Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Hahaha..

Nei men sammenlignet mot andre telefoner, som fra Sony så er ikke WiFi antennen noe god på iPhonene..

Ellers kan jeg ikke komme på noe annet :)

Hm, har du noen kilder eller testinfo på dette? iP5 hadde problemer med wifi kortene på noen av de første batchene men antennen i seg selv skal vel ikke være noe dårligere enn andre. Eller hva opplever du som gjør at du mener det?

Svake antenner gjelder vel forsåvidt andre toppmodeller også: http://www.amobil.no...ntennene/115668

Det er akkurat det. Som jeg har nevnt i tidligere innlegg så blir alle telefoner dårligere på dekning og kvalitet jo mer komunikasjonsteknologi de får innebygd. En telefon i dag inneholder et myriader av dem og nå begynner vi å merke problemer på generell basis.

*Sukk* Ja, det glemte jeg jo. Sannheten nå er jo at alle funksjoner hentet eller fra Android egentlig er basert på funksjoner som er i OSX. Nå har jeg dessverre såvidt vært innom hjemmet mitt på en mnd, så jeg har uheldigvis ikke fått brukt hverken mac minien eller macbooken til å teste det nye kontrollsenteret i OSX, men jeg ser frem til å teste både det og den nye lock screen (ikke minst at jeg endelig kan legge inn nummer jeg ønsker å blokkere fra både å ringe meg og sende melding). Rent personlig så har jeg lite til overs for personer som velger å legge seg på et nivå hvor man åpner med å insinuere at andre brukere ikke vet hva de snakker om.

Selvsagt kopierer man ting man vet fungerer godt til Android og windows phone og som man vet folk er fornøyd med, selvsagt går det begge veier.

Poenget er enkelt og greit at mye av funksjonaliteten Apple legger inn i iOS er noe de henter fra eget OSX (mission control som du nevnte) og ikke fra Android. Eller er det slik at Android henter funksjonalitet fra OSX? Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligheten for å endre standard applikasjoner kommer neppe, dette er nok et bevisst valg fra Apple for å lettere kunne tilrettelegge brukeropplevelsen til iOS da de til enhver tid kan vite og styre hvilke applikasjoner som er standard for brukerne, det gjør også telefonen endel mer "brukervennlig" for mindre tekniske personer som fort ville prestert det å sette diverse ikke ideelle applikasjoner som standard ved et uhell og vips så er helvete løs.

Du mener altså at Apple vet hva vi liker best av applikasjoner og at det vi selv liker best bare er tull og blir mye uhell ut av?

Er du seriøs?

Måten du beskriver iOS brukere på her får mange av oss til å tro at iOS brukerne rett og slett er fullstendig stokk dumme. At folk får velge det dem liker best er mye bedre enn at noen skal bestemme hva vi må like best. Det sier seg selv det. Og setter noen feile applikasjoner som default app, så går det ann på en rask og enkel måte å fjerne den applikasjonen i fra å være default. Ja du vet Apple, dem er god på å gjøre ting enkelt, ikkesant?

Så hva er da problemet når vi snakker om Apple her som ville ha gjort dette lekende lett å gjøre?

REDIGERT: Og om Apple faktisk vet hva vi liker best, så setter jeg et spørsmålstegn vet hvorfor iOS da har over 800000 apps tilgjengelig?

Om Apple hadde vist hva vi hadde likt best, så hadde vi ikke trengt mere enn 30000 apps på AppStore.

Endret av Bowers & Wilkins
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Poenget er enkelt og greit at mye av funksjonaliteten Apple legger inn i iOS er noe de henter fra eget OSX (mission control som du nevnte) og ikke fra Android. Eller er det slik at Android henter funksjonalitet fra OSX?

Hva er det jeg har skrevet om mission control ?

Nøyaktiv hvilken funksjonalitet sikter du til ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Hvilken funksjonalitet, hva er det med control center i IOS7 som er så likt mission control i osx ?

Lenke til kommentar

Sukk. Da jeg kjøpte iPhone 5 hadde jeg 25-30 timers batteri med moderat bruk. Samme bruk nå gir meg +/- 12 timer. Sykt irriterende å måtte ha en lader parat til enhver tid...!

Samme her, men hvorfor blir det slik? For meg kom denne endringen med nest siste oppdatering, ikke grunnet x antall apper ol.

Jeg satser faktisk på at IOS7 gir bedre levetid på batteriet, men mulig jeg bare drømmer.

Lenke til kommentar

Hvilken funksjonalitet, hva er det med control center i IOS7 som er så likt mission control i osx ?

Topp baren har mye av funksjonaliteten du ser i control center og det du ser i control center, med hvordan man får bytter mellom programmer, vil man også se i iOS. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Topp baren har mye av funksjonaliteten du ser i control center og det du ser i control center, med hvordan man får bytter mellom programmer, vil man også se i iOS.

At topp baren i mission control i OSX har mye av funksjonaliteten man ser i control center ser jeg ikke helt logikken i, så denne må du svært gjerne utdype. Mission control er i utgangspunktet en fin måte å organisere forskjellige desktoper på, slik at man kan ha word i den ene, excel i den andre, safari i den tredje og enkelt hoppe mellom desktopene. Rett og slett oversiktlige snarveier til åpne vinduer. Det eksisterer ingen snarveier til installerte programmer eller snarveier til å aktivere funksjoner (som f,eks skru av wlan, logge av maskinen, styre lysstyrken, styre musikken og volumet). I beste fall kan mission control i OSX sammenlignes med den nye multitasking funksjonen i IOS7 hvor man får en oversiktlig visning av hele skjermbildet til de forskjellige programmene som kjører i bakgrunnen.

Control center i IOS7 handler om lett tilgang til funksjoner man bruker svært ofte. Man ser ikke hvilke programmer som er åpne og man bytter ikke engang mellom programmer der. Det har vært unødvendig tungvint å gå inn i innstillinger for å deaktivere wlan, bluetooth, justere lysinnstillingene eller rett og slett å aktivere flightmode. Nå er man endelig i ferd med å få på plass en rask og effektiv måte å endre ofte brukte innstillinger.

Beklager, jeg ser ikke helt hvordan control center i IOS7 er direkte hentet ut fra mission control i osx.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Samme her, men hvorfor blir det slik? For meg kom denne endringen med nest siste oppdatering, ikke grunnet x antall apper ol.

Jeg satser faktisk på at IOS7 gir bedre levetid på batteriet, men mulig jeg bare drømmer.

Jeg var innom eplehuset i Bergen. En trivelig kar fortalte at 12 timer hørtes bra ut, men da jeg sa det innbefattet nesten ikke noe bruk, fikk tonen en annen lyd. Han kunne sende den inn, men da ville jeg stå uten tlf i 10 dager, siden de ikke ga lånetlf til apple.no-kunder, bare service. Jeg ville få en helt ny tlf etter de 10 dagene. Men han sa at om det var slagskader var ting verre. Jeg har et sted som malingen er flasset av, og synes selv det ser ut som om det er slag. Men jeg vet det ikke er det. Så jeg er litt i stuss. Han ville uansett ha teknikeren til å se på den før de sendte den inn, og han var gått for dagen. Håper det går bra, skjønner selv at det kan betviles at det ikke er en slagskade, men jeg har aldri mistet den i bakken.:) Lakken var bare borte en dag jeg tok den ut av lommen.

Lenke til kommentar

Nå skal det jo ingen verdens ting for at iphone 5 flasser av heller, spesielt den sorte har jeg sett veldig mange stygge utgaver av sånn sett. Men kan eplehuset fikse det altså, selv om den er bestillt igjennom Apple? Jeg har en rett nedi høgget her ser du.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var innom eplehuset i Bergen. En trivelig kar fortalte at 12 timer hørtes bra ut, men da jeg sa det innbefattet nesten ikke noe bruk, fikk tonen en annen lyd. Han kunne sende den inn, men da ville jeg stå uten tlf i 10 dager, siden de ikke ga lånetlf til apple.no-kunder, bare service. Jeg ville få en helt ny tlf etter de 10 dagene. Men han sa at om det var slagskader var ting verre. Jeg har et sted som malingen er flasset av, og synes selv det ser ut som om det er slag. Men jeg vet det ikke er det. Så jeg er litt i stuss. Han ville uansett ha teknikeren til å se på den før de sendte den inn, og han var gått for dagen. Håper det går bra, skjønner selv at det kan betviles at det ikke er en slagskade, men jeg har aldri mistet den i bakken. :) Lakken var bare borte en dag jeg tok den ut av lommen.

Du bør vel ringe Apple da? På min Iphone 5 løsnet skjermen i et av hjørnene etter bare et par uker. Fikk da tilsendt ny, og kunne beholde den gamle i et par dager etter dette.

Jeg ville tro at de gjør det samme med din? Dvs du må vel da kanskje betale dersom det er "slagskade." Jeg fikk aldri spørsmål om noe sånt.

Har min i cover, og film på skjermen, så den ser ut som ny.

Men når jeg sier at batteriet er dårligere, så er det ikke snakk om 12 timer på standby. Den holder en dag med normal bruk. Før holdt den to dager, så endringen er markant.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenkte å kjøpe sånn iPhone repair kit.

Bare lurer på om jeg trenger sånn LCD adhesive sticker som følger med noen kit?

Trenger jeg det hvis jeg skal skifte skjerm/LCD?

Det kommer ann på om du kjøper glass og lcd i en del, eller om du kun kjøper glass plata for så varme den pelle av glassbitene og sett på nytt. Stickers brukes ikke på iPhone 5 skjermen, der er det flytende lim.

Anbefaler og kjøper glass og lcd ferdig montert sammen, gjør jobben mye enklere og resultatet blir som regel også bedre, spesielt om det er første gang man gjør det.

Vet ikke hvordan priser du har funnet på iPhone 5 skjermer, men husk også at Apple tar ca 2300 eller noe for å bytte hele telefonen i en ny en dersom du har knust skjerm. Da vil du også ha garanti dersom det skulle oppstå eventuelle feil senere. Dette tilbudet mister du dersom du begynner skru på telefonen selv.

Endret av Backpfeifengesicht
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...