Theo343 Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 (endret) Det kan være testperioden ikke er den beste akkurat nå hehe "si heeei til pappa", "si hei til onkel og tante", "vis frem den flotte gaven til mamma" osv. Endret 24. desember 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Ja nei det var rimelig ubrukelig ja. Dersom jeg fikk koblet opp tok det 3 sekunder før dama forsvant igjen Lenke til kommentar
Niram Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Hm. Har brukt facetime masse fra iphone og ipad i det siste pga et valpekull. Har aldri vært noe problem, aldri falt ut Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Kan være jeg er rammet av wifi problemet på foreldrene sitt da haha Lenke til kommentar
Lami Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 (endret) Så var iPhone 5 under treet i år Så, hvordan overfører jeg MELDINGENE (ikke kontakter, hehe) fra Android til iPhonen? Endret 24. desember 2012 av Lami Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Så var iPhone 5 under treet i år Så, hvordan overfører jeg kontaktene fra Androis til iPhonen? Har nettopp vore gjennom det same Har du synkronisert kontaktane dine med Google? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Ooops, mener meldingene! Ikke kontakter Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Ooops, mener meldingene! Ikke kontakter Ååh, det trur eg ikkje går, dessverre... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Det går vel på ett vis, men om det er verdt å stresse med det er en annen sak. Ta ett google søk på saken. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Takker for svarene Men tror ikke det går an.. Åh. Sheit, GBene går fort når man bruker Spotify og velger extreme quality! Har bare 16GB versjonen men det er kun 14GB tilgjengelig, og etter 300 sanger har Spotify brukt 3GB Har sånn 700 sanger tilsammen som skal gjøres tilgjengelig offline :/ Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Extreme = 320kbps, så da kan du enkelt regne deg ut til hvor mange sanger du sånn ca får plass til. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 6GB på 675 sanger. 6.6GB ledig Så hvilke appa som er optimalisert for iP5 anbefaler dere? Leit at så få apps har utvidet skjermen til iP5'en.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Nå kan det vere ren innbilning, men føler batteriet tapper seg mere under standby etter siste oppdatering. Ligger den over natten/ i garderobeskapet på jobb synker den gjerne 5-6%, tidligere var det ingen særlig endring, kanskje ett par % på det meste. Kan jo være tilfeldigheter men.. Vet jeg skrev det motsatt noen sider foran her, men man blir litt mere observant når det ryktes saker og ting rundt oppdateringer Endret 25. desember 2012 av Mala Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Takker for svarene Men tror ikke det går an.. Åh. Sheit, GBene går fort når man bruker Spotify og velger extreme quality! Har bare 16GB versjonen men det er kun 14GB tilgjengelig, og etter 300 sanger har Spotify brukt 3GB Har sånn 700 sanger tilsammen som skal gjøres tilgjengelig offline :/ Har blanding av 96 og 160kbps her og som da tar 10.8gb med 2359 sanger Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) 96? Huff det er jo ræl ørene Endret 26. desember 2012 av Mala Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Jau, er jo det, men vil jo ha mye musikk på den. Men når jeg får skaffa meg spotify premium igjen (har offline på telefonen) så skal jeg slette alle sangene og legge dem inn igjen på 160 kbps. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Alt under 160kbps er så jævlig å høre på, aldri taklet det Så jeg får bare ha lite lagring, for jeg vil ha musikken i 320kbps. Ellers, ta en titt her folkens: Anbefalte programmer til iOS Hovedsaklig fokusert på iPhone 5-oppdaterte apps Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Jeg har kommet godt i gang med bruken av iP5 og har lastet ned ebøker, lydbøker og hygget meg med det. Men nå står jeg litt fast. Jeg leide 4 filmer fra iP5 enheten i går men jeg ville ikke se de på den lille skjermen så jeg tenkte jeg skulle se dem på iTunes PCen i dag og på en 27 eller 50" skjerm. Starter i dag iTunes på "master" PCen (win7-64) og utfører følgende: - Oppgraderer itunes til siste versjon (har ikke koblet iP5 til maskinen før dette). - Kobler til telefonen - overfører kjøp - synker - tar sikkerthetskopi både til skyen og lokalt - går igjennom instillinger i iTunes for å se at alt ser greit ut der. Jeg ser at iTunes biblioteket blir oppdatert med det meste fra telefonen men "leide objekter" dukker ikke opp i biblioteket så jeg regner med at jeg må ta den biten via telefon objektet. Utvider så telefonikonet, går til "leide objekter" og ser alle filmene jeg har leid. Men det er ingen mulighet til å spille av de 4 filmene jeg har leid herfra. Den viser kun valget "se objektet i itunes store". Jeg kommer til filmen der men da får jeg kun valget å betale for leie på nytt selv om den allerede er leid på samme AppleID. Jeg roter også rundt i Store en stund for å se om jeg finner andre lite intuitive måter å få startet de leide filmene på, uten hell. - Kjører "Apple Software Updater" igjen. Installerer siste Quicktime i tilfelle denne funksjonen skulle ha behov for det. Ingen bedring. Jeg får startet film på telefonen men ikke via iTunes på min på datamaskinen. Det står så fint i reklamen at når jeg har leid en film skal jeg kunne se den på alle enheter, også datamaskinen med iTunes. Har forsøkt å starte filmen på iTunes maskinen i over 1 time nå og må si jeg er skuffet. Noen tips? EDIT: Forsøkte tom. i iTunes Store nå å trykke på å leie filmen på nytt men da får jeg "du har allerede leid denne filmen, er du sikker på at du vil leie den på nytt?". Avbrøt det siden jeg ikke ønsker å betale dobbelt. EDIT2: Dette er direkte latterlig. http://support.apple.com/kb/HT1657 Can I play my rental on more than one device?If you download a rented movie on your computer: You can transfer it to a device such as your Apple TV (1st generation), iPhone, iPad, or iPod if it’s a standard-definition film (movies in HD can only be watched on your computer, iPad, iPhone 4 or later, iPod touch (4th generation or later), or Apple TV). Once you move the movie from your computer to a device, the movie will disappear from your computer's iTunes library. You can move the movie between devices as many times as you wish during the rental period, but the movie can only exist on one device at a time. If you download a rented movie on your iPhone 4 or later, iPad, iPod touch (4th generation or later), or Apple TV: It is not transferable to any other device or computer. Jeg utførte ikke noe valg for å laste den ned til iP5 men jeg betalte for leien derfra. *sensurerte gloser* Her driver Apple med direkte villedende markedsføring! Det er så mange merkverdige fallgruver i systemet rundt iTunes at jeg blir helt oppgitt til tider. Det jeg lurer på nå er om jeg kan kansellere leien av de 3 andre filmene som jeg ikke har forsøkt å starte ennå. Jeg så at statusen endret seg fra "du har 29 dager igjen til å se filmen" til status "du har nå 48 timer til å se ferdig filmen" når jeg først startet den på iP5 enheten. Dette antyder svakt at jeg har mulighet til å kansellere, men jeg tar ingenting for gitt i dette iTunes kaoset. Hvorfor kunne de ikke hatt advarselen "Hvis du leier filmen fra iPhone enheten så kan du ikke se den på de andre enhetene under samme AppleID, da må du leie den fra datamaskinen". EDIT3: Jeg kunne selvsagt ikke kansellere filmer som ikke hadde status "startet" så jeg gikk inn på "my account" og kjøpshistorikken der og sendte problemrapport på samtlige 5 titler og at jeg ønsker kjøpene refundert snarest, med full forklaring om hvordan de omtrent lurer brukeren til feilkjøp inntil man sitter med et problem og dypdykker i forum. Så får vi se hva Apple har å si til det og hvor behjelpelig de er med dette. Om de skulle være veldig vanskelig på slike ting som opplagt ikke kan lastes brukeren så er jeg fortsatt innenfor angrefristen på kjøpet av iP5 via Apple.no. Jeg utførte kjøpet den 13. men det ble levert den 19. og 20/12. Endret 26. desember 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) I tillegg til å modernisere iOS er det på høy tid at de omtrent skrinlegger hele iTunes applikasjonen og starter fra scratch for dette er på flere områder en dinosaur fra fortiden som de bare bygger videre på med en sviktende grunnmur. Endret 26. desember 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) itunes er så treigt på windows at jeg blir redd. husker ikke om det er like ille på osx. Endret 26. desember 2012 av Apox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå