Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ett spørsmål.

Når jeg har synket facebook til 5ern, så får jeg ikke opp telefon nummerne til kontaktene mine?

noen som kjenner til det? eller vet hva jeg må gjøre? hadde tidligere en HTC når den var synket opp mot facebook fikk jeg opp en haug med nr til kontaktene, men nå får jeg ingen :p

Det samme problemet har jeg. Jeg husker når. iOS 6 kom så funka det bra, men en dag jeg gjenopprettet telefonen så tenkte jeg at det var ikke så farlig å ta backup av numre siden jeg bare kunne synce med Facebook igjen, men det kunne jeg tydeligvis ikke. Det funka før, men ikke nå lenger :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På fredag så jeg en demonstrasjon av en Case som gjør hele telefonen til en touchsensitiv device. Akkurat som med Evita kunne men bruke fingerne på baksiden for å utføre ting (å spille virket da mer intuitivt), scrolle opp og ned på siden etc. Husker desverre ikke hvor jeg så det.

Den ble demonstrert på en iP5 men skal fungere på alle iOS enheter hvis jeg ikke husker feil.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ser ut som retur av iPhone 5 straks er Apple i hende. Regner med at det går i boks og at jeg snart har pengene på konto igjen.

Ellers har jeg lært at hvis det haster kan jeg liksågodt levere retur hos TNT selv med en gang, de befinner seg på vei hjem fra jobb, da hadde jeg spart 3-4 dager.

post-38451-0-73603500-1358110321_thumb.png

Men det spørs hvor lenge jeg klarer å vente før jeg kjøper en ny på Eplehuset. Øreproppene må jeg ha meg snarest mulig. Selges de løse på Elkjøp og den slags steder?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

De målinger som er foretatt av iPhone 5 viser at den har litt høyere ut impedans og noe dårligere lydkvalitet enn 4S -- 4S ble målt til mindre enn 1, mens 5 ble målt til 1,5 eller der omkring på ut impedans. (Samsung Galaxy S III ble målt til 3 ett eller annet og ligger også «milevis» bak med tanke på lydkvalitet.)

IPhone 5 skal derfor teoretisk være mindre egnet til noe annet enn IEMs / CIEMs, men som i alt annet er vel «smaken som baken», og det er kun dine ører, dine krav og/eller vilje som setter begrensninger i så måte.

Er selvfølgelig mulig å koble opp en ekstern forsterker på iPhone og bruke denne til å drive mer krevende produkter, som hodetelefoner.

Noen forslag til bærbare forsterkere for IEMs og CIEMs er:

- Pico Slim

- Headstage Arrow 12HE 4G

- Leckerton UHA-6S MKII

- TTJV Slim (noe preg av rør lydmessig)

Noen forslag til bærbare forsterkere for hodetelefoner er:

- RSA - The Intruder,

- Vorzuge - VorzAMPpure

- Alo audio - The National, The Continental V2, Rx MK3-B

P.s. Er en eller annen formel som lar deg regne ut hvorvidt den enkelte hodetelefon "passer" gitt de tekniske spesifikasjonenen på input/output enhet og hodetelefonene, men finner ikke denne i farta...

Takk for inputen!

Lenke til kommentar

Selges vel på Eplehuset om jeg ikke tryner helt her nå. De selger det ihvertfall på nettbutikken sin.

Jeg fant ut via prisjakt at både Expert, Siba, Lefdal og Elkjøp selger de løst til rundt 279,- og det blir det enkleste for meg da jeg finner flere på vei hjem fra jobb. Disse er så gode ift. pris og funksjonalitet at jeg bare må ha dem til dem gamle 4ern. (så lenge passformen fungerer for brukeren).

Men samtidig gjenoppdaget jeg at Eplehuset ikke selger iPhone uten abb :(. Jeg er meget fornøyd med Chess og ønsker ikke å bytte eller foreta nummerportering og alt det styret der. Kan vi ikke få en fullverdig Apple Store i Norge snart?

EDIT:

Ang. de nye EarPods så kan det være at de ikke sitter like godt om sommeren med tanke på sol, fukt og svette og at de da lettere kan falle ut av ørene. Om vinteren er ikke det noen issue når jeg bruker lue på trening ute.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ser ut som retur av iPhone 5 straks er Apple i hende. Regner med at det går i boks og at jeg snart har pengene på konto igjen.

Ellers har jeg lært at hvis det haster kan jeg liksågodt levere retur hos TNT selv med en gang, de befinner seg på vei hjem fra jobb, da hadde jeg spart 3-4 dager.

post-38451-0-73603500-1358110321_thumb.png

Men det spørs hvor lenge jeg klarer å vente før jeg kjøper en ny på Eplehuset. Øreproppene må jeg ha meg snarest mulig. Selges de løse på Elkjøp og den slags steder?

fryst penger hos meg og men swapen fungerer ikke så må vel fryse 2 telefoner på kontoen nå:(
Lenke til kommentar

Siden jeg allerede har betalt så har de ingenting med å fryse et rødt øre hehe.

EDIT:

Siden jeg har retur og ikke byttesak. Men selv med byttesak er det ikke sikkert jeg hadde godtatt at de skal fryse så mye penger så lenge jeg har sendt tilbake min enhet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Du kan "bruke" iPhone 5 i -20 og ikke mer. At du har den i lomma i -25 skal også gå greit så lenge du ikke "bruker" den i -25.

Edit: Reklamer mobilen, du får en SWAP sannsynligvis.

Nå har skjermen løsnet, og da blir det reklamasjon.

Jeg har forstått det som at SWAP betyr en brukt enhet som er reparert og testet?

Min Iphone er to uker gammel, jeg er ikke interessert i en brukt enhet. Litt googling tyder på at man kan kreve ny enhet. Noen som vet om dette stemmer?

Lenke til kommentar

Det var det andre alternativet jeg fikk opp etter å ha googlet. Noen får ny, noen får brukt.

Hva som stemmer vet jeg ikke, får vel bare høre med dem. Håper at det lønner seg å kjøpe et påkostet produkt av Apple = ingen spørsmål - bare løsning.

Jeg regner med at man beholder produktet til man får en ny. Det fryses vel et beløp på konto?

Endret av Broseen
Lenke til kommentar

Ja de fryser på konto. Jeg fikk min swap dagen etter jeg bestilte den og de fyrste 5000 kroner Swapenheten jeg fikk var død og for å sende meg ny swap igjen måtte de fryse 5000 til. Altså 10 000 tilsaman. Det er for dårligt!:(. Så sendte inn swapen og beholdt min og venter på ny igjen:/

Swap er brukt inni men nytt batteri, deksler og glass

Lenke til kommentar

Express reperasjon? Dvs du får en ny mobil, det reserveres en tilsvarende verdi på kredittkortet ditt fra Apple. Du sender/leverer så inn den gamle og ved ankomst verksted så frigjøres reservasjonen på kortet ditt.

Hehe, MFS, skjønner deg godt!

Lenke til kommentar

Ja de fryser på konto. Jeg fikk min swap dagen etter jeg bestilte den og de fyrste 5000 kroner Swapenheten jeg fikk var død og for å sende meg ny swap igjen måtte de fryse 5000 til. Altså 10 000 tilsaman. Det er for dårligt! :(. Så sendte inn swapen og beholdt min og venter på ny igjen:/

Swap er brukt inni men nytt batteri, deksler og glass

Enig i at det er for dårlig. Det virker som om det er stor uenighet om hva SWAP egentlig er. Evt at tilfeldigheter avgjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...