Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

I startfasen er det kun få fabrikanter som har lov til å produsere Lightning-kontakten på deres produkter, sammen med Apple. Det kommer til å bli mer og mer utstyr med Lightning-kontakt fremover.

 

Iphone 5 har jo vært ganske lenge på markedet nå da. Snart ett år.

Fortsatt utrolig lite utstyr.

Lenke til kommentar

Iphone 5 har jo vært ganske lenge på markedet nå da. Snart ett år.

Fortsatt utrolig lite utstyr.

Sant. Men som sagt så er det Apple som har jernhånd over hvem som får lage hva. I tillegg er etterspørselen etter 30-pin-accessories fortsatt stor, så er vel en mix av dette.

Lenke til kommentar

Iphone 5 har jo vært ganske lenge på markedet nå da. Snart ett år.

Fortsatt utrolig lite utstyr.

Den har vært på markedet i litt over 7 måneder. Utvikling, testing/sertifisering og igangsetting av masseproduksjon av elektronikkprodukter kan og bør ta noen måneder, så det er ikke så rart at det tar litt tid å få fullt utvalg av Lightning-kompatibelt tilbehør på markedet.

Lenke til kommentar

Kan banne på at over 90% av de Lightning til 30-pin adapterne kun støtter lading og dermed ikke kan brukes som linje ut til dock / amplifer som vell er hovedformålet med en sånn adapter.

 

Jeg har bare kjøpt to korte USB til lightning kabler, de fungerer fint.

Lenke til kommentar

Jeg har bare kjøpt to korte USB til lightning kabler, de fungerer fint.

 

USB til lightning fungerer fint, de har jo bare som formål å lade + overføre data. Det burde en digitalkabel klare uten problemer, om den er aldri så billig.

 

Verre er det med Lightning til 30-pin overganger da disse gjerne skal fungere som analog linje ut til eventuelle docker, dac og / eller effektforsterkere og som sagt så er 99% av alle disse billigovergangene / kablene rene digitale kabler og vil derfor ikke fungere til dette formålet som de offisielle overgange til Apple gjør.

Lenke til kommentar

iPhone 5. Fulladet i går klokka 15. Litt surfing på wifi 2 time. Surfing på 3G 30min. Ingen samtaler.

Whats app 15 meldinger fram og tilbake.

Våknet i dag til 20% batteri.

Har outlook.com og kalenderen på jobben på push.

Likevel skuffende. Har vært mer eller mindre slik i snart 2-3 måneder.

Lenke til kommentar

Prøvde å finne en tråd som tok for seg iphone 4s mot iphone 5 men fant ingen. Vurderer sterkt å kjøpe iphone 5, men lurer litt på om det er verdt de 1000 kronene ekstra i forhold til en iphone 4s?

 

Vet at iphone 5 scorer ganske mye høyere på ytelse enn 4S, men er det noe man merker i det daglidagse? Bruker telefonen mest til surfing, fotografering, musikk og film. Spiller sjelden krevende spill. Er det verdt det? Fikk ikke intrykk av at iphone 5 kommer med så mye revolusjonerende teknologi i forhold til 4S, eller tar jeg feil?

 

Har dere noen tips/meninger? Burde jeg gå får iphone 5, eller spare de 1000 kronene og kjøpe 4S?

Lenke til kommentar

Jeg iPhone 4 og byttet over til iPhone 5 etter å ha hatt den i 2 år. Jeg merker egentlig veldig lite til noe bedre ytelse faktisk. Så klart den er litt raskere, men var ikke sånn at jeg irriterte meg over at min gamle iPhone 4 var treg.

 

Innenfor det tekniske på begge telefonene mener jeg det ikke er veldig stor merkbar forskjell, sett bort ifra at man merker at skjerm kvaliteten er vesentlig bedre. Det som jeg ser ser på som et stor pluss er at skjermen er større på iPhone 5, merker nå hvis jeg ser på telefonen til dama som har iPhone 4 så virker den veldig klumpete og ubehagelig nå som jeg har blitt vant til den litt større modellen.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Hm.. Så det blir egentlig skjermstørrelsen som må vurderes?

 

Bruker nå en SGS2 med 4.3" skjerm, og føler den blir litt i det største laget. Samboeren min har 4S og var deilig å navigere rundt på den lille skjermen, men tenker at det kan fort gå over og at jeg ønsker en litt større skjerm. Iphone 5 er vell 4"? Noen som har no erfaring med dette? :p

Lenke til kommentar

Jeg har hatt iP4 siden lanseringsdagen og hadde en periode en iP5, jeg synes den var mye raskere på så og si alt jeg brukte den til. Dette med at den var så mye raskere var det jeg merket meg mest, deretter at skjermen var bedre, talekvaliteten mye bedre osv. Jeg har også kjøpt Apples nye Earpods som kommer med 5'ern for jeg synes de er noe av det beste som er laget i denne sjangeren og bruker de på iP4.

 

4S er dog en del raskere enn 4 og her kjenner jeg ikke forskjellen. Hadde jeg hatt en 4S ville jeg kanskje ikke følt behover for å oppgradere til 5, men med 4ern gjør jeg det selv om jeg nå venter på neste. Hvis det kun er 1000,- som skiller seg mellom kjøpene, hvorfor ikke kjøpe nyeste?

 

En av faktorene må være om du har ekstremt mye tilleggsutstyr som nå blir kronglete å koble til, men du kan jo fint beholde den gamle til dette.

 

EDIT:

Går du for 5ern må du sørge for å kjøpe deg et godt etui, skin el. med en gang for den riper ekstremt lett i aluminiumen. (vanlig på alu.). Er du redd for riper og ikke vil ha noe utenpå telefonen er 4S bedre. Men 5ern knuses ikke på baksiden slik 4 og 4S gjør. Hvorvidt skjermen riper lettere har jeg ikke noe erfaring med.

 

Skjermstørrelsen er ikke så mye større at jeg merket det i særlig grad, men det er behagelig at den har blitt 16:9 (som i grunn er hele endringen og gir flere pixler kun én retning). Ellers er telefonen merkbart tynnere, designen er superslick og den er lett som en fjær.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...