Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Pouch og sleeve er bare irriterende om du spør meg, må knote med å få frem telefonen og få på skjermen hver gang det plinger.

Nei, mobilforsikring (eventuelt god reiseforsikring?) + edruelig håndtering av telefonen er mer enn godt nok.

Word!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er vi nok bare uenige. Gidder ikke sjekke mobilen hver gang den piper, det har jeg ikke tid til. Og så vanskelig er det strengt tatt ikke å skli en mobil ut av en pouch.

Men utenom det er jeg enig. Jo mindre ekstra beskyttelse, jo bedre. Kommer nok til å droppe beskyttelsen når telefonen ikke lenger føles like ny og spennende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har min iPhone (riktignok en 4S) "naken" vanligvis, men har den i en sleeve når jeg er ute, og har den i jakken. Kjapt å ta den ut, og den beskytter både for- og baksiden. Ligner på denne: http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product.html&artnr=265774 , med en liten hempe for å raskt få telefonen ut. Har tidligere brukt case, både med gummikant rundt og i hardplast, men de gir liten/ingen beskyttelse når telefonen ligger i lommen.

Lenke til kommentar

Jeg har min iPhone (riktignok en 4S) "naken" vanligvis, men har den i en sleeve når jeg er ute, og har den i jakken. Kjapt å ta den ut, og den beskytter både for- og baksiden. Ligner på denne: http://www.teknikmag...ml&artnr=265774 , med en liten hempe for å raskt få telefonen ut. Har tidligere brukt case, både med gummikant rundt og i hardplast, men de gir liten/ingen beskyttelse når telefonen ligger i lommen.

Har kjøpt en lignende. Men jeg kjøpte i skinn av en eller annen type.

Lenke til kommentar

Synes pouch er sykt digg.

Hadde det til Android telefonen min jeg hadde, herlig. Har ikke fått til iPhonen ennå.

Men du har telefonen beskyttet hele tiden og når du tar den frem er den "som ny" uten deksel eller skjermbeskyttelse. Med mindre mobilen din er utstyr med en bombe som går av når noen ringer og du må haste telefonen opp fra bukselommen så pouchen, så er det ingen grunn til å ikke gå for en slik! :)

Lenke til kommentar

er ikke pouch og sleeves også slik at får man sandkorn eller andre partikler på innsiden av den så risikerer man enklere å få riper? På 4 og 4S var ikke riper noen stor issue men 5ern er vesentlig mer sensitiv (om kun i noen batcher).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Huff. Hva er seriøst vitsen med å dekke til en 5000 kroners telefon i billig stygg gummi?

Det er seriøst dumt.

Hvis du slenger iPhonen din rundt og får riper i den, er det sannsynligvis deg det er noe galt med. Ikke telefonen.

Er det noe vits å ha et flott designet produkt, hvis du aldri får sett på det? Slik deksler ødelegger jo så mye.

-Apple har brukt ressurser på å gjøre den tynnere. Med et slikt deksel betaler du for å gjøre den feitere.

-Apple har utviklet designet til et nytt nivå. Med et slik deksel dekker du til alt.

-Antennen er en del av kantene på dekselet. Et slik deksel dekker dem til. Klokt?

-Aluminium er et slitesterkt materiale, og noe av det du betaler ekstra for med iPhone. Med et slikt deksel betaler du for å nedgradere telefonen din til en plastikktelefon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Får man riper i telefonen er det ikke noe galt med personen, det er naturlig at kan skje og ikke noe å bry seg om. Alu er lett utsatt for riper.

Et deksel av ymse sort kan også beskytte mot fukt og kondens, det er ikke alle som sitter i sofaen med telefonen hele dagen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Får man riper i telefonen er det ikke noe galt med personen, det er naturlig at kan skje og ikke noe å bry seg om. Alu er lett utsatt for riper.

Et deksel av ymse sort kan også beskytte mot fukt og kondens, det er ikke alle som sitter i sofaen med telefonen hele dagen.

Enten får du riper i dekselet, eller så får du riper i aluminiumen. Uansett vil ripen være synlig. Hvor er gevinsten?

Lenke til kommentar

iPhone 5 er ihvertfall ikke en telefon som virker å tåle all verdens før ripene dukker opp nei. Ellers er jeg litt enig ang å pakke den inn i all slags dritt. Har selv en tynn gjennomsiktig halvgummi sak, slik at det lekre designet skinner igjennom. Det er forøvrig bedre å holde i også. iPhoner har så lite ergonomiske kanter og er nå i tillegg såpass tynn at den _nesten_ er direkte ubehagelig å holde i.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hva legger du i det ? Hvilke erfaringer har du som tilsier at det er tragisk?

Jeg baserer dette på at jeg faktisk må lade telefonen annen hver dag eller oftere dersom jeg bruker den lett daglig. Og med "lett bruk" mener jeg en rask tur innom spesifikke nettsider i safari en gang om dagen, noen få telefonsamtaler daglig (sjelden lengre en rundt 30 min samtaletid per dag), et snittforbruk på 5-6 sms daglig og ellers litt billedtaking.

To dager brukstid på såpass lite bruk er for lite etter min mening. Standbytiden er heller ikke mye å skryte av - telefonen faller fort i batteritid når den ikke brukes.

Min forrige telefon, en iPhone 4, hadde vesentlig bedre batteritid (vel og merke på iOS 5).

PS: må nevnes at jeg har icloud med bildesync oppe å gå, i tillegg til push på mail. Jeg har hatt litt bedring i batteritid etter å ha skrudd av 3g og push, men ikke mye.

Lenke til kommentar

jeg har mista telefonen min, hatt den i trange lommer, og behandla den ellers litt forsiktig :p men her om dagen da jeg skulle løfte den opp så kom jeg til skade for å dytte den borti kortholderen som lå ved siden av :( skulle bare sjekke om det kom noen riper, men jeg var ganske sikker på at det ikke kom noe (den hadde jo overlevd 2 fall), men tror du ikk ejeg fant et lite hakk :( er ikke sikker på om det kom da, men det har i hvertfall kommet. er litt skipt for den er sånn på kanten slik at jeg lett skjenner det hvis jeg sklir hånda over :(

Noen som vet hvordan "steder" funksjonen (i kameraprogrammet) egentlig fungerer? Den virker som den er litt random for meg, noen ganger så tagger den stedet jeg er på, andre ganger skjer det ikke. Har prøvd forsøk med både wifi, 3g og uten.

jeg opplevde det samme på htc one s, men på iphone så er det mer som om den har bestemt seg for at den uansett skal tagge noe. Den har bomma med noen km av og til. Tok et par bilder i og rundt tøyenbadet som ble tagga rundt om i oslo :p
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan "steder" funksjonen (i kameraprogrammet) egentlig fungerer? Den virker som den er litt random for meg, noen ganger så tagger den stedet jeg er på, andre ganger skjer det ikke. Har prøvd forsøk med både wifi, 3g og uten.

Den fungerer slik at om du tar bilder i bergen, oslo, stavanger, vestfold etc, så vil det komme på kartet med nåler der bildene ble tatt og hvilke bilder det var :)

Endret av Pargadox
Lenke til kommentar

En ting jeg ikke liker med deksler når jeg brukte dem på min gamle iphone var at de ødela for kameraet når blitz var i bruk, den hadde en tendens til å reflektere i dekselet og gjøre halve bildet hvitt.

Bruker ikke deksel på min ip5, og den har berget helt fint så langt. (ikke en eneste liten ripe på 1 måned)

Lenke til kommentar

Den fungerer slik at om du tar bilder i bergen, oslo, stavanger, vestfold etc, så vil det komme på kartet med nåler der bildene ble tatt og hvilke bilder det var :)

mulig jeg formulerte meg feil her, jeg vet hvordan den fungerer, men det er ikke alltid den tagger bildene på kartet, så lurte egnetlig på om den må være koblet opp mot wifi/3g for å tagge. Har opplevd at den ikke tagger når den står på wifi/3g og vice versa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...