Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Når du sier skyen, hvilken sky mener du egentlig da? Dropbox? iCloud er vel ikke optimalt til denne bruken akkurat.

Det jeg skulle ønske var mulig var at man fikk tilgang til filene som lå i skyen, som om de faktisk lå på telefonen/paden. Jeg vil helst altså ikke dropbox f.eks for å spille av lydbøkene mine, men vil bruke en fullverdig avspiller som henter filene fra dropbox, uten at det nødvendigvis må lagres på telefonen. Noe lignende skulle jeg gjerne hatt på video.

Er dette mulig?

Litt uklar der ja. Benytter streaming-tjenester ala Netflix og Spotify, i tillegg til feks Dropbox.

Dermed har jeg ikke det store lokale lagringsbehovet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bitteliten plastikkbit sitter fast i den ene skruen under den nye telefonen jeg fikk i dag. Hva skal jeg gjøre? Jeg har ingen små pinsetter jeg kan ta den ut med, og ingen skrutrekkere som passer.

I tillegg er det et bittelite hakk på baksiden, rett der aluminiumet blir til … glass/plast, men det finnes grenser for hvor nøye jeg skal være.

Lenke til kommentar

Det var så lenge siden jeg fikk nanoSIM kortet at når jeg kom hjem i 22 tiden så måtte jeg lete i lang tid. Men endelig er det inne og telefonen oppdateres til 6.0.2. Er veldig glad for at jeg valgte den hvite da den er hyperelegant. Gleder meg til å teste spotify mm.

Og for en overgang det er fra iP4 til 5 i hastighet, dæven.

Jeg har satt den opp som en ny enhet og koblet den mot iCloud, fikk dermed alle kontakter automatisk inn men resten ser ut til å måtte gjøres manuelt.

EDIT:

De nye ørepluggene er helt fantastiske, mest behagelige jeg noen gang har hatt i ørene og de faller heller ikke ut om man så rister på hodet. Lyden er helt i klasse med minst dobbelt så dyre in-ears. Ellers er lyden helt super med høyeste kvalitet fra Spotify. :thumbup:

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var så lenge siden jeg fikk nanoSIM kortet at når jeg kom hjem i 22 tiden så måtte jeg lete i lang tid. Men endelig er det inne og telefonen oppdateres til 6.0.2. Er veldig glad for at jeg valgte den hvite da den er hyperelegant. Gleder meg til å teste spotify mm.

Og for en overgang det er fra iP4 til 5 i hastighet, dæven.

Jeg har satt den opp som en ny enhet og koblet den mot iCloud, fikk dermed alle kontakter automatisk inn men resten ser ut til å måtte gjøres manuelt.

EDIT:

De nye ørepluggene er helt fantastiske, mest behagelige jeg noen gang har hatt i ørene og de faller heller ikke ut om man så rister på hodet. Lyden er helt i klasse med minst dobbelt så dyre in-ears. Ellers er lyden helt super med høyeste kvalitet fra Spotify. :thumbup:

Ikke glem spillytelsen :D

Tri-core 250mhz gpu^^

Slår cod 4 og skanskje mw2 glatt!

Lenke til kommentar

Jeg er enig med Zanta.

Jeg ville vist bildet til forhandler og si at dette ser ut som en "refurbished" telefon skrudd på av en amatør.

Ellers hadde jeg min iP5 ute på sin første langtur i skogen i -10. Jeg var litt ambivalent ift. om jeg skulle våge å ha den med under slike forhold (kulde, svette, kondens) men jeg la den nå i lommen på flisjakken innenfor shelljakken, men vet at selv iP4 har vært rimelig kondensert på skjermen der etter slike turer. Tok også med iP4 i lårlommen på buksa.

Årsaken til dette er at jeg ikke klarte å paire iP4 med HR monitoren jeg har kjøpt. Det kan virke som BTv4 ikke støttes på iP4 og dermed måtte jeg bruke iP5 for å få korrekt HR informasjon i treningsappen.

Når jeg kom hjem etter ca. 2 timer ute og rimelig god og svett var jeg spent på tilstanden til iP5.

Heldigvis var det lite eller ingen tegn til mye kondens på den men det var isende kald som vel kanskje ikke er bra i lengden :/. iP4 er jeg ikke redd for lenger og den har vært søkk våt av kuldekondens og svette utallige ganger på 3 år, men det hjelper ikke hvis jeg må prøve ut et hav av HR monitorer som også skal være støttet av Endomondo Pro eller Runkeeper.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Den plastbiten ser ille ut på et såpass oppblåst bilde ja, men det skal sies at de skruene er ufattelig små når man har telefonen foran seg.

Ikke noe jeg hadde gidda å levere tilbake telefonen for (og såvidt jeg ser så har ikke du tenkt det heller), men jeg hadde nok prøvd og prøvd til jeg har fått pirka den ut på ett vis :)

Lenke til kommentar

Om du har en forhandler lett tilgjengelig så ville jeg tatt den med dit og forhørt meg om hva de har å si. Om de imot all formodning skulle være villig til å bytte på stedet så er det jo en no brainer, men om de (som de mest sannsynlig må) sende den inn til servicepartner så ville jeg aldri valgt å være uten telefon i en, to kanskje til og med tre uker ettersom det er masse røde dager fremover på grunn av noe såpass mikroskopisk selv om jeg forstår at det er veldig irriterende.

Som Apox nevner så er bilde oppblåst, disse skruene er jo ikke akkurat gigantiske.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner det, men jeg tror ikke de er skadet alikevel. Jeg har selv sett på disse skruene med god forstørrelse (jobber med dette, selger og bytter iPhone-deler daglig) - og de ser ofte litt slik ut. Husk at dette bildet blåser de opp mange titalls ganger... Om han har en Pentalobe-trekker tilgjengelig, finner han fort ut av det.

Lenke til kommentar

har også problemer med lock/power knappen min. Den er ganske hard å få brukt. Ofte må jeg trykke den ned 4-5 ganger før jeg får telefonen låst, spesielt når jeg trykker på høyresiden av knappen. Venstresiden pleier å gå greit, har hatt den siden begynnelsen av november, og den har vært slik i et par uker nå. Har aldri mistet den i bakken eller lignende, men irriterer med over det. Noe å klage på?

Lenke til kommentar

Rask kommentar til kommentarene til bildet jeg postet: Skruen er nok ikke ødelagt, men grunnet vinkelen bildet ble tatt i, samt fokus og slike ting, ser jeg at det kan se slik ut. Det som sitter fast er hardt, men bøyelig. Mest sannsynlig en form for plast. Telefonen har et lavere modellnummer (det på baksiden) enn den første jeg fikk, noe som styrker mistanken om at det er en telefon som er levert tilbake.

Pentalobe-skruene ser slik ut, tror ikke den er skadet. Skruen er lett å ta ut og inn med et slikt skrujern, som enkelt kan bestilles på nett :) Bor du tilfeldigvis i Østfold, kan du låne av meg.

Jeg bor (dessverre?) i Gjøvik, men takk for tilbudet! Ser ut til at jeg bestiller skrujern og forsøker å fikse det selv. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...