Theo343 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Kan ikke helt se for meg at det skal være så vanskelig, man får opp forespørsel om man ønsker at ditt eller datt skal være standard for så å presentere nøyaktig hvor man kan endre det i etterkant. Når det gjelder endringer så har jeg nå en rekke ønsker, men brukere flest er jo som oftest ikke enig i slike ønsker før Apple innfører de... Rent personlig synes jeg at Apple henger etter når det kommer til brukervennlighet. Nå kopierer man control center fra Android for å kompensere, men det begynner å bli en god stund siden dette burde ha vært innført. Selv etter dette er det etter min mening mye å gå på, det burde være langt større rom for å tilpasse lock screen og homescreen. Å ha bakgrunnsbilde på iphone føles nesten meningsløst, i all den tid man kun får se bildet på lock screen. Du har tydeligvis ikke brukt OSX siden du mener Apple kopierer fra Android til iOS? *sigh, the ignorants* Endret 19. juli 2013 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Rany94 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Det samme som med 4 til 4S, forbedring av et godt produkt. Ikke mer komplisert enn det. Bedre batterilevetid (noe de av en eller annen grunn har skryti av ved hver lansering og vi ikke har sett effekt av) og bedre antenne (iPhone 5 sin er helt jævlig). Endret 19. juli 2013 av Rany94 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hvilken antenne og hva er "helt jævlig"? Lenke til kommentar
Rany94 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hvilken antenne og hva er "helt jævlig"? Antenna til iPhone 5 er jo ikke akkurat den beste der ute. Jeg har flere ganger opplevd å ikke ha noe dekning eller ikke 3G dekning hvor folk med halvparten så dyre telefoner har full dekning. Dette sliter jo igjen på batterilevetiden. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 WiFi antennen er ikke særlig bra heller. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 WiFi antennen er ikke særlig bra heller. Ikke skrem meg slik da når jeg nettopp har bestilt :-P. Er det noe annet som folk klager på telefonen? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Ikke skrem meg slik da når jeg nettopp har bestilt :-P. Er det noe annet som folk klager på telefonen? Hahaha.. Nei men sammenlignet mot andre telefoner, som fra Sony så er ikke WiFi antennen noe god på iPhonene.. Ellers kan jeg ikke komme på noe annet Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Svake antenner gjelder vel forsåvidt andre toppmodeller også: http://www.amobil.no...ntennene/115668 Endret 20. juli 2013 av eXtreme-501 1 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Ikke skrem meg slik da når jeg nettopp har bestilt :-P. Er det noe annet som folk klager på telefonen? det med antenna er ikke noe du kommer til å merke med mindre du ofte sitter så langt unna routeren at bare noen får inn nett Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Noen som vet om et par "sleak" deksel til iPhone 5? Vil ha et som er ganske stilrent men som også beskytter, har forsåvidt en hvit iPhone 5. Forslag tas med et stort takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Du har tydeligvis ikke brukt OSX siden du mener Apple kopierer fra Android til iOS? *sigh, the ignorants* *Sukk* Ja, det glemte jeg jo. Sannheten nå er jo at alle funksjoner hentet eller fra Android egentlig er basert på funksjoner som er i OSX. Nå har jeg dessverre såvidt vært innom hjemmet mitt på en mnd, så jeg har uheldigvis ikke fått brukt hverken mac minien eller macbooken til å teste det nye kontrollsenteret i OSX, men jeg ser frem til å teste både det og den nye lock screen (ikke minst at jeg endelig kan legge inn nummer jeg ønsker å blokkere fra både å ringe meg og sende melding). Rent personlig så har jeg lite til overs for personer som velger å legge seg på et nivå hvor man åpner med å insinuere at andre brukere ikke vet hva de snakker om. Selvsagt kopierer man ting man vet fungerer godt til Android og windows phone og som man vet folk er fornøyd med, selvsagt går det begge veier. Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Sorry, men hva forventer du? Selvfølgelig må du ta kontakt med den amerikanske delen av Apple når det er der du har kjøpt den. Hadde det hatt seg slik at det hadde vært en iPhone kjøpt i Norge hadde det selvfølgelig vært annerledes. Eh nei. Apple har worldwide garanti på ett år, i tillegg kan du utvide med applecare som også er worldwide. Siden telefonen er kjøpt i USA har du ikke noen lovfestede forbrukerrettigheter utover dette, så hvis telefonen er innenfor garanti (dvs. under ett år gammel) eller under applecare skal du få fikset det. Jeg er dog litt usikker på om dette gjelder for operatørlåste iPhones i USA (ATT, VZ) eller om disse fikses av operatør (slik som moobi fikser for netcom i Norge f.eks). Jeg forventer at et internasjonalt firma skal kunne hjelpe meg uansett om jeg flytter til et annet land, det eneste de ¨hjelpte¨ meg med , var å sette meg over til amerikansk support , der jeg fikk beskjed om å levere telefonen fysisk i en butikk i USA , samt en dyr telefonsamtale uten nytte. Telefonen min er ikke låst til operatør, og jeg innbilte meg at Apple som er et så stort firma kunne gi meg erstatning på samme måte som de 1000 andre i Norge som har kjøpt defekte telefoner Jeg såg og for meg at de kunne sende meg en erstatnings telefon som det ser ut som norske kunder har fått, eller i det minste gitt meg en adresse å sende telefonen til Det er trangsynt å ikke se at dette er dårlig kundebehandling (sett vekk i fra utenlandske kundebehandlere som ikke snakker norsk på et norsk nummer) Tipper jeg ender med å gi fucke fingeren til Apple, for så å bare bestille meg et par skrujern og noen billige deler for å fikse det selv.. frykter bare at disse defekte modellen baller på seg med flere feil Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 De setter deg over til den delen av selskapet som du har handlet produktet fra. Det hadde nok skjedd med alt annet også Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg forventer ...... ... jeg innbilte meg.... Jeg såg og for meg .... Hva du forventer, innbiller deg og ser for deg er relativt uinteressant. Du må lese vilkårene som gjelder for det landet der du kjøpte den. I betingelsene for USA står det blant annet: "If you seek service in a country that is not the original country of purchase, you will comply with all applicable import and export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges." Jeg kan ikke se at det står noe om internasjonal garanti (men jeg har ikke finlest).. Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 (endret) Etter å ha sett litt på sidene til Apple og på google ser jeg det at iOS-produkter ikke dekkes av apples internasjonale garanti slik alle Apple-maskiner og Apple-skjermer gjør. Kjøper du en Mac i USA har du altså gyldig garanti i Norge, det gjelder derimot ikke for iPhone. Det var jo rimelig dårlige betingelser, når de utøver den samme garantien for alle andre produkter. Jeg synes ikke det på noen måte er urimelig å anta at Apple har samme internasjonale garanti for alle sine produkter når de er såpass priset, men det er altså ikke tilfellet for iPhone. Endret 20. juli 2013 av p-trus 1 Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Noen som vet når iOS 7 Beta 4 kan komme ut? Har Beta 3 men sliter med Skype... og føler nesten jeg må bare gjenopprette til iOS 6 men er så mye stress.... pga spotify offline, blir en "ny device" igjen for alle apps. Argh. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Om de følger samme vindu som tidligere så kan du forvente b4 i morgen. http://www.technobuffalo.com/2013/07/19/ios-7-beta-4-july-22/ Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Håper det som gjør at Spotify krasjer når man endrer lyden er fiksa i b4 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Hva du forventer, innbiller deg og ser for deg er relativt uinteressant. Du må lese vilkårene som gjelder for det landet der du kjøpte den. I betingelsene for USA står det blant annet: "If you seek service in a country that is not the original country of purchase, you will comply with all applicable import and export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges." Jeg kan ikke se at det står noe om internasjonal garanti (men jeg har ikke finlest).. Det er sant det du skriver, men det forandrer ikke tanken min om måten jeg har blitt tatt imot av kundebehandlerene, og måten mitt problem med et produkt til flere tusen har blitt løst på. Om noen kan få hjelp til å få fikset garantifeilene sine på et Apple produkt i Norge, synes jeg det er rimelig at jeg også kan få et tilbud på å få fikset min telefon i Norge og. uavhengi av hva som står i betingelsene Det er også lenge siden jeg kjøpte en telefon som har så enkle feil som på iphone 5, som knapper som bare slutter å fungere og dårlig wifi samt svært dårlig batteri Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Det er sant det du skriver, men det forandrer ikke tanken min om måten jeg har blitt tatt imot av kundebehandlerene, og måten mitt problem med et produkt til flere tusen har blitt løst på. Om noen kan få hjelp til å få fikset garantifeilene sine på et Apple produkt i Norge, synes jeg det er rimelig at jeg også kan få et tilbud på å få fikset min telefon i Norge og. uavhengi av hva som står i betingelsene Det er også lenge siden jeg kjøpte en telefon som har så enkle feil som på iphone 5, som knapper som bare slutter å fungere og dårlig wifi samt svært dårlig batteri Det er selvsagt kjedelig at du har fått en iPhone med feil. Jeg forstår likevel ikke hvorfor du mener at akkurat DU skal få spesialbehandling uavhengig av hva som står i betingelsene? Jeg reiser mye selv, og handler en del i utlandet, men dette med mulighet for reparasjon/garanti er alltid en kalkulert risiko. Forbrukervernet er veldig sterkt her i landet, så det kan være verdt å betale litt ekstra for å unngå problemer. Selv om du får internasjonal garanti, har denne som regel mye kortere varighet enn den 5 års reklamasjonsretten vi har i Norge. Spesielt Apple-produkter koster omtrent det samme over hele vestlige verden, det er nesten bare lokal moms som utgjør forskjellen. Kjøpte nylig en iPhone 5 16 GB i USA, den kom på litt over 4100 (+ local sales tax (som var 0% i den staten jeg var)). Legg på 25% moms, og du har ca norsk pris på 5190. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå