Runar Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Moderatornotis Dette er en iPhone 5-tråd, ikke en generell iPhone-tråd. Vi har også egne tråder for de tidligere modellene. Jeg syns derfor det er unødvendig å poste om problemer med tidligere modeller i denne tråden. Dere må mer enn gjerne opprette egne tråder for ulike problemstillinger, for på den måten blir det enkelt for andre å finne tråden (og eventuelt løsningen) både via forumet og Google og andre søkemotorer.En håndfull innlegg om å bytte skjerm/sette på skjermbeskyttelse på en knust iPhone 4S har blitt splittet ut til en egen tråd. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på privat melding eller i Klager på moderatoravgjørelser. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 (endret) Hvorfor har all lesehistorikk i "mine innlegg" blitt resatt? Det gjør forumet tildels ubrukelig. Endret 17. august 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Hvorfor har all lesehistorikk i "mine innlegg" blitt resatt? Det gjør forumet tildels ubrukelig. Helt feil tråd, min venn. Prøv Tilbakemeldinger til forumet eller gjør et søk. Spørsmålet ble forøvrig besvart i denne tråden en av de første dagene etter oppdateringen. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Synes det er mange som synes batteri tiden er dårlig. Er det bare meg som er kanonfornøyd? Klarer 2 døgn som bare det. Minst like bra som på min ativ s og myyyyye bedre enn s3. Håper virkelig ikke ios7 ødelegger batteritiden. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Føler batteriet på min iPhone5 synker bruktbart fort når jeg bruker den, men standby-tiden på iOS er så vannvittig mye bedre enn på mine Android enheter. Dro f.eks på ferie en ukes tid, når jeg kom tilbake var min iPad2 fortsatt på 98% etter rundt 8 dager etter opplading, mens Samsung Tab-en min klarte vel et par døgn standby før den slo seg av. Endret 27. august 2013 av Backpfeifengesicht 1 Lenke til kommentar
_Pioneer_ Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Har iPhone 5 en quick launch for Wifi? Slik som Samsung har på sine telefoner. Så jeg slipper å gå inn i settings og bla bla. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Den får det i iOS 7 1 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Har iPhone 5 en quick launch for Wifi? Slik som Samsung har på sine telefoner. Så jeg slipper å gå inn i settings og bla bla. Som nevnt over, er det rett rundt hjørnet. iOS7 har fått et nytt Control Center du enkelt får frem ved dra opp fra bunnen, her kan du styre flere funksjoner, som blant annet Wifi. Legger ved et bilde som viser hvordan det ser ut og fungerer. Lenke til kommentar
_Pioneer_ Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Ah, så jo nice ut det. For se om det ikke blir en slik da 1 Lenke til kommentar
Atifb Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Har hatt min iphone 5 i 6 mndr nå og har i det siste opplevd at mobilen tømmes fort for strøm. I dag holdt den kun 5 timer i bruk før den viste 15%. Det var ca 30 min samtale, maks 10 min gaming, litt twitter, fb og whatsapp. Det er for dårlig og har blitt et godt irritasjonsmoment for meg. For meg er selv 12 timer nok, men batteriet holder knapt en halv dag! Opplever flere dette? Lenke til kommentar
Atifb Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Glemte å nevne at bluetooth, wifi var slått av, mens lystryken har vært på ca. Halvparten. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 (endret) Har du mange apps installert som kan sende notifications? Har du push-email på? Pleier å resete min heilt ved jamne mellomrom, for å få best mulig batteritid. Edit: Å nullstille telefonen hjelper og på å få vekk alle apps, så du kan installere dei du faktisk bruker istadenfor å ha mange som berre tar opp plass osv. Endret 29. august 2013 av medlem-156941 Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Har hatt min iphone 5 i 6 mndr nå og har i det siste opplevd at mobilen tømmes fort for strøm. I dag holdt den kun 5 timer i bruk før den viste 15%. Det var ca 30 min samtale, maks 10 min gaming, litt twitter, fb og whatsapp. Det er for dårlig og har blitt et godt irritasjonsmoment for meg. For meg er selv 12 timer nok, men batteriet holder knapt en halv dag! Opplever flere dette? Facebook appen spiser batteri. Har vært mange oppslag om dette de siste 3-4 (?) månedene. Anbefales å bruke vanlig browser. Er også mulig å ta en full reinstallasjon for å se om dette bedrer ting, og er enkelt om en bruker iclouds løsningen... 2 Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Et tips er dobbeltklikk på home button, deretter holde på et ikon et par sekunder (som ved avinstallering) og deretter lukke alle aktive programmer. Jeg tror også at FB kan være en vesentlig del av problemet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 iOS selv skal jo styre disse aplikasjonene ganske greit, og det skal strengt tatt ikke være nødvendig å lukke de på den måten, med mindra det er ett problem med appen. OS vil vel da helle bruke mere ressurser på å starte opp igjen disse programmene fra scratch om man hele tiden driver og tvangslukker de på den måte. Er ihvertfall slik jeg har skjønt det. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Tsja, min IP5 tapte gjerne i overkant av 20% batteri over natten. Ved å lukke samtlige programmer var det nede i 2%. Men jeg er enig i at man ikke kan holde på å lukke programmer manuelt hele tiden. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Selv om iOS holder styr på bruk av minne og CPU, kan det være at en/flere apper kobler seg opp og sjekket ting&tang ofte, og da går batteriet unna. Stopper man appene, unngår man dette. Lenke til kommentar
Harepuz Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hvordan holder dere andre bildene deres backed up? Har lenge bare kjørt gratis iCloud, men ser at det ikke holder i lengden. Driver og lurer på om jeg skal ta i bruk Dropbox til dette, etter som jeg har en konto der fra før. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Oppgraderte likesågreit til 25gb jeg. iCloud er så greit. Bildene blir forøvrig lastet opp til dropbox også Lenke til kommentar
Harepuz Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Ja, jeg har likt iCloud selv, jeg. Ingenting å si på det. Men det har seg slik at den gangen jeg kjøpte S3 fikk jeg litt i overkant av 50GB gratis på Dropbox. Det, kombinert med at jeg også bruker Dropbox til andre ting gjør at jeg nok tester hvordan det funker med bilder også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå