Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har vel hatt den i 1.5 mnd ca.. Har ikke vært i kontakt med apple, tenkte egentlig at dette var "brukerfeil" eller det de kaller brukerfeil da ;)

hvordan har du behandlet telefonen din? jeg har som sagt mistet den i bakken og jeg har ikke fått så mye som en ripe en gang, mens din flasser av uten grunn?

prøv å kontakt apple og se hva de sier, de bør skaffe deg en ny en :)

Endret av 1BlueAnd1White
Lenke til kommentar

er du helt sikker på det? jeg og en kompis startet begge telefonene våre før jeg klipte til simkortene.

Vel, jeg startet telefonen, men mot slutten av veiledningen var det stopp og jeg måtte aktivere telefonen før jeg kunne gå videre. Telefonen er kjøpt på Apple Store.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som har hatt Sort iPhone 5 siden lansering, mistet den i bakken og ikke hatt deksel og som overhode ikke har problemer med "lakken"?

En av de få utvalgte :p

Vel, jeg startet telefonen, men mot slutten av veiledningen var det stopp og jeg måtte aktivere telefonen før jeg kunne gå videre. Telefonen er kjøpt på Apple Store.

Dette her gjaldt meg også. Vet det fantes en omvei i iOS 6.0 på dette punktet, ligger en video på youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=7hk5Tm_m91Y

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er det noen her inne som bruker iPhone 5 til lytting av musikk med hi-fi-/studio-headsett?

Engadget.com tester iPhone 5 med Beyerdynamic DT990 Pro (!), noe som forteller meg at telefonen da også bør håndtere det mindre krevende AKG K272 HD.

har ikke slike headset en egen mini-forsterker med batteri i øreklokkene?

kan ikke så mye headset, men beats bydr. dre studo pro (ellernoe) har i hvertfall det.

og hvis det gjelder alle slike headset så klarer den det nok helt fint.

Endret av 1BlueAnd1White
Lenke til kommentar

Har hatt svart iPhone siden lansering. Har behandlet telefonen pent. Pent vil si at den aldri ligger i en lomme hvor jeg har nøkler/mynter.

Jeg har ingen case eller skjerm beskyttelse. Har ingen riper eller kanter der lakken mangler.

Ville anbefalt svart. Synes den ser "ninja" ut:) med skjer en av går nesten hele fronten i ett.

Lenke til kommentar

Er det noen her inne som bruker iPhone 5 til lytting av musikk med hi-fi-/studio-headsett?

Engadget.com tester iPhone 5 med Beyerdynamic DT990 Pro (!), noe som forteller meg at telefonen da også bør håndtere det mindre krevende AKG K272 HD.

De målinger som er foretatt av iPhone 5 viser at den har litt høyere ut impedans og noe dårligere lydkvalitet enn 4S -- 4S ble målt til mindre enn 1, mens 5 ble målt til 1,5 eller der omkring på ut impedans. (Samsung Galaxy S III ble målt til 3 ett eller annet og ligger også «milevis» bak med tanke på lydkvalitet.)

IPhone 5 skal derfor teoretisk være mindre egnet til noe annet enn IEMs / CIEMs, men som i alt annet er vel «smaken som baken», og det er kun dine ører, dine krav og/eller vilje som setter begrensninger i så måte.

Er selvfølgelig mulig å koble opp en ekstern forsterker på iPhone og bruke denne til å drive mer krevende produkter, som hodetelefoner.

Noen forslag til bærbare forsterkere for IEMs og CIEMs er:

- Pico Slim

- Headstage Arrow 12HE 4G

- Leckerton UHA-6S MKII

- TTJV Slim (noe preg av rør lydmessig)

Noen forslag til bærbare forsterkere for hodetelefoner er:

- RSA - The Intruder,

- Vorzuge - VorzAMPpure

- Alo audio - The National, The Continental V2, Rx MK3-B

P.s. Er en eller annen formel som lar deg regne ut hvorvidt den enkelte hodetelefon "passer" gitt de tekniske spesifikasjonenen på input/output enhet og hodetelefonene, men finner ikke denne i farta...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...