Theo343 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Vel, når man først er i gang. http://www.youtu.be/K7lqeemM-XU Men tilbake til telefonen. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Vel, når man først er i gang. http://www.youtu.be/K7lqeemM-XU Men tilbake til telefonen. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Da var henting av min mobil bestilt! Klarer ikke den telefonen mer. Håper erstatningsmobilen fungerer! Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Syns ærlig talt Telenor har vært temmelig uærlig med meg. Da jeg ringte kundeservicen deres før jul, sa de til meg at de hadde gjort de nødvendige justeringene i 4G-nettet, og at iPhone 5 nå fungerte på 4G. Men det gjør den ikke. Det var bare løgn alt sammen. Apples iPhone 5 har pr. i dag ikke støtte for Telenors 4G-nett. Telenor jobber med hvordan iPhone 5 og andre 4G-prodkuter fra Apple skal få full 4G-funksjonalitet i Telenors 4G-nett. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Syns det er mer rart de gir så dårlig hastighet på 4g når konkurrenten har dobbel hastighet Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 1. Telenor støtter 4g men Apple må gjøre endringer først 2. Dagens mobiler krever data aktivere for å sende MMS da MMS går over Internett. Er bare å la nettet stå på. Koster ikke noe det. Koster når du bruker nettet Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) 1. Telenor støtter 4g men Apple må gjøre endringer først Hvis jeg ikke har misforstått så skal norsk 4G fungere på iPhone 5, men den tekniske løsningen i basestasjonene som lar telefonene bytte mellom 4G og 3G er ikke på plass. Kilder! «4G er et rent datanett, som betyr at telefonen din må hoppe over i 3G eller GSM-nettet for at du skal kunne sende sms, ringe eller ta i mot samtaler med din 4G-telefon. Dette må skje automatisk, og kan illustreres ved at sjefen ringer deg mens du surfer på VG på bussen over 4G-nettet. For at sjefen ikke skal komme rett til mobilsvar, må mobilnettet sende en beskjed til telefonen din om at 4G må skrus av, og 3G/GSM kobles opp slik at samtalen kan komme gjennom. Denne funksjonaliteten, automatisk svitsjing mellom surfing i 4G og ringing/sms i 3G/GSM-nettene, er enda yngre og mer umoden enn selve 4G-teknolgien, og per i dag ikke på plass i NetComs 4G-nett. Det betyr at selv om en 4G-telefon støtter norske frekvenser vil den per i dag ikke kunne koble seg til internett via 4G. Men dette kommer - snart. Svitsjefunksjonaliteten vil sannsynligvis være på plass allerede i løpet av nyårets tre første måneder etter en periode med grundig testing og implementering (ny og purung teknologi må settes grundig på prøve før den kan slippes løs på kundene). Når denne viktige svitsjefunksjonaliteten er installert i nettet og tilpasset 4G-telefoner med støtte for norske frekvenser, vil du kunne bevege deg fritt og sømløst mellom GSM-, 3G- og 4G-nettet, og alltid få best mulig hastighet på din iPhone 5.» https://netcom.no/de...5/10156/1283480 Endret 10. januar 2013 av Runar 1 Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 mulig jeg formulerte meg feil her, jeg vet hvordan den fungerer, men det er ikke alltid den tagger bildene på kartet, så lurte egnetlig på om den må være koblet opp mot wifi/3g for å tagge. Har opplevd at den ikke tagger når den står på wifi/3g og vice versa. ingen som vet noe mer om dette ? Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 ingen som vet noe mer om dette ? Har du på lokasjonstjenester? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Poff, en ny tråd har blitt opprettet: Telefonen (iPhone) bruker data uten at jeg gjør noe 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hvis jeg ikke har misforstått så skal norsk 4G fungere på iPhone 5, men den tekniske løsningen i basestasjonene som lar telefonene bytte mellom 4G og 3G er ikke på plass. Kilder! «4G er et rent datanett, som betyr at telefonen din må hoppe over i 3G eller GSM-nettet for at du skal kunne sende sms, ringe eller ta i mot samtaler med din 4G-telefon. Dette må skje automatisk, og kan illustreres ved at sjefen ringer deg mens du surfer på VG på bussen over 4G-nettet. For at sjefen ikke skal komme rett til mobilsvar, må mobilnettet sende en beskjed til telefonen din om at 4G må skrus av, og 3G/GSM kobles opp slik at samtalen kan komme gjennom. Denne funksjonaliteten, automatisk svitsjing mellom surfing i 4G og ringing/sms i 3G/GSM-nettene, er enda yngre og mer umoden enn selve 4G-teknolgien, og per i dag ikke på plass i NetComs 4G-nett. Det betyr at selv om en 4G-telefon støtter norske frekvenser vil den per i dag ikke kunne koble seg til internett via 4G. Men dette kommer - snart. Svitsjefunksjonaliteten vil sannsynligvis være på plass allerede i løpet av nyårets tre første måneder etter en periode med grundig testing og implementering (ny og purung teknologi må settes grundig på prøve før den kan slippes løs på kundene). Når denne viktige svitsjefunksjonaliteten er installert i nettet og tilpasset 4G-telefoner med støtte for norske frekvenser, vil du kunne bevege deg fritt og sømløst mellom GSM-, 3G- og 4G-nettet, og alltid få best mulig hastighet på din iPhone 5.» https://netcom.no/de...5/10156/1283480 NetCom sin Swiching jobbes med men Telenor sin fungerer. Men iPhone 5 vil ikke fungere på noens 4g nett før Apple oppdaterer telefonen til å tillate swichingen Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Så da ble det ikke noen henting. At Apple bruker et så stort pissfirma som TNT norge på sine pakker er for meg uforståelig. Jeg har selv vært borti en retur av en macbook, tilfeldigvis i den tiden jeg faktisk jobbet i posten. Når TNT ikke kom og plukket opp pakken min til avtalt tid så ringte jeg dem påfølgende dag, der ei dame bare la all skyld over på posten, og sa at det var typisk dem og ikke hente pakker til avtalt tid. Jeg gikk da til ordrekontoret på postterminalen der jeg jobbet, og det viste seg at de ikke hadde mottatt noe hentemelding fra TNT, men de var vant med at TNT la all skyld over på dem. Alle papirene du nevner er også et problem. Det eneste Bring/Posten trenger for å hente en pakke for TNT er en etikett de selv har med og klistrer på pakken din (slik at de får sendt pakken til TNT sin sentral i Oslo). De 5-6 sidene med dokumenter er TNT sitt opplegg for eksport, og de er svært dårlige til å informere kunden om hva som skal gjøres med dem. Nesten hver gang jeg kom til en kunde så sto de og viftet med de dokumentene og lurte på hva de var til. (de skal legges i en plastlomme og klistres på utsiden av pakken) Jeg har også levert mange pakker for TNT der adressen med vilje er forkortet eller navn og husnr mangler, slik at vi skal få problemer med å levere i tide, og dermed må levere gratis. Vet dere forresten hvilken frekvens det nåværende 4G nettet er, og hvilken frekvens de må ha for at iPhone skal fungere? Jeg regner med den norske modellen av iPhone 5 er A1429 GSM. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Har du på lokasjonstjenester? ja, den funker bare sporadisk, i går så tagget den steder, selv om jeg ikke hadde verken 3g eller wifi på. Mens andre ganger så tagger den ikke :/ Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Krysser nå heller fingrene for en Apple Store i Oslo iløpet av 2013 jeg da! 1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Krysser nå heller fingrene for en Apple Store i Oslo iløpet av 2013 jeg da! Uh hvor har du dette fra? Da må Apple isåfall bite i det sure eplet, med fem års reklamasjonsrett etter norsk lov. Mens de skryter av sitt ene år i hjemlandet. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Det eplet har de bitt i forlengst og må følge norsk reklamasjonsrett når man bestiller fra nettbutikken deres her i Norge. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Det eplet har de bitt i forlengst og må følge norsk reklamasjonsrett når man bestiller fra nettbutikken deres her i Norge. Nåja. Men så var det neste punkt på lista da, arbeidsreglene her i landet, som strider mot mye av praksisen Apple utøver i sine Apple Stores. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Vi har ganske bra lovverk rundt det her til lands, så det er de nok inneforstått med hvis de planlegger en applestore her vil jeg tro. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Arbeidereglene her i landet er da ikke så alt for ulike de i Sverige? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Apox: På toppen av det hele fikk jeg ekstremt dårlig tid, havnet i rushkø, kom for sent til avtalen og en parkeringsbot på 710,- fordi jeg stressa. Hehe nydelig. Krysser nå heller fingrene for en Apple Store i Oslo iløpet av 2013 jeg da! Det hadde vært snasent. Endret 10. januar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå