henrikwl Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Rart, for flere Eple mennesker jeg jobber med har kjøpt ting på Apple.no og fått bytte på Eplehuset i Oslo. Både iMac, iPhone og annet. Så det kan vel ikke stemme? Tja, det er jo ingen som nekter Eplehuset å være hjelpsomme og serviceorienterte. Enkelte Elkjøp butikker tar også inn varer i bytte som ikke er kjøpt hos Elkjøp kjeden i det hele tatt (forutsatt at det er varer de selv fører), uten at det betyr noe. Lenke til kommentar
thescientist Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Vet ikke om Eplehuset med Humac på Oslo City er noe dritt. De kan ikke sine egne retningslinjer og ikke kan de forbrukerloven. Jeg mener ikke at de skal kunne alt utenat, men at de i det minste er hjelpsomme nok til å søke det opp hvis det er nødvendig. Hadde en liten sak hvor iPhonen min hadde grønt skjær i displayet rundt kantene. Jeg dro tilbake til Humac og spurte om de kunne sende den inn. Jeg sa at det skjer hele tiden, men mest når det er kaldt og når telefonen har vært inaktiv en stund. Begge som jobbet der mente at jeg har fuktskadet den og at siden jeg bodde i Lillehammer (hvor det var -25 en periode), så gikk dette ikke på garantien siden jeg brøt retningslinjene til bruken av iPhone (nemlig at den ikke må brukes i lavere temperatur enn -20). Jeg sa at han burde tolke den setningen anderledes, det er forskjell på å stå å vente på bussen i 3 minutter med mobilen i lomma VS. å faktisk bruke mobilen i -25 grader. Vi ble ikke enige, vi 3, meg og de to ansatte. Så jeg gikk til butikken hvor jeg jobber og sendte den inn på service. Fikk melding idag om at den var byttet i SWAP. Hvorfor være så vanskelig!? Nå skal jeg hente mobilen min og vise den til Humac folka. Dårligere service skal du se lenge etter..! Endret 4. januar 2013 av thescientist Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Synes batterilevetiden er bra jeg Overlever en hel dag, lader den selvfølgelig hver kveld da. Dette med WiFi på hele tiden med en del bruk. Ihvertfall, få litt liv i "Anbefalte programmer for iOS" (se link i signatur"! Hadde vært kjekt Eødig: går det an å bytte ut aksjebaren fra Yahoo når jeg drar med statuslinjen? Feks til valutakurser-bar? Endret 4. januar 2013 av Lami Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Rart, for flere Eple mennesker jeg jobber med har kjøpt ting på Apple.no og fått bytte på Eplehuset i Oslo. Både iMac, iPhone og annet. Så det kan vel ikke stemme? Det er egentlig ikke så veldig rart. Som henrikwl sier er det ingen som nekter Eplehuset å være snille og yte god service, men fakta er at Eplehuset er en frittstående kjede uten noen som helst tilknytning til Apple. Det samme gjelder Humac, Elkjøp, Edbergen og lignende. En Eplehuset-butikk er ingen offisiell Apple-butikk (som Apple Store i utlandet, bl.a. den nye i Sverige). Men nå beveger vi oss farlig langt vekk fra trådens emne. Hvis noen vil fortsette å diskutere dette kan vi opprette en egen tråd. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Når man snakker om batteriet, synes dette er helt godkjent jeg. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Edit: Det skal visst komme/har kommet adapter for HDMI/VGA. "As with the 30-pin connector, the Lightning connector supports video output; Apple told Macworld that Lightning-to-HDMI and Lightning-to-VGA cables will be available “in the coming months.” http://www.macworld.com/article/1168555/what_apples_new_lightning_connector_means_for_you.html Har det i butikken her så er veldig sikker på at overgang til HDMI er ute i de fleste butikker. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Når man snakker om batteriet, synes dette er helt godkjent jeg. Er ikke denne misvisende? Han kan ha ladet i mellomtiden uten å lade telefonen fullt. Da vil ikke denne nullstille seg. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Er ikke denne misvisende? Han kan ha ladet i mellomtiden uten å lade telefonen fullt. Da vil ikke denne nullstille seg. Det er min telefon, og jeg har ikke ladet den. Hvis du gjør det så står det under at den har vært plugget inn i mellomtiden. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Ingen lading: Ihvertfall. Finnes det en eq som virker med Spotify? :/ Endret 4. januar 2013 av Lami Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Tja, det er jo ingen som nekter Eplehuset å være hjelpsomme og serviceorienterte. Enkelte Elkjøp butikker tar også inn varer i bytte som ikke er kjøpt hos Elkjøp kjeden i det hele tatt (forutsatt at det er varer de selv fører), uten at det betyr noe. Jeg ser ikke helt hvordan Eplehuset kan likestilles med Elkjøp i den grad at de selger alle mulige produkter og merkevarer mens Eplehuset spesialiserer seg på Apple produkter. Riktignok betyr ikke det at de dermed er likeverdig en Apple Store representant men det gir et inntrykk av at de kanskje har bedre avtaler og ordninger med Apple enn feks. Elkjøp, Expert, Siba etc.? Eplehuset er Norges største Apple-forhandler med 14 butikker over hele Norge, samt 6 i Danmark. Med 4 forretningsområder; konsument, nettbutikk, servicetjenester og bedriftssalg er vi totalleverandør av alt som har med Apple å gjøre. Spennende og innovative produkter, tilgjengelighet, kunnskap og atmosfære er våre kjerneverdier og grunnlaget for vår virksomhet. Eplehuset er et helnorsk selskap med hovedkontor i Trondheim. Kjedens omsetning i 2011 var NOK 926 millioner.Butikkene er organisert under Eplehuset Norge AS, som er eid av Eplehuset AS. Hvis de tar byttesaker for kunder som har handlet på Apple.no så må jo nesten det bety at de har en avtale med Apple på bytte/retur av defekte produkter? Endret 4. januar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Det er egentlig ikke så veldig rart. Som henrikwl sier er det ingen som nekter Eplehuset å være snille og yte god service, men fakta er at Eplehuset er en frittstående kjede uten noen som helst tilknytning til Apple. Det samme gjelder Humac, Elkjøp, Edbergen og lignende. En Eplehuset-butikk er ingen offisiell Apple-butikk (som Apple Store i utlandet, bl.a. den nye i Sverige). Men nå beveger vi oss farlig langt vekk fra trådens emne. Hvis noen vil fortsette å diskutere dette kan vi opprette en egen tråd. Er det noe vi vet så er det at det finnes ingen "snille" bedrifter i forretningsverden, de overlever i såfall ikke lenge om de er avhengig av inntekter fremfor statlige subsidier. Det blir litt vanskelig å forestille seg at Eplehuset ville tatt i mot og byttet en defekt iMac til nesten 20.000,- eller en iPhone til 6000,- hvis de ikke hadde en rolle eller avtale ift. Apple. I vår alder har vi ikke lenger troen på julenissen og definitivt ikke i det komersielle farvannet. Ellers synes jeg dette er noe relevant for de som kjøper iPhone 5 på apple.no og lurer på hvor de kan henvende seg i tillegg til Apple.no om de trenger rask assistanse. Det var forøvrig ikke noen hensikt å lage en lang debatt om dette men her sitter mange kompetente eplemennesker, og da er det greit å forhøre seg. Saken startet også ift. issues på en iPhone 5 men helt klart, back to iPhone 5. Endret 4. januar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Ihvertfall. Finnes det en eq som virker med Spotify? :/ Siden EQen i iOS produkter i utgangspunktet kun fungerer med avspillingsprogrammene til Apple hørte jeg for et par år siden at Spotify skulle sørge for at dette ville fungere på et eller annet hvis etterhvert. Hvorvidt de skulle lage en egen EQ eller sørge for riktig integrasjon med iOS sin EQ husker jeg ikke nå. Jeg har ikke orientert meg i saken siste året da jeg er fornøyd med hvordan lyden er med gode øretelefoner/plugger. Ellers synes jeg at batteriet i iPhone 4, 4S og 5 er i klassen "top of the line". De eneste gangene man har sett legitime klager er hvis det er bugs i iOS eller programmer som forårsaker unormal batteribruk evt. at de ikke har konfigurert telefonen riktig ift. bruken. Skal bidra til tråden "anbefalte ios programmer" men har siden ditt første svar til meg (rundt filmleie) vurdert hvilke anbefalninger jeg vil komme med. Endret 4. januar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 At enkelte analoge funksjoner er fjernet i omgjøringen av kontakten. Det var linket til en artikkel om dette tidligere. glem at jeg sa noe leste over en gang til og skjønte hva du mente Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 No worries, PL160 ga også de spesifike detaljene jeg hadde glemt Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Hmm... For når jeg hadde Spotify på Android var det egen eq de hadde lagt inn, men ser den ikke her i iOS :/ Suger at man ikke kan bruke tredjepartsapp ved siden av for eq! Vil gjerne utnytte bassen i headsettet mitt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Jeg vet ikke hvorvidt det finnes 3.part som "fikser" dette i dag. Her kan kanskje noen andre bidra mer. Hva er speq på headsettet? Endret 4. januar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) For mye bass tilslører lydbildet uansett, og er en uting etter mitt skjønn Endret 5. januar 2013 av Mala 1 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 For mye bass tilsører lydbildet uansett, og er en uting etter mitt skjønn man har jo også sånne sanger der nesten hele lydbildet er i bassen noen sanger er man nødt til å ha en overdimensjonert basskasse for å kunne nyte slik som artisten ville det Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Rundt WiFi ustabilitet. Jeg tør ikke gå god for om dette er fakta eller ei, men det virker for meg som om WiFi ustabiliteten er mest (eller bare) gjeldende når BT er aktiv samtidig. Jeg bruker BT med div. tilbehør og et par ganger nå har WiFi ustabiliteten gitt seg når jeg deaktiverer BT. Men det kan være tilfeldigheter. Det bør jo ikke ha noen betydning, men det kan være det er noen krøll ift. dette da antenneteknologi og hva som støttes i telefonen er mer avansert enn noen gang. Det kan virke som mine observasjoner rundt WiFi ustabilitet på iPhone 5 og bruk av BT kanskje har noe i seg. Paul Derby Re: iPhone 5 wifi issues Jan 4, 2013 6:30 AM (in response to mikeua69) mikeua69, I hope your troubles are over. But wait a few weeks before deciding it it is a hardware or software problem. It appears many of the phones start out working just fine, then some combination of factors that corrupt the firmware that can't be "fixed" even with a system restore occurs and the performance goes from great to lousy. I hope your phone stays healthy.... amandajaynep123 Re: iPhone 5 wifi issues Jan 4, 2013 10:49 AM (in response to tobifs) Just back from Apple, who tried telling me it was my router, I told him I have reset it etc etc and that my ipad, mac book pro and sisters iphone 4 works just fine, I had the same issues as everyone on here, I have walked away with a new phone but like my other one, I have a feeling in a few days time.........watch this space. amandajaynep123 Re: iPhone 5 wifi issues Jan 4, 2013 10:56 AM (in response to Paul Derby) I agree Paul, I think you are correct its going to happen again, and I will keep taking it back until they fix the issue, I did connect it to my new bluetooth handsfree for my car and it seemed to go wrong after that, now scared to connect to the car bluetooth ;-( had no issues with my 4!! thanks for the reply Samt: sbailey4 USARe: iPhone 5 wifi issues Jan 3, 2013 8:09 PM (in response to tobifs) Hey guys. I have a recommendation I ran across today when my wifi router went belly up this afternoon. Not just with iPhone but entire wifi network could not be contacted from any device. During my troubleshooting and after reflashing and restoring the firmware/router I ran across a few items. One lots of folks have mentioned their particular DLINK routers randomly stop broadcasting wifi but wired works fine. Long story short what I finally figured out was if I left the channel width as the default 20mhz it started working. My device has always been on wireless g/n mode with Auto 20/40 mhz channel width. I had changed to auto 20/40 way back when. Once it was back working my bandwidth increased on all my devices as well, Also now I get the best speedtest.net results ever with my iPhone 4s. That lead me to further research regarding wifi settings and such that I had just taken for granted. Apparently the 40mhz channel width in the 2.4 ghz band creates total chaos when there are other wifi ,bluetooth cordless phones etc such as in a suburban neighborhood. I have probably 15 neighboring wifi networks around me. Anyway Apples document, http://support.apple.com/kb/HT4199 explains in simple terms (see channel width section).There are more extensive documents available further explaining the whole deal. Anyway I would recommend you guys take a look at your routers to verify you are set to 20mhz channel width only if using the 2.4ghz wifi band. This is less of an issue in the 5ghz range but still could impact if close to others. As I said iI have been running that way for a while and maybe 2 times prior had the same issues and rebooting and reflashing and fooling with the router for an hour or two seemed to resolve it (not sure why really) but today nothing worked until I made that change (on two different routers too) I pulled my spare after about 45 min and it would not work either. Then when I stumbled on that I tested with my spare and sure enough whenever I set it to Auto 20/40 i could no longer see it in the list of networks to connect to but when set to 20 mhz it showed up every time.This is probably due to other neighbors getting new wifi routers for christmas or more powerful routers and we are all stepping on toes now in the crowded 2.4ghz space. Hopefully this will help some of you out there. Endret 5. januar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Har et par spørsmål jeg håper dere kan svare på. Overgang fra Android gjør at jeg savner eller ikke får til et par innstillinger. 1. Må man inn i innstillinger for å skru av og på wi-fi? På Android kan man laste ned en "toggle" til skjermen som enkelt aktiverer/deaktiverer wi-fi med ett trykk. 2. Samme gjelder igrunn lydinnstillinger. Jeg kan godt styre dette via volumknapp, men personlig liker jeg å ha tre innstillinger: Natt (helt lydløs) Vibrer (ingen lyd, kun vibrering) Ring (vanlig lyd) Ved å bruke "lydløs knappen" kan jeg få til Natt og Vibrer, men da må jeg (tilsynelatende) ta til takke med kun én av de, og forandre innstillingene for hver gang. Noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå