Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Nei men i helvete da.

Trodde jeg endelig kunne bruke telefonen min da jeg fikk simkortet i posten i dag. Men neida. Jeg må vente på pinkoden i en annen forsendelse.

 

Altså tre forsendelser for én telefon hos Djuice. Her har de tydeligvis ræva full av penger til å drive med all denne posting, og en slags sadistisk humor om å gjøre det så vanskelig å komme i gang som mulig, ved kjøp av telefon.

 

Hva mer kan det bli? Må jeg vente på et brev for å vite om jeg tastet inn riktig pinkode, før telefonen slår seg på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel da kan jeg med glede formidle at Apple var velvillige på å refundere alle de leide filmene. :thumbup:

 

Da er jeg tilbake til å være en fornøyd kunde og har fått en lærepenge nr. 2 ift. hva man ikke skal gjøre.

 

1. Ikke lei filmer du ønsker å se på andre enheter fra iPhone.

 

2. Ikke forsøk å sync enheter på flere autoriserte datamaskiner og slå av "Automatisk sync".

Jeg gjorde dette fordi jeg ønsket en ekstra backup og fikk en case notert i iPhone4 tråden og en real ryddejobb.

 

Jeg ønsker fortsatt en modernisering av iOS og iTunes App systemet men så lenge man kjenner til fallgruvene er det forholdsvis greit tross alt.

Man lærer seg hvordan omgå restriksjoner og den slags rimelig raskt ellers og dermed er det til å leve med. Det er fortsatt tungvidt å overføre innholdt som ikke kan tas via en skytjeneste til en ny telefon samt en del andre ting. Fremtiden er dog spennende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jupp de gjorde ett unntak ift. regelverket noe som beviser at de ikke er så rigide tross alt :).

 

Her er også beskjeden fra Apple som jeg synes var fin.

Hello xxxxx,

 

This is Henry from the iTunes Store Customer Support. I have taken over the ownership of your request and will be attending to your email to ensure that your issue is resolved.

I understand that you request a refund for the accidental purchase of the movie rentals for order xxxxxxx. I do understand where you coming from and I, myself would feel the same way.

 

No need to worry, I am here to help. I'll do my best to be able to help you with everything you need.

 

After reviewing the circumstances of your case, we determined that issuing you a refund for your unintentional rentals of "xxxxx" and "xxxxx" are an appropriate exception to the iTunes Store Terms and Conditions, which state that all sales are final. In five to seven business days, a credit of xxx.00 NOK should be posted to the credit card that appears on the receipt for that rental.

 

Dermed har jeg nå til slutt fått refundert alle 5 filmene. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ringte Djuice. De ga meg Puk-koden. Så måtte taste inn feil pinkode tre ganger.

På alle mine Telenor og djuice-abonnement og nye simkort har pin1 pin2 puk1 og puk2 stått på enten selve simkortet eller brevet dette er limt fast på. PUK kan man hente fra "mine sider".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du kan tro hva du vil, eller komme hjem til meg og se i arkivet mitt, hvor jeg har alt dette liggende for alle aktive abonnementet i familien. Når jeg sa at kodene er trykket på simkortet, er de trykket på den delen som blir igjen når du har tatt ut mini, mikro eller nanosimkortet (plasten i kredittkortstørrelse). Dette gjelder kun nyere simkort, eldre hadde ikke dette trykket på plasten, men for alle simkort er alle koder skrevet på arket som kortet er limt på. Dette gjelder både bedriftsabonnementer og private abonnement.

 

Edit: alle abonnementene er kjøpt i butikk, og brevene med simkort og koder har alltid blitt utlevert uåpnet. Pin blir alltid endret, og PUK artiveres i safe.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Djuice hevdet man ikke kunne få pinkode i samme brev, fordi noen kunne stjele det fra postkassen min, og bli i stand til å stjele tusenvis av kroner fra kortet mitt. Og misbruke det som de ville.

 

Men det står på brevet at dersom man kjøper det i en forhandler, får man pinkoden med en gang. De nektet også for å kunne sende det via epost. Fordi det ikke var sikkert nok heller.

 

Uansett, nå har jeg kommet i gang med telefonen. Og er faktisk positivt overrasket. Kartene til Apple er mye kritisert, men de ser utrolig bra ut nå. I 3D vektorgrafikk og greier. Aktiverte også Siri på amerikansk, og er veldig imponert. Noen som vet når det kommer på norsk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...