Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Synd at iphone 5 lett får riper uten etui da jeg synes designet er noe av det som skiller den fra android telefonene.

 

1000 kroner er en del for meg som er student, men er jo såklart verdt det hvis iphone 4s fort blir utdatert. Har jo hørt at det kommer en ny iphone i høst, og et oppdatering til iOS7.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med riper må være noe overopphauset, har hatt min sorte (den som skal få lettest riper) og kjørt "naken" hele veien og har enda ikke fått noen riper på min.

 

Var dog uheldig når den deiset ned i badeflisene så jeg har fått et lite hakk i aluminiumsrammen, men det er alt og jeg har faktisk prestert å miste den i bakken ute et par ganger uten at det har skapt noe problemer.

 

Føler dette er litt som alle de som mente at iPhone 4 / 4S må ha beskyttelse bak på grunn av at glasset visstnok knuser bare du ser hardt nok på det.. Hadde min iPhone 4 naken i to år, med flere harde sammenstøtt med bakken uten noe knust glass, dog fikk stålrammen noen små merker etter to år med kontinuerlig bruk.

Lenke til kommentar

Dette med riper må være noe overopphauset, har hatt min sorte (den som skal få lettest riper) og kjørt "naken" hele veien og har enda ikke fått noen riper på min.

 

Var dog uheldig når den deiset ned i badeflisene så jeg har fått et lite hakk i aluminiumsrammen, men det er alt og jeg har faktisk prestert å miste den i bakken ute et par ganger uten at det har skapt noe problemer.

 

Føler dette er litt som alle de som mente at iPhone 4 / 4S må ha beskyttelse bak på grunn av at glasset visstnok knuser bare du ser hardt nok på det.. Hadde min iPhone 4 naken i to år, med flere harde sammenstøtt med bakken uten noe knust glass, dog fikk stålrammen noen små merker etter to år med kontinuerlig bruk.

 

Neppe overopphauset i det hele tatt.

 

I de 14 dager jeg hadde min var jeg ekstremt forsiktig med den men alikevel dukket det opp en saftig ripe ved siden av eplelogoen bak. Eneste bordflatene den lå på var svigermors alltid glitrende rene bord og mitt eget stuebord og nattbord som også alltid var rene. Den ble heller ikke båret med meg i lommer osv. da jeg i perioden brukte iP4 som telefon til jeg hadde testet ut 5ern (med unntak av 1 annledingen på dette besøket hos svigermor hvor den omtrent ble pakket inn i silkepapir). Den befant seg alltid i trygge og kontrollerte omgivelser.

 

Jeg har hatt samme iP4 siden lanseringen og ville ikke uttalt noe slik om det var slurv og tull. Har ikke knust noen sider av den og ripene er få med ganske så heftig bruk. Samtlige jeg kjenner med iP5 har vært raske til å få noe utenpå den.

 

At den ripes veldig lett i aluen er nok et faktum men hvorvidt det bør være en avgjørende faktor er noe helt annet. Hvorfor være så redd for en bruksgjenstand som i utgangspunktet skal kunne brukes til alt og ett både ute og inne? Eneste årsaken til at jeg behandlet min 5er så møysomt forsiktig i den perioden var nettopp i tilfelle den skulle returneres.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Synd at iphone 5 lett får riper uten etui da jeg synes designet er noe av det som skiller den fra android telefonene.

 

1000 kroner er en del for meg som er student, men er jo såklart verdt det hvis iphone 4s fort blir utdatert. Har jo hørt at det kommer en ny iphone i høst, og et oppdatering til iOS7.

Forståelig da, men hadde jeg hatt et begrenset budsjett ville jeg kanskje nøyd meg med 4ern som jeg fortsatt bruker i beste velgående (dog merker tregheten litt nå).

 

Det skal komme ny til høsten med iOS7, men endringene på telefonen spås å være veldig få og begrenser seg muligens til kameraet og noen småting rundt prosseseringskraft (hvis det blir noe av). Det ryktes om fingeravtrykkleser men ingenting vites. Man kan si mye om ryktene rundt iPhone lanseringer men siste tiden har de stemt skremmende godt og når det ikke er mer rykter såpass nære tror jeg det blir små endringer.

 

Det jeg håper på er at de blir kvitt problemene med wifi kortene som enkelte batcher på 5ern har, samt kanskje noe bedre kvalitet på alufinishen muligens med en bedre type lakkering el.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kjøpte iPhone 4s rett etter den kom ut, brukte aldri besykttelse på den. Fikk egentlig heller aldri noen store riper. Ja, den datt i gulvet flere ganger, men den knuste ikke. Utrolig mange fjortis jenter som springer rundt med knust skjerm. Men ser man på de som er litt eldre, eller vet å sette pris på noe så "dyrt" eller bare passe på den litt, så er det ikke mange med knust skjerm.

 

Oppgraderte til iPhone 5 da den kom, pga noen i familien ville ha 4S-en min. Føler at denne mobilen tåler svært mye, vært litt mer klønete med denne til tider. Eneste skaden jeg egentlig har fått i fall er litt små riper på kanten. Å husker jeg rett vant den lett over "samsung galaxy 3" i drop tests.

Endret av Mr Serious
Lenke til kommentar

Droptester er vel egentlig kun for underholdning. Skulle de være av verdi burde de hatt x-antall av hver telefon og "mistet" disse. Ikke 1 jævla enhet, for og så kåre en vinner.

 

I virkeligheten opplever jeg de som er heldige og har en "uknuselig" telefon, og så har du de som er uheldige og mister de en gang fra knehøyde og så er det hele gjort...

Lenke til kommentar

Dette med riper må være noe overopphauset, har hatt min sorte (den som skal få lettest riper) og kjørt "naken" hele veien og har enda ikke fått noen riper på min.

 

Var dog uheldig når den deiset ned i badeflisene så jeg har fått et lite hakk i aluminiumsrammen, men det er alt og jeg har faktisk prestert å miste den i bakken ute et par ganger uten at det har skapt noe problemer.

 

Føler dette er litt som alle de som mente at iPhone 4 / 4S må ha beskyttelse bak på grunn av at glasset visstnok knuser bare du ser hardt nok på det.. Hadde min iPhone 4 naken i to år, med flere harde sammenstøtt med bakken uten noe knust glass, dog fikk stålrammen noen små merker etter to år med kontinuerlig bruk.

enig med deg om at det er overopphauset. jeg har hatt min siden den kom og den ser fortsatt helt fin ut, eneste er at den fikk litt småriper av å ligge i den grove russebuksa, mens jeg hoppa opp og ned i 6 timer i strekk hver helg i 3 uker :p de ripene er så små at du må se nøye for å se dem

Lenke til kommentar

At aluminium ikke knuser lett vet vel enhver, men at det skal ekstremt lite til for å ripe den opp vet nok også de fleste. Ser ingen hensikt i å fornekte dette eller gi nye kjøpere et feil inntryk av at slikt vil skje. Dette kan dog forbedres og jeg har en MBP med alu som er vesentlig mer motstandsdyktig mot riper enn iPhone 5. Jepp den har fått riper på undersiden etter noen år frimodig bruk men dette er helt naturlig med alu. Iphone 5 hadde også noen "svakheter" i lakkeringen på den sorte.

 

Ser et godt forbedringspotensiale her og venter på neste iterasjon i høst selv om "riper" ikke er motivasjonen for å vente.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Noen andre som har problemer med at telefonen mister nett i noen minutter og kobler seg på igjen ?

 

Føler det skjer nesten hver dag

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
It looks as if the next generation iPhone will still feature a linear vibrational motor but with an overhaul and better design. This isn't surprising as the iPhone 5 has suffered vibrator issues. In my experience with AnoStyle and according to iMore's sources within Apple, the current vibrator assembly in the iPhone 5 can be sketchy at best when it comes to performance. If the cable isn't secured just right with the contacts laying on top of it, it produces a weak and/or sporadic vibration pattern. Securing the assembly to the actual cable would make sense and most likely solve a lot of the issues users are experiencing with the iPhone 5.

 

The other changes such as the loud speaker and earpiece brackets aren't surprising as shields and brackets typically do see revisions every year to some extent. Currently the iPhone 5 earpiece speaker is attached to the display assembly. While there haven't been many issues reported to iMore, it does take up quite a bit of space and could be changed to make room to accommodate other revised components.

The SIM tray doesn't appear to take a different sized SIM card but is shallower which could indicate that the contacts on the board have moved slightly, which isn't all that surprising with revised components and internal hardware. You can hit the link below to view all the components BGR managed to snag photos of.

Overall, it appears that Apple is minimizing the amount of space component cables need to occupy. The WiFi flex has shrunk as well as many of the other brackets and components.

 

Og det spennende:

This begs the question, what is Apple making space for?
Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Noen andre som har problemer med at telefonen mister nett i noen minutter og kobler seg på igjen ? Føler det skjer nesten hver dag

 

Dette skyldes vell hovedsaklig LTE / 4G, og er et kjent problem med flere mobiltelefoner som bruker LTE / 4G (HTC One, Galaxy S4, Lumia 920, iPhone 5 osv osv..) da problemet er relatert til switching mellom LTE / 4G og 3G nettet hvor nettet faller ut i en kort periode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Dette skyldes vell hovedsaklig LTE / 4G, og er et kjent problem med flere mobiltelefoner som bruker LTE / 4G (HTC One, Galaxy S4, Lumia 920, iPhone 5 osv osv..) da problemet er relatert til switching mellom LTE / 4G og 3G nettet hvor nettet faller ut i en kort periode.

 

Også hvor det ikke er LTE/4G dekning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...