Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lagde en video med iPhonen min. Overraskende hvor bra kvalitet det blir. Den filmer jo faktisk i HD. Men opplever alltid med Youtube at kvaliteten blir litt styggere enn orginalfila:

Ey you just killed a perfectly good music player for docking :p Artig stunt.

*flyttet resten av innlegget. Runar :thumbup:*

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja så var vi i gang med iTunes igjen..endelig fått over hele biblioteket mitt i Apple Lossless, og tenker da å synce litt go`musikk over på telefonen.

Men så gidder ikke ITunes å kjenne igjen telefonen da. Det funket da sist jeg la over noe greier, hva faen er det nå som er galt ? :huh:

EDIT: Hjalp heldigvis med en klassisk restart her.

Har opplevd det samme ved ett par anledninger. Restart iTunes så ordner det seg...

Lenke til kommentar

Etter kjøp av iP5 har jeg veldig lyst på en iPad Mini for å gi meg muligheten til å variere med 2 formater ift. bruksområder, men jeg hører rykter om at en ny utgave vil komme i mars (usannsynlig) men rimelig garantert i løpet av sommer/høsten. Det som vil være prioriteten i ny modell er Retina og mer kraft.

10 Things Apple Will Do in 2013

For min del har iPad Mini fristet lenge, men den lave oppløsningen har gjort meg skeptisk ift. muligheten for å kjøre alle mulige apps når oppløsningen blir vesentlig lavere. Jeg tror jeg venter på neste Mini.

8. iPad Mini with Retina Display

It may not come out in March as some rumors suggest, but you can bet that Apple is developing a next-gen iPad Mini. If there is any single feature the company can use to ensure that at least some consumers upgrade, it is by far the Retina Display. (That or a better battery, but the Retina Display seems more likely.)

Read more: http://www.benzinga....9#ixzz2GgGLbV1V

Apple TV 3gen frister veldig å bestille nå.

4. Apple TV Apps

New rumors suggested that Apple would bring apps to its set-top box before Christmas. That did not turn out to be the case. However, the rumors were based on a beta version of the Apple TV's next software update. This indicates that the apps could still be coming.

Read more: http://www.benzinga....9#ixzz2GgHAwUtJ

Det ryktes også om en iPhone Mini før høsten.

iPhone-mini-releasedate.jpg

Tenk deg dagens iPhone 5 med samme design som spekulert i ovenfor, nammers.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Den blir nok litt dyrere enn en Apple TV boks ja :p

Men...

While it is unknown exactly how much the TV set would cost, at least one analyst believes that a 50-inch Retina Display would cost more than $25,000. That prediction is not as absurd as it sounds. Sony's (NYSE: SNE) first 4K TV -- an 84-inch set that is believed to provide a lower resolution than a large Retina Display -- retails for $25,000.

Few consumers will purchase a TV at that price. Thus, Apple may opt for a lower resolution or wait until Retina Display prices drop before releasing its first TV.

Read more: http://www.benzinga.com/news/12/12/3166392/apple-testing-large-screen-high-res-tv-concept#ixzz2GgN8Pych

Lenke til kommentar

Jeg var ikke klar over denne før nå.

About iPhone Configuration Utility 3.6.1 for Windows

http://support.apple.com/kb/DL1466

iPhone Configuration Utility lets you easily create, maintain, encrypt, and install configuration profiles, track and install provisioning profiles and authorized applications, and capture device information including console logs.

Configuration profiles are XML files that contain device security policies, VPN configuration information, Wi-Fi settings, APN settings, Exchange account settings, mail settings, and certificates that permit iPhone and iPod touch to work with your enterprise systems.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

(NB! Gjelder selvsagt kun ved AirPlay fra iTunes)

Det er kjente og store bugs ift. iTunes 11 og airplay.

Det er tonnevis av folk som har problemer og det fungerer ikke som det skal her, og jeg er i "godt" selskap. Jeg ønsket å teste det ut med iP5 og iTunes før jeg skal kjøpe AppleTV i morgen hvor Airplay var kjøpsmotivasjonen.

Gjør et søk på "itunes 11 airplay missing" eller "itunes 11 airplay problems" så får du rimelig mange problemstillinger. Selv har jeg vært igjennom alle løsningsforslagene jeg har klart å komme over i løpet av natten uten å komme i mål. Det mange anbefaler er å gå tilbake til iTunes 10.7 men det er ikke noe jeg har lyst til å prøve meg på da folk får store problemer ift. å nedgradere bibliotek, sikkerhetskopier etc.

I tillegg til at det ikke virker i det hele tatt for veldig mange etter oppgradering fra 10.7 til 11 så er det også problemer der det "fungerer" ved at det kræsjer, musikken stopper, hakker etc., etter at de oppgraderte. Dette er både ift. AppleTV og AE samt andre metoder.

Dec 30, 2012 9:20 PM

I have Iphone 5, 4 and 4s. Ipod, Macbook Pro 13 and 15, Apple TV and Airport Express. They all worked perfect (Itunes 10) until i downloaded Itunes 11. No this system is a full on POS. Can not connect to Apple TV or Airport Express. I run Aiport Utility and it works for awhile. Drove to the Apple Store. Airport is fine. Everything else still connects to the WIFI network. Seriuosly is Apple trying hard to make stuff work like Micorsoft? I'm so ****** as I spent an hour on the phone with Apple support and they could not fix it and sent me to the Apple store. Itunes 11 is the issue. Operates the same on MB Pro's with Snow Leopard.

Apples support forum drukner i disse henvendelsene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er kjente og store bugs ift. iTunes 11 og airplay.

Det er tonnevis av folk som har problemer og det fungerer ikke som det skal her, og jeg er i "godt" selskap. Jeg ønsket å teste det ut med iP5 og iTunes før jeg skal kjøpe AppleTV i morgen hvor Airplay var kjøpsmotivasjonen.

Gjør et søk på "itunes 11 airplay missing" eller "itunes 11 airplay problems" så får du rimelig mange problemstillinger. Selv har jeg vært igjennom alle løsningsforslagene jeg har klart å komme over i løpet av natten uten å komme i mål. Det mange anbefaler er å gå tilbake til iTunes 10.7 men det er ikke noe jeg har lyst til å prøve meg på da folk får store problemer ift. å nedgradere bibliotek, sikkerhetskopier etc.

I tillegg til at det ikke virker i det hele tatt for veldig mange etter oppgradering fra 10.7 til 11 så er det også problemer der det "fungerer" ved at det kræsjer, musikken stopper, hakker etc., etter at de oppgraderte. Dette er både ift. AppleTV og AE samt andre metoder.

Apples support forum drukner i disse henvendelsene.

Om itunes 11 eller 10 er innstallert må jo bety null og niks for om airplay via appletv boksen fungerer. Jeg har i allefall min appletv boks koblet til forsterkeren via hdmi, og det har aldri vært noe tull. Ikke nå heller.

Lenke til kommentar

Det er korrekt og jeg tok det, kanskje feilaktig, som en selvfølge at man forstod at det gjaldt der hvor iTunes er involvert :).

Det betyr null og niks når du skal spille av fra iPhone til Apple TV men ikke om du skal spille av til Airplay enheter fra iTunes (som kan være ønskelig av ymse årsaker).

Skal du spille av innhold fra iTunes til AppleTV, til AE, til Airplay annlegg eller høyttalere vil du høyst sannsynlig oppleve ett eller flere av problemene som er diskutert i Apples forum.

For de som har havnet i uføret og bruker airplay fra itunes så viser dette hva slags prosess man må igjennom for å komme tilbake til eldre iTunes. Eksemplet gjelder for OS X men viser kjernen i prosessen.

Limnos Minnesota, USA

=Downgrading from iTunes 11 to iTunes 10.7=

You may be able to go back with Time Machine but this may require a complete restore of your computer (https://discussions....essage/20441404). Alternatively:

Back up your computer first, in case the unexpected happens.

Get iTunes 10.7. Apple does not keep many old version up on its web site. I always install iTunes by downloading the installer and then keep it on my archive drive so I can have access to old versions. This one is no longer openly linked on Apple's site:

iTunes 10.7 for OS X http://appldnld.appl.../iTunes10.7.dmg

Replace the iTunes 11 application with iTunes 10.7. Lion (OSX 10.7) and newer systems have iTunes integrated into the operating system and deleting is a bit more involved. Check this reference on how to do this:

Delete iTunes in Mac OS X 10.7 Lion - http://osxdaily.com/...os-x-10-7-lion/

Now you will have to rescue your old iTunes library from your iTunes > Previous Libraries folder and rename it "iTunes Library.itl" (replacing the existing one in the iTunes folder) because a newer version of iTunes irreversibly updates your library file. Note, this will revert your library to version at the time of the upgrade and you will have to update any changes made since. See:

https://discussions....essage/20401436 - turingtest2 11/2012 post on rebuilding empty/corrupt library from previous iTunes library file after upgrade/crash.

iTunes: How to re-create your iTunes library and playlists - http://support.apple.com/kb/ht1451

Other issues:

https://discussions....essage/20432309 - solution to mobile devices saying they need to be restored after downgrading

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Flott tips når det er ønskelig, men ikke så ok når du vil streame noe og samtidig gjøre noe annet på maskinen som innebærer lyd.

Men hva med video, slideshows og mirroring? Samt når du vil kjøre musikken via airplay til "multiple airplay devices"?

EDIT:

Jeg forsøkte å utføre forslaget men finner ingen airplay enhet? iP5 er vel en airplay enhet?

EDIT2:

Jeg kjøper uansett AppleTV i morgen som planlagt da softwareproblemer er noe som løses med tiden og Apple har ikke råd til å ikke løse dette innen rimelig tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

iPhone kan bruke AirPlay, men du kan vell ikke bruke iPhone som en AirPlay høyttaler? Video støttes kun av Apple TV og da må du bruke OS X Mountain Lion sin innebygde mirroring, vet ikke om iTunes støtter video over AirPlay, bruker som sagt aldri den innebygde i iTunes.

Bytter bare sound output til ønsket AirPlay høyttaler for å spille av lyd fra Spotify osv på Macen, og skal jeg ha video, slideshows osv så bruker jeg bare den innebygde AirPlay Mirroring funksjonen i Mountain Lion til Apple TV.

Lenke til kommentar

Tipset om sound output trikset er meget kjekt og legges på minnet :)

Mirroring krever i tillegg til ML også en forholdsvis ny MBP el. Ergo kan jeg ikke bruke det fra min MBP anno 2010.

Det viser seg at iPhone 5 ikke kan brukes som en Airplay mottaker (det viste jeg jo egentlig fra tidligere forsøk med iP4, men en iP5 kvalifiserer fult ut til å være det). Med 3. part app som Airfoil går det dog fint, (testet dette før på iP4).

At iTunes maskinen bør kunne brukes som en Airplay mottaker er heller ikke gitt men noe jeg anntok at burde være mulig.

Apple's AirPlay feature makes it easy to share and stream your iTunes library to iOS devices, but it lacks the option to stream media in the opposite direction.
iP5 etc. må da fjernes som "iOS devices" men det viser at iTunes ikke kan være en mottaker. Her også må man inn med airplay receiver programvare som jeg har på min windows HTPC (uten iTunes).

Video og Apple TV er klart ja, men du får likefult problemet om du vil spille video via Airplay fra iTunes 11 til Apple TV. Det ville vært merkelig om avspilleren i iTunes ikke støtter video via airplay men kun musikk?

Learn how to use AirPlay to stream videos, music, and photos wirelessly from your iPhone, iPad, iPod touch, or iTunes on your computer, to your HDTV and speakers with Apple TV (2nd and 3rd generation), or to your AirPlay speakers or receivers, including AirPort Express.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...