Broseen Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Jeg fikk beskjed om operatøroppdateringer i går fra Chess (på netcom sitt nett), men valgte nei siden jeg ikke bruker 4G på en eldre telefon. Mulig at gårsdagens var 4G oppdateringer for iPhone brukere? http://www.dinside.no/917741/netcom-aapner-4g-for-mobilen Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Noe er feil med denne tråden. . . eller mer sannsynlig med kontoen min her, jeg kan av en eller annen grunn ikke legge tråden til i favoritter. Den dukker ikke opp der. Blir litt brysomt å følge med. Men uansett, til saken, håper det ikke er postet før i tråden Skjermbytte på egen hånd er muligens ikke å anbefale, med mindre man besitter riktig kalibreringsutstyr: As part of its new $149 iPhone screen replacement service, Apple has installed advanced display calibration machines at its retail stores that help simplify the process for employees. http://appleinsider....the-genius-room Lenke til kommentar
iCar Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Noen andre her med iP5 og Talkmore som opplever at det muligens er lagt inn hastighetsbegrensning i LTE får aldri mer enn maks 6/7 Mbps ned i området Helsfyr, jeg testet LTE i Strømmen området i mars og der fikk jeg hastigheter opp mot 60 Mbps ned men dette var i slutten av mars..... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Ettersom Talkmore er et datterselskap av Telenor, og de nå har satt hastighetsbegresninger på sine Telenor og Djuice abonnement så ville det overraske meg stort om ikke Talkmore også er strupet. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Jeg får reglemessig 8-9 mb nedlastingshastighet med min iPhone 5 med Netcom-aboonement. 4G burde være mye raskere enn det. Lenke til kommentar
Njord74 Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Kjøpte idag mitt aller første Apple produkt,iPhone 5. Har tidligere kun hatt android og min siste tlf var SGS3 som er veldig bra,så det er selvsagt svært uvant med en mindre skjerm og mindre muligheter til å forandre på ting man ellers kan med android. Valget mitt de siste dagene har vært mellom iPhone 5 og SGS4 og alle androidfans ville selvsagt valgt S4 og applefans I5. S4 er etter min mening en bedre tlf på mange punkter men og er proppfull av avanserte nye ting man kan gjøre som for eksempel sveipe hånden over skjermen for å bla i bilder og det at tlf følger blikket ditt osv osv. Men etter mye fikling med tlf i butikken finner jeg fort ut at alt dette er jo ting jeg ikke har bruk for i det daglige.Samme gjelder egentlig også for min S3,den har også mange kule funksjoner som jeg syntes var morsomt å leke med de 2 første dagene.Synes også de nye android tlf er litt vel store,slik at de begynner mer og mer å minne om små nettbrett. Valget denne gangen ble derfor I5 som jeg synes er veldig pen å se på,er svært rask,passe størrelse å holde i og håper jeg blir fornøyd med denne. Siden jeg aldri før har hatt Apple er jeg helt blank.Håper derfor noen her kan hjelpe meg; 1. Kan man bytte ikoner på iPhone,eller er det kun bakgrunner? 2. Hva skjer om man jailbreaker sin iPhone?Er det kun garantien i butikken som blir ugyldig,eller blir man bannlyst av Apple? 3. Kommer Siri på norsk snart? 4. Noen <må ha> apps? 5. Er det mulig å ha 5 dockikoner? Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 1. Kan man bytte ikoner på iPhone,eller er det kun bakgrunner? 2. Hva skjer om man jailbreaker sin iPhone?Er det kun garantien i butikken som blir ugyldig,eller blir man bannlyst av Apple? 3. Kommer Siri på norsk snart? 4. Noen <må ha> apps? 5. Er det mulig å ha 5 dockikoner? 1. Du kan i utgangspunktet berre bytte bakgrunn på lock- og homescreen, men du kan endre ikon om du jailbreaker 2. Det skjer egentlig ingenting, du får berre tilgang til å installere apps som Apple ikkje har godkjent. Du mister garantien, men om du får problem, kan du berre ta en restore i iTunes, så kan verken butikken eller Apple sjekke om den har vore jailbroken. 3. Ingen veit, kanskje det blir annonsert på mandag på WWDC 4. Tweetbot (om du bruker Twitter), Whatsapp Messenger. Kjem veldig an på kva tjenester du bruker, men det fins mykje bra 5. Ja, viss du jailbreaker Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Man mister IKKE garantien ved å ha jailbreaket, hvor folk har fått for seg sånt sprøyt aner jeg ikke. Samme gjelder rooting på Android telefoner, dette har vært oppe til domstoler i blant annet USA flere ganger og produsenten har alltid måtte behandle slike enheter på garanti da programvare som kjent ikke er noe som faller innunder, eller fraskriver garanti på et produkt. Om det skulle bli et problem, så har du uansett reklamasjonsretten din på 5år, den gjelder uansett hva produsenten måtte prøve å lure seg unna med. 1 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Fint hvis det du sier stemmer Ramguy. Men samtidig så synes jeg det er litt rart. Software påvirker jo hardware. Rooter du android-telefonen din kan du overklokke den herfra og til h******, og da vil telefonen antakelig ta kvelden rimelig kjapt. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Man mister IKKE garantien ved å ha jailbreaket, hvor folk har fått for seg sånt sprøyt aner jeg ikke. Samme gjelder rooting på Android telefoner, dette har vært oppe til domstoler i blant annet USA flere ganger og produsenten har alltid måtte behandle slike enheter på garanti da programvare som kjent ikke er noe som faller innunder, eller fraskriver garanti på et produkt. Om det skulle bli et problem, så har du uansett reklamasjonsretten din på 5år, den gjelder uansett hva produsenten måtte prøve å lure seg unna med. så hvis jeg for eksempel gjør en htc one s ubrukelig slik at elkjøp måtte installert ny software pga rooting, så skulle de fikset det gratis? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Hvorfor skulle Elkjøp ha fikset det? Garantien går mot produsenten, ergo star Elkjøp fritt til å kunne sende den inn til autorisert serviceverksted om det så bare er snakk om en enkelt hard reset av telefonen eller noe lignende. Lenke til kommentar
Njord74 Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Takker for svar. Da har jeg hatt tlf i et døgn.Er veldig uvant men liker denne meget godt. Har fra før sgs3 og den kommer jeg nok ikke til å bruke mere. Jeg sammenlignet disse to litt,på div applikasjoner osv. Kameraet åpnes fortere på iPhone enn sgs3,ikke mye men litt.noen andre apps åpnet seg også fortere. Bildekvaliteten på kamera er noe likt.iPhone fikk bedre bilder på noe og omvendt,men tror at fargene var mere naturtro på iPhone da sgs3 gjerne gjorde sterke farger litt sterkere og mørkere. Men begge duger greit til vanlig biltetaking,men om man tenker på å skrive ut bilder i større formater tror jeg ingen av disse tlf er noe tess. Har ikke tenkt mye mer på jailbreaking enda da den er grei som den er enda. Personlig ville jeg sammenlignet denne tlf med sgs3 om jeg måtte velge en android og ikke sgs4. Valget mitt i går var mellom sgs4 og i5 og etter å ha tenkt over mine behov ble det i5. Da jeg kjøpte min sgs3 husker jeg at jeg likte de nye spennende funksjonene den første tiden som smart stay og alt det andre fancy,men egentlig ble ingenting av det brukt i det daglige liv. Derfor er sgs4 for meg uaktuell med de enda flere nye tingene som folk flest kanskje bruker i en stund og ikke mere. Men skjermen på de 2 kan nok ikke sammenlignes. Som jeg har forstått her da mister man ikke garantien på jailbreaking,men alle disse appene man kan installere når man har åpnet tlf,hvor finner man de? Er det en egen store der jeg kan finne de? Og av ren nysgjerrighet,er det mange av dere som har jailbreaket deres i5 og er det å anbefale? Synes forøvrig at min nye tlf er knall,og dette er den raskeste tlf jeg har hatt. Er en fryd å se hvor rask den er,samt størrelsen som passer fint i hånden:-) 1 Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Fleire som har problem med tastatursnarvegane? I tide og utide slår den seg av, slik at når eg har laga ei forkorting for eit ord, får eg ikkje brukt den. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Ehh.. Fikk nettopp en e-post som sier at "Your iCloud storage is full".. Jaja tenkte jeg, det har vell kanskje havnet for mange bilder i "My Photo Stream" mappa på Windows maskinen, ettersom den inneholder mappen for bilder jeg har på Dropbox og greier og greier. Men når jeg sjekker på mobilen så står det at jeg har total 5GB, med 4GB ledig, og når jeg dobbeltsjekker så er det er par applikasjoner og litt backup som har fylt opp ca 1GB så jeg er jo ikke i nærheten av å ha brukt opp alt... Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Hater den meldingen. Får den opp på iPhonen ofte, og når det skjer kommer den sånn 3 ganger etterhverandre og jeg er faen nødt til å restarte telefonen fordi å trykke på "close" eller hva det nå står, funker ikke. JÆVLA irriterende. Har sånn 1,2GB igjen.. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Noen som veit hvor jeg kan laste ned ios 6.1.1? Skal jb telefonen fra 5.1. Har iphone 4s men det har vel ikke noe å si eller? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Hvorfor skulle Elkjøp ha fikset det? Garantien går mot produsenten, ergo star Elkjøp fritt til å kunne sende den inn til autorisert serviceverksted om det så bare er snakk om en enkelt hard reset av telefonen eller noe lignende. isåfall er det noen som skylder meg de 500 kr jeg måtte betale for å få den igjen Fleire som har problem med tastatursnarvegane? I tide og utide slår den seg av, slik at når eg har laga ei forkorting for eit ord, får eg ikkje brukt den. hadde det problemet jeg og Lenke til kommentar
Niram Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Ehh.. Fikk nettopp en e-post som sier at "Your iCloud storage is full".. Jaja tenkte jeg, det har vell kanskje havnet for mange bilder i "My Photo Stream" mappa på Windows maskinen, ettersom den inneholder mappen for bilder jeg har på Dropbox og greier og greier. Men når jeg sjekker på mobilen så står det at jeg har total 5GB, med 4GB ledig, og når jeg dobbeltsjekker så er det er par applikasjoner og litt backup som har fylt opp ca 1GB så jeg er jo ikke i nærheten av å ha brukt opp alt... Forsøkt å slå av og på backup-bryteren? Har vært borti samme problem en gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Jeg tror ikke fotostrøm-bilder regnes med i kvoten på 5 GB i iCloud uansett. Sikker på at dette ikke er en scam-epost? Jeg fikk en ordrebekreftelse fra Apple for noen uker siden, og den så helt autentisk ut, bortsett fra de klikkbare lenkene i eposten. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Photostream et tidsbegrenset og spiser ikke av iCloud kvoten nei. Opptil 1 000 bilder i timen Men jeg har også hatt lignende problemer med min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå