Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

1. Må man inn i innstillinger for å skru av og på wi-fi? På Android kan man laste ned en "toggle" til skjermen som enkelt aktiverer/deaktiverer wi-fi med ett trykk.

2. Samme gjelder igrunn lydinnstillinger. Jeg kan godt styre dette via volumknapp, men personlig liker jeg å ha tre innstillinger: Natt (helt lydløs) Vibrer (ingen lyd, kun vibrering) Ring (vanlig lyd)

1. Ja du må inn i menyene, men hvor ofte skrur du av og på wifi? Det suger ikke så enormt med strøm å bare ha den på, jeg har wifi på 24 timer i døgnet, og hvis du blar tilbake en side så ser du nå hvilken batteritid jeg får.

2. Virker som du bare kan ha 2 om gangen ja. Men du kan jo sette på den nattmodusen som gjør at telefonen automatisk er helt stille fra f.eks 24-08, også kan du velge å ha bryteren på siden til å bytte mellom lyd og vibrer. Så ender du jo opp med samme resultat som på din android.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brosen:

Apple har nok tenkt på det da brukerene har etterspurt profilfunksjonalitet i all tid. Men som du vet får man ikke alltid det man ønsker seg, når man ønsker det. (også i Android). Men nei det er ikke implementert. Vi får det forhåpentligvis ifb. med iOS7 og NFC.

1. Siden det mangler profiler med enkel tilgang (topplinje, nedtrekksmeny, strømknapp) så har jeg vent meg til å slå av wifi og bt når jeg har lite batteritid igjen og ikke har lademuligheter. Jeg slår også da av 3G siden Edge har bedre dekning og drar mindre strøm. Jeg har alltid "instillinger" i taskmanageren og dermed blir det kun 3-4 trykk.

2. Når jeg sover setter jeg telefonen i flymodus eller slår på stilleknappen avhengig av hva jeg ønsker. Med iOS6 har du i tillegg "dont disturb" funksjonen som legger til funksjonalitet til det man har fra før.

3. Ellers har jeg alltid WiFi på og det har ikke gitt meg merkbar dårligere batteritid.

Det jeg av og til sliter med på mine Android telefoner og som sluker mer batteri er at GPS ikke aktiverer seg og deaktiverer seg som den skal. Jeg kunne ha vært på en times treningstur så hadde ikke sportstrackeren fått med seg annet enn tiden fordi Android ikke lot sportstrackeren aktivere GPSen (endomondo+runkeeper). Dette har alltid fungert problemfritt på mine iPhones. Og siden jeg var vant til at det fungerte problemfritt på iPhone glemte jeg å gjøre dette manuelt opptil flere ganger på Android.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Takk for gode svar på mine spørsmål.

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår "ikke forstyrr" funksjonaliteten. Jeg har fått med meg problemene ved tidsinnstillinger, men når man aktiverer/deaktiverer den manuelt - hva skjer da? For meg virker det som om den likevel er avhengig av alle andre lydinnstillinger?

Har det noe med lydløs knappen på siden å gjøre?

Lenke til kommentar

Noen som vet når Flyover kommer til Norge? Prøvde det nettopp på Manhattan, og jeg ble faen meg imponert.

Den løfter rett og slett GPS og kart til en ny dimensjon. Denne funksjonen har fullstendig druknet i kritikken av Apple Kart, men jo mer den etter hvert dekker av verden, vil Apple gradvis kanskje ende opp med å få den beste navigasjonen til slutt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som vet når Flyover kommer til Norge? Prøvde det nettopp på Manhattan, og jeg ble faen meg imponert.

Den løfter rett og slett GPS og kart til en ny dimensjon. Denne funksjonen har fullstendig druknet i kritikken av Apple Kart, men jo mer den etter hvert dekker av verden, vil Apple gradvis kanskje ende opp med å få den beste navigasjonen til slutt.

har ingen anelse :(

Du fikk meg til å tenke på hvor kult det faktisk ville vært å ha det i norge. den funksjonen er jo dritkul egentlig. Ha et eget sånn batman sonar nesten i sin egen by :p

Lenke til kommentar

Ooohh, har helt glemt 4G!

Får ta å bestille 4G SIMkort fra Telenor nå, selv om jeg ikke kommer til å bruke den så mye kan det være kjekt å ha :)

Noen som vet om hvis jeg bestiller nå vil mitt jeg har i telefonen nå bli deaktivert?

Står på Telenor:

Ditt gamle SIM-kort vil bli deaktivert når du tar det nye SIM-kortet i bruk.

Betyr det når jeg setter inni det nye SIM kortet, eller når jeg bestiller?

Jeg vet ikke hvorvidt det finnes 3.part som "fikser" dette i dag. Her kan kanskje noen andre bidra mer. Hva er speq på headsettet?

Faen altså.. da blir headsettet mitt mye waste. Uten skikkelig EQ så er det ikke noe gøy.

Specs på headsettet vet jeg ikke så mye om, annet enn 20-20000MHz. Er et Beats Pro.

For mye bass tilslører lydbildet uansett, og er en uting etter mitt skjønn :p

Sant, men uten EQ så er bassen der såvidt. Og hva skal jeg med et Beats Pro headsett hvis jeg ikke får utnyttet den deilige bassen? :hm:

Lenke til kommentar

Beats er egentlig bare overvurdert og overpriset.

For meg så holder et koss porta pro til utebruk og et sony Xb700 til bass :p

Og er det bare meg, eller er glasset til iphone bare billig dritt? for glasset gle jo fette ripete med å ha den i lomma :/ Mens den hamle one x telefonen kunne mistes i bakken og mye mer uten en eneste ripe...

Kan man få en ny iphone pga dette? eller driter apple i slikt?

Lenke til kommentar

Synkroniseres notater og kalenderen som følger iOS? Med det mener jeg om informasjonen lagres på en server slik at man kan hente denne senere dersom man nullstiller/mister/selger telefonen ol.

Tidligere har jeg brukt OneNote til notater, den synkroniserer slik at info ikke blir tapt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg synker alt mot Exchange, hvor jeg har både jobb- og privatavtaler og -kontakter, men du kan vel synke både mot outlook.com (hotmail.com) eller gmail.com, og sikkert også andre.

Lenke til kommentar

Så skjermen blir fort ripet opp? Har fortsatt den beskyttelsen som fulgte med telefonen på front. Litt irriterende da den dekker over hullet jeg hører når jeg snakker med andre, og da hører jeg utrolig lite selv med samtalevolum på fullt :/

Lenke til kommentar
edarlingb

Re: iPhone 5 wifi issues

Jan 5, 2013 1:17 PM (in response to tobifs)

Spent loads of time researching internet discussions on this problem which I also had. Phone would pick up wife within the range of an inch - anything further, it would drop connection. Read lots of bumff re. how it could be because of a phone case (which I don't have), or - scarily - a router, which needed reconfiguration. No way! I was not prepared to even attempt such a rigmarole, on principle. After hours speaking to provder support and Apple support, was advised to take handset into Apple Store. Problem solved. Don't be deflected into considering other arcane solutions. The Apple rep's attitude was that she was quite familiar with the problem and immediately offered me a replacement, saying that it was a problem with the 'wifi card'. Problem solved. We pay more than enough this stuff: stand up for our rights.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...