dagen etterpå. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Interessant. Kanskje jeg burde sjekke ut betaen. Hvordan anskaffer jeg den? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Vi får forhåpentligvis den den "endelige" utgaven om en 8 dagers tid, sikkert hånd i hånd med den nye iPhone presentasjonen. Endret 2. september 2013 av Mala Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) AirPlay via Apple TV eller en iPhone (Dock / Lightning) til HDMI overgang?Jeg kan ikke se at de selger sånn lightning til HDMI Ihvertfall ikke elkjøpOg på ebay, shit det er dyrt! Endret 2. september 2013 av Lami Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Heter Lightning til Digital AV og regner med at butikker som Elkjøp selger denne. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Enkelte utviklere burde blitt skutt... Her har altså Apple lagt opp en ganske så rett frem, effektiv og temmelig genial greie med iCloud og gitt ut APIer til utviklere så hvem som helst helt gratis kan benytte seg og integrere sine applikasjoner og løsninger mot iCloud så det å gjenopprette en telefon, gå over fra en gammel til en ny, eller det å skaffe seg en iOS enhet nr.2 nærmest er en lek. Men selvfølgelig så er det noen utviklere som rett og slett er født bak ei låvedør.. Kjæresten fikk sin iPhone 5 byttet på garanti da det ble noe muffens med batteriet, det er jo vell og bra så jeg gjenopprettet jo fra iCloud da det fungerer brillefint, og det gjør det jo her også hvor samtlige applikasjoner, passord og alt, ja til og med ikonene sorterer seg på nøyaktig samme måte på de forskjellige hjemskjermen og det hele. Så godt som samtlige applikasjoner henter jo "save state" fra iCloud, det vil si at når kjæresten nå åpner de på den nye telefonen så er alt av innstillinger og innhold kliss likt sånn det var på hennes forrige telefon, dette er jo mye av sjarmen og kraften bak iCloud. Men brorparten av spillene hennes derimot, de starter fra scratch.. Hva i allverden tenker jeg, hvorfor i klarer ikke spillutviklere å gjøre som alle andre å benytte seg av iCloud fult ut så brukere ikke blir rævkjørt så fort de må bytte telefon, skaffer ny telefon eller lignende tenker jeg så jeg skulle utforske dette litt nøyere. Det viser seg at endel av spillene av ukjente grunner ikke lar iCloud gjenopprette innhold fra en enhet til en annen (altså en annet enhet med annet serienummer / UDID), hvorfor må gudene vite da jeg ikke helt forstår hvor spill av alle ting skal ha en så til de grader natzi holdning på noe sånt. Men de fleste har jo hver sin geniale løsning iform av egen innlogging du kan bruke opp mot spillutvikleren, hvor de har alle save state lagret på sine servere så det er bare å logge inn med din XXX bruker og vips så skal alt være så fint. Her har man jo utfordring nummer en, det blir jo fort endel spill og ergo blir det jo etterhvert endel forskjellige brukere osv, det å memorere alle disse blir jo et lite helvete. Utfordring nummer to er at brorparten av spillene har en helt idiotisk løsning som tilsier at du kan kun logge inn en eneste gang per enhet, så når jeg da presterer å komme med en liten skrivefeil i brukernavnet til kjæresten og da plutselig har logget inn med en helt ny konto kontra den gamle så sitter du der med skjegget i postkassa for det er klin umulig å få logget ut igjen, tro det eller ei! Igjen, hvorfor i allverden ha så til de grader natzi holdninger rundt "sikkerheten" på noe så trivielt som mobilspill? Og toppen av ironien er jo at det å slette og legge inn spillet på nytt selvfølgelig ikke fungerer, for nå er det jo snakk om en telefon med samme serienummer / UDID så da fungerer jo selvfølgelig iCloud og spillet husker alt av innstillinger og det hele, da inkludert den feilaktige innloggingen så du er fullstendig fastlåst og kommer ingen vei... Helt utrolig hvor lite gjennomtenkt og dårlig utført det er mulig å gjøre noe som burde være så utrolig enkelt og trivielt. 3 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Kanksje det er en slags DRM-løsning? De lar deg ikke overføre fra en enhet til en annen, fordi det da blir lettere å piratkopiere? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 jeg har nå i en stund slitt med at lightning-koblinga ikke har fungert skikkelig, jeg har måttet holde kabelen i akkurat riktig posisjon for at den skulle klare å lade, men i dag så gravde jeg ut 3 store lo-dotter ifra hullet på telefonen og nå klikker den på plass som aldri før et lite tips til dere andre som også har hatt telefonen i snart ett år Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Har vi en tråd for å diskutere Eventen ang iPhone 5S/C i morgen? (Kl er over 00.00 nå ) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå