Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å ta fra dere gleden.. men her er resultatet med nyeste versjon av Android på en S3:

 

 

http://browser.primatelabs.com/geekbench2/1026099

Uansett helt utrolig hvor mye ytelse Apple har prestert å lurt inn i en såpass liten telefon. Samtidig har den 2 kjerner på 1 GHz og yter nesten ikke bra som en som har 4 kjerner på 1.4 GHz. Og med tanke på at ios er noe bedre optimalisert enn android så lover det godt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har en iPhone 3G liggende et sted hjemme som jeg sluttet å bruke når jeg kjøpte iPhone 4. Den er jo ikke akkurat pen lenger, med en del riper og skjermen litt knust på toppen. Men ellers fungerer den liksom, bare at som flere nevner, så lever batteriet kanskje i et par timer maks. Den er jo built-in og uskiftbart, så da kan dette være reklamasjonssak også? Er jo kjøpt på release i sommer 2008, så 5 år har jo ikke gått. Men hvis man har kjøpt fra Netcom online butikken, skal man da prøve å reklamere telefonen i Apple Store butikken eller ringe Netcom?

 

Men er det egentlig mulig å reklamere dette her selv om selve telefonen fortsatt funker til samtale, sms osv. Og det at skjermen har mange riper og er litt knust osv? Eller skal det ikke ha noe å si pga. at f.eks batteret ikke er 50% av det som var en gang? :p Veldig spennende å lære om reklamasjon/garanti osv, kan jo nesten ingenting når det gjelder detaljene ang. dette her!

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Batteriet går på garanti og reklamasjon det, men her er det vell snakk om 1års garanti og 2år reklamasjon ikke ikke vanlige 2år garanti og 5år reklamasjon.

 

De som påstår at batteriet ikke dekkes i det hele tatt burde få et spark i sia, for det stemmer overhode ikke. Hadde en Asus maskin som gikk inn på garanti dagen før den ble 2år gammel og vi fikk reklamasjon på batteriet, det samme burde gjelde batterier i mobiltelefoner.

 

 

Om du har kosmetiske skader på telefonen, om de så trolig ikke har noe med selve batteriet å gjøre så kan det bli verre. Knust skjerm betyr at telefonen har gått i bakken eller noe liggende og dermed er garanti og reklamasjon stort sett utelukket om det så handler om ting på mobilen som tilsynelatende ikke har noe med denne skaden å gjøre, dessverre.

 

 

EDIT:

 

Også har man jo dette med at iPhone ikke har utbyttbart batteri, og da skal det vell være mulig å krangle på seg 2år garanti og 5år reklamasjon da man tross alt ikke kan bytte ut batteriet selv og da blir det jo på en måte en del av selve telefonen og ikke en separat ting. Vet om flere som har fått reklamasjon på batterier i MacBook Air utover 2år på grunn av at batteriet ikke er utbyttbart for sluttbruker.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

 

Vil bare informere om at min S3 har Panorama, 720p frontscreen, og updates er vel gratis. Bruker dropbox er er vel like bra som iCloud, og enklere å å eksportere til mobil osv har jeg hørt i forhold til iCloud. Quad core A6? Ganske sikker på at S3 også har quad core prosessor.

 

Bare til informasjon altså. Jeg skal kanskje bytte mobil, har ikke hatt noe iOS mobil før, så tanken har slått meg om iP5, men føler jeg går litt "ned" i telefon. Noen erfarne iphonebrukere som kan få meg til å endre mening?

Lenke til kommentar

Vil bare informere om at min S3 har Panorama, 720p frontscreen, og updates er vel gratis. Bruker dropbox er er vel like bra som iCloud, og enklere å å eksportere til mobil osv har jeg hørt i forhold til iCloud. Quad core A6? Ganske sikker på at S3 også har quad core prosessor.

 

Poenget var vel at Samsung lister opp en helg haug med egenskaper som de selv har utviklet og funnet på. Hvis Apple gjør det samme blir deres liste minst like lang, og hele reklamen kan snus «mot» Samsung.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

*snip*

 

Takk for et godt svar!

 

Har egentlig ikke tenkt å reklamere den gamle iPhone 3G'en, bare kom på det nå plutselig etter å ha lest i tråden om noen andre som hadd tenkt det. Ja, altså, skjermen er ikke knust, men bare der på toppen der man hører andre snakke under samtalen har en liten sprekk. Men poenget var jo at siden batteriet nå nesten ikke virker så bør jo det være noe å reklamere siden 5 år ikke har passert. Men pga. småskader og riper her og der så tror jeg det hadde vært vanskelig og litt for mye å be om.

 

Men hva skjer egentlig da om det funker og de reklamerer batteriet; må de da egentlig bare bytte ut batteri ved å sende til Apple eller skal de gi en ny iPhone 3G (er vel umulig det tenker jeg), eller...?

Lenke til kommentar

Hadde S3 hatt App Store og iOS hadde jeg nok kjøpt den. Altså kjøper jeg hovedsakelig telefon med bakgrunn i utvalget av "apps" og systemet den kjører. Dermed foretrekker jeg iPhone.

 

Rent teknisk, antall mhz, minne etc mener jeg Samsung ligger et lite hode foran. Men hva i all verden spiller det for rolle når iPhone fremstår som lynrask og meget pålitelig for meg som sluttbruker?

 

Jeg greier ikke helt se diskusjonen, det er et spørsmål om hva man vektlegger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...