greenman Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 iP5 vil sikkert synke litt i pris når 5/5S kommer. Hvis du har råd ville jeg gått for femeren pga større skjerm og tynnere i tillegg til bedre innmat. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Hva er det folk håper å se med iPhone 5S / iPhone 6? Personlig så føler jeg utviklingen av mobiltelefoner har gått såpass fort, og kommet såpass langt på vei at det egentlig ikke er noe spesielt jeg trakter etter lenger.. Ser jeg på andre "toppmodeller" som Samsung Galaxy S4, HTC One, Sony Xperia Z osv så er det ingenting de modellene har som jeg savner med min iPhone 5 eller som jeg føler behov for at skal komme med iPhone 5S / iPhone 6. Klart noen vil mase om at en firekjerner 1.8GHz prosessor er kjempekult osv.. Men personlig har jeg aldri hatt noe som helst problem med ytelsen på iPhone 5 sin 1.2GHz dobbeltkjerne prosessor så for meg så er jaget etter å på død og liv ha den kraftigste maskinvaren på papiret temmelig dødfødt, så lenge telefonen i seg selv fungerer utmerket så ser jeg ikke behovet eller vitsen med så mye kraftigere maskinvare om behovet ikke er tilstede, noe jeg føler det ikke er da iOS er såpass godt optimalisert mot maskinvaren så iPhone 5 sin 1.2GHz dobbelkjerne føles jo ikke noe tregere i bruk sammenlignet med Galaxy S4 sin 1.8GHz firekjerne. Da vil det jo bare før til unødvendig økning av varmeutvikling og ekstra tap av batteriet. Det samme gjelder skjermkortet, her er jo iPhone 5 fremdeles den beste i klassen av det som eksisterer på markedet og jeg føler ikke det er noe behov for å en økning i grafikkytelse på det nåverende tidspunktet. Ting som skjermer er jo allerede det best kalibrerte IPS panelet på markedet, med det mest korrekte fargespekret av samtlige, samtidig som oppløsningen er såpass høy at det er totalt meningsløst å økne den så hva er da egentlig igjen? Har heller ikke behov for noe nytt design, det nåværende har en glimrende kombinasjon av tykkelse, vekt og størrelse om du spør meg, det eneste Apple kanskje kunne gjort er å trimme litt så skjermen fyller mer av arealet foran på skjermen så vi kan få større skjermflate med samme størrelse på telefonen, men det er stort sett det. Mange etterlyser større skjerm, og personlig så vet jeg ikke om jeg har noe direkte i mot en større skjerm sånn egentlig, men jeg føler ikke at jeg har noe behov for større skjerm og ved å øke den så er jeg redd for at den fort kan bli for stor så hvorfor risikere det. 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Kunne tenkt meg 1080p og 4,7"-5" skjerm. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Jeg ønsker meg bedre batteri enkelt og greit. 1 Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Batteriet fungerte bra før nest siste oppdatering av iOS. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Skulle gjerne blitt litt billigere Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Jeg er vell en av få som ikke føler behovet for bedre batteri heller, jeg kan bruke min iPhone 5 aktivt uten at batteriet er flatt iløpet av dagen så jeg slipper alltid unna med å lade telefonen minst hver natt, og ved moderat bruk annen hver natt. Dette er mer enn godt nok for meg, har lagt meg til en vane at den ligger å lader om natta uansett og da har jeg aldri vært i situasjoner hvor den ikke har hatt batteri. Sier jo aldri nei takk til bedre batteri, men det å gå fra ca 12-14 timer batteri ved aktivt bruk og cirka det dobbelte ved moderat bruk til kanskje det dobbelte, altså 24 - 28 timer med aktivt bruk osv har ikke noe betydning for meg. Ikke før batteriteknologien ser en revolusjon og vi plutselig har en uke++ med batteritid så vil jeg uansett fortsette å lade hver natt bare for å være på den sikre siden. Endret 14. juli 2013 av RamGuy Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Bedre batteri uten tvil, iPhone 4 kunne jeg bruke i 2 dager, iPhone 5 holder bare i én. Jeg vil også ha en større 1080p-skjerm på 4.7-5". Skikkelig LTE-støtte i Norge/Europa, ikke bare 1800mhz mao. Hvis jeg skulle ønsket meg funksjoner fra nye android-toppmodeller må det bli IR-sender og Samsungs mulighet til å swipe over skjermen med hånda for å automatisk svare og sette på høyttalermodus. Forøvrig synes jeg iOS henger lenger bak i utviklinga enn selve hardwaren, det at man i 2013 fremdeles ikke kan sette andre applikasjoner som standard for en tjeneste, f.eks. chrome som nettleser sitter langt inne. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2013 Muligheten for å endre standard applikasjoner kommer neppe, dette er nok et bevisst valg fra Apple for å lettere kunne tilrettelegge brukeropplevelsen til iOS da de til enhver tid kan vite og styre hvilke applikasjoner som er standard for brukerne, det gjør også telefonen endel mer "brukervennlig" for mindre tekniske personer som fort ville prestert det å sette diverse ikke ideelle applikasjoner som standard ved et uhell og vips så er helvete løs. Har ikke tall på hvor ofte jeg har folk som kommer innom å klager på sine Android telefoner, mener at diverse ting ikke fungerer som et direkte resultat av at de har klart å sette ting som Skype, Viber, ukjente nettlesere, karttjenester og hva det måtte være som standard. En gylden middelvei ville vell vært om Apple puttet valg av standardapplikasjoner såpass dypt inn i innstillingene at folk ikke klarer å velge feil ved en feiltagelse som de ofte gjør på Android hvor spørsmålet "vil du brukere A, B, C eller D som standard" popper opp i ansiktet på brukeren som gjør det ufattelig lett å gjøre et dumt valg for de som ikke har videre peiling på hva de faktisk svarer på. 1 Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Hvis jeg mister iPhonen, hvor kan jeg finne bildene som ligger på det iCloud greiene? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Hvis jeg mister iPhonen, hvor kan jeg finne bildene som ligger på det iCloud greiene? Sett opp iCloud på pc-en din http://www.apple.com/icloud/setup/pc.html Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Nå har jeg gjort første forsøk på å få fikset låseknappen på telefonen min, da med å ringe til applesupport som er den verste kundebehandlingen jeg har vært borti.., For det første var det en dansk fitte som ikke kunne norsk, for det andre kjøpte jeg tlf når jeg bodde i USA, så da ville ikke hun hjelpe meg mere enn å sette meg over til amerikansk support , så da la jeg på Må man virkelig ringe til USA og sende telefonen sin dit for at dette internasjonale møkka firmaet ikke klarer å produsere feilfrie telefoner? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Muligheten for å endre standard applikasjoner kommer neppe, dette er nok et bevisst valg fra Apple for å lettere kunne tilrettelegge brukeropplevelsen til iOS da de til enhver tid kan vite og styre hvilke applikasjoner som er standard for brukerne, det gjør også telefonen endel mer "brukervennlig" for mindre tekniske personer som fort ville prestert det å sette diverse ikke ideelle applikasjoner som standard ved et uhell og vips så er helvete løs. Har ikke tall på hvor ofte jeg har folk som kommer innom å klager på sine Android telefoner, mener at diverse ting ikke fungerer som et direkte resultat av at de har klart å sette ting som Skype, Viber, ukjente nettlesere, karttjenester og hva det måtte være som standard. En gylden middelvei ville vell vært om Apple puttet valg av standardapplikasjoner såpass dypt inn i innstillingene at folk ikke klarer å velge feil ved en feiltagelse som de ofte gjør på Android hvor spørsmålet "vil du brukere A, B, C eller D som standard" popper opp i ansiktet på brukeren som gjør det ufattelig lett å gjøre et dumt valg for de som ikke har videre peiling på hva de faktisk svarer på. Kan ikke helt se for meg at det skal være så vanskelig, man får opp forespørsel om man ønsker at ditt eller datt skal være standard for så å presentere nøyaktig hvor man kan endre det i etterkant. Når det gjelder endringer så har jeg nå en rekke ønsker, men brukere flest er jo som oftest ikke enig i slike ønsker før Apple innfører de... Rent personlig synes jeg at Apple henger etter når det kommer til brukervennlighet. Nå kopierer man control center fra Android for å kompensere, men det begynner å bli en god stund siden dette burde ha vært innført. Selv etter dette er det etter min mening mye å gå på, det burde være langt større rom for å tilpasse lock screen og homescreen. Å ha bakgrunnsbilde på iphone føles nesten meningsløst, i all den tid man kun får se bildet på lock screen. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Teknologibloggen.no trenger noen som kan skrive om iPhone/Apple-produkter. Jeg er selv lite bevandret i Apple-verdenen, og dermed handler de fleste av mine mobil-/nettbrettinnlegg om Android. Vi skulle gjerne hatt en balanse på dette, for eksempel i spalten "Ukens app-tips", slik at Apple-brukere også kan få nytte av Teknologibloggen.no. Alle er velkomne til å bidra! Registrer deg som skribent på Teknologibloggen.no i dag! Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Nå har jeg gjort første forsøk på å få fikset låseknappen på telefonen min, da med å ringe til applesupport som er den verste kundebehandlingen jeg har vært borti.., For det første var det en dansk fitte som ikke kunne norsk, for det andre kjøpte jeg tlf når jeg bodde i USA, så da ville ikke hun hjelpe meg mere enn å sette meg over til amerikansk support , så da la jeg på Må man virkelig ringe til USA og sende telefonen sin dit for at dette internasjonale møkka firmaet ikke klarer å produsere feilfrie telefoner? Forsøk nummer to, en svenske som tar telefonen og setter meg over til amerikansk support, eneste det ender i er en dyr telefonsamtale med konklusjonen at jeg må levere telefonen i en butikk i USA, på egenhånd fantastisk kundebehandling hva gjør jeg da? , må jeg virkelig spore opp noen som kan levere telefonen min for meg? eller er det noen som fikser sånne knapper privat i Norge jeg kan benytte meg av? hvor mye tar i såfall de? Fuck garanti når man må reise halve jorden for å få garantien sin (hva lærte man, ikke kjøp Apple produkter når du bor i et annet land og muligens skal flytte) Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Har mistet min eldre iPhone 4 og er paa god vei til aa kjope en ny en, men trenger en iPhone 5 en Pc til aa settes opp eller kan dette gjores med kun iPhonen? Er i Italia forelopig og onsker selvsagt den norske garantien, saa kjoper fra apple i norge, vil det bli noe problem aa sende til Italia? Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) ' Sorry, men hva forventer du? Selvfølgelig må du ta kontakt med den amerikanske delen av Apple når det er der du har kjøpt den. Hadde det hatt seg slik at det hadde vært en iPhone kjøpt i Norge hadde det selvfølgelig vært annerledes. Endret 18. juli 2013 av Frekvens Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Forsøk nummer to, en svenske som tar telefonen og setter meg over til amerikansk support, eneste det ender i er en dyr telefonsamtale med konklusjonen at jeg må levere telefonen i en butikk i USA, på egenhånd fantastisk kundebehandling hva gjør jeg da? , må jeg virkelig spore opp noen som kan levere telefonen min for meg? eller er det noen som fikser sånne knapper privat i Norge jeg kan benytte meg av? hvor mye tar i såfall de? Fuck garanti når man må reise halve jorden for å få garantien sin (hva lærte man, ikke kjøp Apple produkter når du bor i et annet land og muligens skal flytte) tror du kan levere den til eplehuset, eller noe sånt. En kompis kjøpte den på Apple.no og han kunne levere den der. Det er værdt et forsøk Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Sorry, men hva forventer du? Selvfølgelig må du ta kontakt med den amerikanske delen av Apple når det er der du har kjøpt den. Hadde det hatt seg slik at det hadde vært en iPhone kjøpt i Norge hadde det selvfølgelig vært annerledes. Eh nei. Apple har worldwide garanti på ett år, i tillegg kan du utvide med applecare som også er worldwide. Siden telefonen er kjøpt i USA har du ikke noen lovfestede forbrukerrettigheter utover dette, så hvis telefonen er innenfor garanti (dvs. under ett år gammel) eller under applecare skal du få fikset det. Jeg er dog litt usikker på om dette gjelder for operatørlåste iPhones i USA (ATT, VZ) eller om disse fikses av operatør (slik som moobi fikser for netcom i Norge f.eks). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hva er det folk håper å se med iPhone 5S / iPhone 6? Personlig så føler jeg utviklingen av mobiltelefoner har gått såpass fort, og kommet såpass langt på vei at det egentlig ikke er noe spesielt jeg trakter etter lenger.. Det samme som med 4 til 4S, forbedring av et godt produkt. Ikke mer komplisert enn det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå