Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Syns egentlig ikke JB tiførte noe spesielt til iPhone, den er fortsatt ikke i nærheten av "åpen" som en standard Android telefon ut av boksen. Nå var dette på iPhone 4 i sin tid, så mulig det har løsnet noe på den fronten.

Da har ikke du utforsket cydia ;)

GUdRC.jpg

Hvilken størrelse har dere? 16, 32 eller 64? Usikker på hva som er nødvendig.

64gb.

Endret av Pargadox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken størrelse har dere? 16, 32 eller 64? Usikker på hva som er nødvendig.

Jeg gikk for 16 GB. Det som tok plass på min forrige iPhone (4) var musikk, med godt over 10 GB i Musikk-appen. Så å si alt jeg hører på finnes på Spotify, så jeg gidder ikke overføre så mye musikk lenger. Det samme gjelder bilder og video, som ligger lagret på andre maskiner eller i skyen.

Lenke til kommentar

Syns egentlig ikke JB tiførte noe spesielt til iPhone, den er fortsatt ikke i nærheten av "åpen" som en standard Android telefon ut av boksen. Nå var dette på iPhone 4 i sin tid, så mulig det har løsnet noe på den fronten.

Jeg er litt enig. Jeg ser ikke lenger behovet for å jailbreake. Joda, det er mye fint på Cydia, men ingenting jeg virkelig trenger for å kunne bruke telefonen. Før jeg oppdaterte iPhone 4-ern til iOS 6 var den jailbreaket, og jeg hadde mange widgets og andre former for apps som endret noe vesentlig ved iOS. Jeg kan ikke si jeg savner dette på den nye telefonen.

Lenke til kommentar

Gikk selv for 16gb. Hadde 32gb på 4S, men har greid å moderere meg litt nå! Hadde litt for mange spill av typen 1-2gb. Musikk, filmer etc finner jeg i skyen.

Når du sier skyen, hvilken sky mener du egentlig da? Dropbox? iCloud er vel ikke optimalt til denne bruken akkurat.

Det jeg skulle ønske var mulig var at man fikk tilgang til filene som lå i skyen, som om de faktisk lå på telefonen/paden. Jeg vil helst altså ikke dropbox f.eks for å spille av lydbøkene mine, men vil bruke en fullverdig avspiller som henter filene fra dropbox, uten at det nødvendigvis må lagres på telefonen. Noe lignende skulle jeg gjerne hatt på video.

Er dette mulig?

Lenke til kommentar

Det jeg skulle ønske var mulig var at man fikk tilgang til filene som lå i skyen, som om de faktisk lå på telefonen/paden. Jeg vil helst altså ikke dropbox f.eks for å spille av lydbøkene mine, men vil bruke en fullverdig avspiller som henter filene fra dropbox, uten at det nødvendigvis må lagres på telefonen. Noe lignende skulle jeg gjerne hatt på video.

Det er veldig mange apps som lagrer data på Dropbox (og iCloud), da spesielt spill og skriveapps, men om det er lydavspiller- og videoapps som gjør dette er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Jeg smelte liksågodt til med en 64GB men kun fordi prisforskjellen ikke er særlig stor, Om jeg får behov for det er kun hvis jeg endrer bruken drastisk (the future is unknown).

En ting som irriterer meg litt er at av jeg venter på telefonen (1 av 3 kolli hvor alle ankom terminalen samtidig) som av en eller annen mystisk årsak ble liggende igjen på terminalen i Norge i nå 2 dager mens resten kom seg videre med en gang og til postkontoret i går.

Fortsatt har ikke denne siste kollien rikket seg fra terminalen, så da undres jeg på hva som er så spesielt med denne pakken at den må ligge ekstra lenge på terminalen når alle 3 kom dit samtidig?

Er det slik at alle iP5 skal inspiseres for hånd av tollvesenet / PST? :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hmm, hvorfor i alle dager leverer de ikke pakken med iPhone 5 på postkontoret som de gjorde med de 2 andre pakkene? SporingsAppen til posten fungerte ikke, ei heller sporingsnummeret jeg fikk i siste mail nå i dag på posten.no. Så jeg la inn det opprinnelige avsendernummeret og da får jeg dette.

post-38451-0-05277000-1356013691_thumb.png

Forsøkt lever og prøver ny utkjøring senere? Hvorfor i alle dager gjorde de ikke som med resten som står slik:

post-38451-0-02720300-1356013965_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...