Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Uansett hvilke begrensninger Apple har ift. sine enheter og programvare så er likefult saken at Airplay via iTunes 11 er defunc per dags dato. Men det vil fikses og jeg ville kun advare de som bruker Airplay fra iTunes bør vente med oppgraderingen.

 

Workarounds for lyd via "sound output" enheter og bruk av mirroring funksjonalitet fungerer men det har sine egne begrensninger.

 

Du må legge inn noe ala AirFoil Speakers om du ønsker å gjøre om høyttalerne på Macen til AirPlay høyttalere. I utgangspunktet så kan du ikke benytte AirPlay til OS X systemer, bare fra OS X systemer.

Jupp jeg husket dette fra tidligere forsøk i år med iP4 (hvor airfoil speakers også fungerte) og oppdaterte innlegget med det. (forsøkene ligger i iP4 tråden). Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Off-topic much...?

 

Ihvertfall. Når jeg skriver SMS får jeg ikke emoji'er, slike smileys.

Har prøvd både :) og :-) men ingenting. Blir nødt til å bruke en app ved siden av for å hente smileys og kopiere inn i meldingen. Skal det være slik? :/

Skal det ikke komme automatisk?

 

Edit: skriveleif.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

At iP5 riper rimelig lett også i hvit versjon er helt klart.

 

 

Etter å ha hatt den med til svigerforeldre på et rolig middagselskap (uten alkohol og lite folk) i går hvor den lå i ved siden av meg i sofaen, litt på et rent og pent eikebord, i lommen på en regnjakke og på et lakkert nattbord i natt så har den fått en saftig ripe på baksiden rett over logoen.

 

post-38451-0-15043700-1357052865_thumb.png

 

God synlig selv om det nok hadde vært mer synlig på den sorte.

post-38451-0-53423600-1357053339_thumb.png

 

Utfra hvordan ripen ser ut er jeg litt usikker på hvordan den kan ha oppstått (den kjennes godt med fingeren). Men desto enklere å ikke bekymre seg for dette videre.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Off-topic much...?

 

Ihvertfall. Når jeg skriver SMS får jeg ikke emoji'er, slike smileys.

Har prøvd både :) og :-) men ingenting. Blir nødt til å bruke en app ved siden av for å hente smileys og kopiere inn i meldingen. Skal det være slik? :/

Skal det ikke komme automatisk?

 

Edit: skriveleif.

 

Gå settings>general>keyboard>keyboards>add keyboard, og finn "Emoji". Når du skriver ei melding eller noko då, kan du trykke på globusen på tastaturet for å få fram smileyane :)

Lenke til kommentar

Rundt WiFi ustabilitet.

 

Jeg tør ikke gå god for om dette er fakta eller ei, men det virker for meg som om WiFi ustabiliteten er mest (eller bare) gjeldende når BT er aktiv samtidig. Jeg bruker BT med div. tilbehør og et par ganger nå har WiFi ustabiliteten gitt seg når jeg deaktiverer BT. Men det kan være tilfeldigheter.

 

Bluetooth is a wireless technology standard for exchanging data over short distances (using short-wavelength radio transmissions in the ISM band from 2400–2480 MHz) from fixed and mobile devices
Det bør jo ikke ha noen betydning, men det kan være det er noen krøll ift. dette da antenneteknologi og hva som støttes i telefonen er mer avansert enn noen gang.

 

1 day ago by Robert Holland 7

 

As an iPhone 5 user, one thing you’d expect right out of the box is to connect to WiFi networks at your home, work, or other public locations without any problems. Unfortunately, this hasn’t been the case for millions of iPhone 5 users worldwide.

http://tabletcrunch....5-wifi-mystery/

Det ser ut som aluminium eller andre metall-cases på telefonen er en sikker årsak til dårlig WiFi på iP5 men for enkelte kan selv plastcases hvistnok forstyrre signalene (usikkert).

 

Ser ut som iPad Mini (+4) også har problemer med WiFi.

http://tabletcrunch....-wifi-problems/

Man kan jo forsøke forslagene der.

 

Samt:

Tap on Settings > WiFi > tap the blue circle with the arrow that's next to your preferred / connected network > make sure "DHCP" is highlighted blue > scroll down / swipe down to the bottom of the screen and tap "Renew Lease" > then turn off your iPhone 5 and restart it (reboot).
I utgangspunktet en handling som ikke bør ha særlig betydning men bugs oppfører seg ikke alltid logisk.

 

EDIT:

 

En interesant observasjon er dog mulig produksjonsfeil:

SamAust

Re: iPhone 5 wifi issues

Dec 31, 2012 5:43 PM (in response to Bearington13)

I tried removing my case on my bad iPhone5 and did get a small improvement (at best from 2Mbps up to 8 Mbps). However, after getting my iPhone 5 replaced I can now get over 30Mbps even with my plastic and aluminum case on. I suggest you get another iPhone/iPad device and do a speed test. If your iPhone5 is not geeting the same speed as other devices in the same location, I think there still is an underlying hardware issue.

 

FYI - The app "Speedtest.net" is a great way to test the speed of your various Apple devices.

 

Hmm så hvordan går man frem for å reklamere på telefonen med ustabil WiFi som grunnlag.

 

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Forsøk på retur og årsak.

 

 

I den forbindelse valgte jeg å forsøke å få til en retur/utbytting av min iP5 siden WiFi er en avgjørende funksjon for min bruk. Jeg fikk min i posten den 20/12-12 og på siden til Apple.no står det at siste frist for retur er 03/01-13. Altså i dag.

post-38451-0-78479800-1357240603_thumb.png

Dermed skynder jeg meg for å fullføre returforespørselen hvorpå jeg møter denne skjermen.

post-38451-0-36325300-1357240531_thumb.png

Ergo får jeg ikke fullført returhenvendelsen i dag men vil ta kontakt med dem first thing i morgen tidlig.

 

Årsaken til at jeg har ventet så lenge er jo fordi jeg regnet med at dette var et softwareproblem, men når jeg ser at folk får løst problemet ved å bytte telefonen er jeg ikke like sikker på det lenger.

 

SamAust

Re: iPhone 5 wifi issues

Dec 31, 2012 5:38 PM (in response to CSauvignon)

@CSauvignon Get you phone replaced by the Apple Store. I have written some other replies with more details, but there is definetly a bad batch of iPhone5's and it looks like we both got one. My new iPhone5 works perfectly.

 

:(

 

 

EDIT:

Apple er litt forvirrende på retningslinjer for langt inne i Apple Store fant jeg denne informasjonen.

Retningslinjer for retur i julen

 

Varer kjøpt i Apple Online Store som mottas mellom 27. oktober og 25. desember 2012, kan returneres frem til og med 7. januar 2013. Vær oppmerksom på at alle andre betingelser og vilkår i Apple Online Store fremdeles gjelder. Disse retningslinjene for retur i julen gjelder ikke for iPhone eller mobilabonnementer. Alle kjøp foretatt etter 25. desember 2012, er underlagt Apple Online Stores standard retningslinjer for retur, som krever at returer foretas innen 14 kalenderdager etter mottaksdatoen. Se Apple Online Store hvis du vil ha mer informasjon.

Siden jeg bestilte den 13. desember og fikk telefonen levert på posten den 20. desember så burde det stått 7. januar og ikke 3. januar på min ordre.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Takker :). Da forsøker jeg en eller flere av de i Oslo og håper at jeg har en ny (uten wifiproblemer) i hendene i morgen.

 

Det ser også ut som om folk støter på problemer når de kommer med telefonen og klager på dette hvor Eplehuset da får full hastighet og stabil oppkobling. Men årsaken er:

At the Apple Shop I believe they use their own Airport Express router. The iPhones works fine with the Apple router, just won't work with other brands. So possibly the just need to hand out free Airtport Express routers instead of cases this time?
Ergo, kan man ikke pålegge alle med WiFi i bedrifter, flyplasser, hoteller ol. å ha en AE stående. FYI i tilfelle man møter dette. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er det mulig å spille av musikk gjennom lightening kabelen? Altså fra iPhone 5 til anlegg i bil. Når jeg kobler til min iPhone 5, så gjenkjenner spilleren telefonen og jeg kan styre musikken fra anlegget, men musikken kommer ut fra høytaleren på iPhonen og ikke høytalerne i bilen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Noen andre som sliter eller har slitt med nettverket ?

 

Har full dekning og 3g, men nettsider osv lastes ikke inn i det hele tatt.

 

Alt fungerte helt fint i går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...