Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd for å ta en beslutning.

Står nå på trappen til å bestille en iPhone5 med en god del tilbehør for trening og helse. Men lurer på hvorvidt jeg skal kjøpe sort eller

hvit. Er det faktisk slik at den sorte får riper så lett at den raskt vil bli slitt?

Den hvite frister men det meste jeg har sett av armholdere og slikt er sort, samt en hvit armholder er jeg ikke så begeistret for. Selvf. er det ikke noe i veien for å bruke sort armholder til hvit iPhone. En hvit hadde jo vært en artig refresh samt at jeg sliter litt med å finne den sorte når jeg har forlagt den et sted "sort synes dårlig blant annet". Hmm meget usikker.

Er det noen som vet om det finnes en god gjennomsiktig siliconskin til hvit iPhone5? Er avhengig av det når jeg trener og svette og kondens finnes i rikelige mengder. Bruker Endomonde ifb. med treningen.

Samt, er det mulig å starte bruken av den uten å ha et simkort i den?

Vil bli kjent med den før jeg kutter ut den gamle.

Ellers er jeg spent på om alle applikasjonene vil fungere, men Endomondo Pro, Spotify og TomTom er de viktigste. Her er det bare å gjenopprette fra en iP4 backup?

EDIT:

En ting jeg ønsker meg er å kunne bruke NFC tags til å utføre en del instillinger og bruksting etc. automatisk men på den annen side så er sikkerheten på NFC så dårlig at hvem som helst kan skjule en NFC tag under pultplaten for å manipulere telefonen. Forstår at Apple venter litt her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Er det faktisk slik at den sorte får riper så lett at den raskt vil bli slitt?*

Mye letter enn den hvite, min sorte begynner se mere slitt ut enn min 1 år gamle 4S, men har riktig nok behandlet 4S-en bedre med tanke på deksel og sånt som jeg ikke bruker på 5-ern.

iPhone er (tipper jeg) den telefonen i verden med best utvalg av deksler og tilbehør, så det finnes helt sikkert, men har desverre ingen spesfikke og anbefale for øyeblikket. Ebay selger det meste mellom himmel og jord, både billig og dyrt.

NFC er ikke så farlig som mange skal ha det til ... meste på iPhone kjører i lukka miljø / sandboxing så ser ikke helt hvorfor mange mener det viile vært et problem, hvor streng sikkerheten rundt NFC ville vært på iPhone om den hadde hatt det ville vært opp til Apple, slå av autorun og legge til en form for bekreftelse fra bruker vær gang NFC brukes eller noe lignende, nfc i seg selv ingen større risiko enn og være koblet til internett.

Endret av Backpfeifengesicht
Lenke til kommentar

Noen ville kanskje ventet til like før årsgarantien går ut og fått en helt ny telefon, men for det første vil jeg ikke lyve og si at «ja, det er én dag igjen av garantien, men pixlene døde akkurat nå», og for det andre kan det skje ting med telefonen før det har gått ett år, som gjør at jeg ikke får byttet den.

Dessuten hadde jeg ikke klart å gå ett år og irritere meg over at skjermen ikke er perfekt. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ser et par av spørsmålene dine ikke ble svart på, Theo343! Kommet noe nærmere en beslutning, forresten?

Nei, du må aktivere telefonen med et SIM-kort før du får brukt den. Jeg løste det ved å klippe til det gamle micro-SIM-kortet mitt, men det er kanskje ikke noe du vil ta sjansen på? Hvis du klipper feil blir du uten telefon til du får nytt.

Ellers er jeg spent på om alle applikasjonene vil fungere, men Endomondo Pro, Spotify og TomTom er de viktigste. Her er det bare å gjenopprette fra en iP4 backup?

Alle applikasjoner skal fungere. De som ikke er tilpasset iPhone 5 bruker ganske enkelt en mindre del av skjermen. Jeg ville dog anbefalt deg å sette den opp som en ny telefon, ikke fra en flere år gammel (?) backup. :)

Lenke til kommentar

Noen som har hatt problemer med at svart Iphone 5 flasser? Lakken på den ene siden har flasset av, helt ned til metallet, men er kun på ene siden og bare på kanten. Har ikke behandlet den så ufint :/

Det er desverre ett utbredt problem, og dette var grunnen til at jeg ikke gikk for en sort iPhone 5 til meg og dama. Den ser helt klart best ut, men når den er så sårbar så tok jeg ikke sjangsen rett og slett.

Er såpass uheldig når det kommer til nye ting, så jeg skal banne på at jeg hadde fått en nille versjon av telefonen om jeg hadde bestillt sort :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Runar:

Jeg har et nanoSIM tilsendt allerede så det går fint :).

Nå måtte beslutningen tas, er grenser for hvor lenge man skal sitte på gjerdet hehe.

Hvit iPhone4 64GB (forventer å ta mye bilder) er bestilt med masse tilbehør (trening og helse) som fikk en uhorvelig "stygg" sluttsum. Leveringsdato står til 27. desember men man kan håpe det kommer før, dog ingen krise.

Jeg setter den opp som en ny telefon som du foreslår og laster ned applikasjonene på nytt. Jeg bruker jo samme AppleID som på den gamle vil jeg tro.

EDIT:

Så da gratulerer jeg deg og meg igjen med ny flott telefon :thumbup:

Ordered on 13/12/2012

Thank You.

Once we have finished processing your order and it has shipped, you will receive an email with an updated delivery estimate.

post-38451-0-89439800-1355408069_thumb.png

EDIT:

Jeg så til min forskrekkelse at jeg var tilkoblet VPN i USA når jeg bestilte og at selv om jeg gikk til Apple.no så har adressen skiftet til Apple.com underveis. Teksten på sidene var norsk hele veien så jeg tenkte ikke over det. Ender ikke opp med å få en for/fra USA? Min AppleID som jeg utførte bestillingen med er norsk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det hadde jo vært sabla artig.

For meg er det ingen krise om den skulle bli en dag eller to forsinket heller, jepp julerushet er godt i gang så derfor lurte jeg på om jeg skulle drøye bestillingen men uansett like greit å bare bestille :).

Edit:

Men skal ikke gjøre dette til en "iphone 5, bestilling, levering etc." tråd.

Edit2:

Er Apple Care+ noe man kan kjøpe i etterkant? Fikk ikke noe spørsmål om det underveis.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er desverre ett utbredt problem, og dette var grunnen til at jeg ikke gikk for en sort iPhone 5 til meg og dama. Den ser helt klart best ut, men når den er så sårbar så tok jeg ikke sjangsen rett og slett.

Er såpass uheldig når det kommer til nye ting, så jeg skal banne på at jeg hadde fått en nille versjon av telefonen om jeg hadde bestillt sort :p

ok, burde kanskje gått for hvit, men falt for at telefonen var fullsort denne gangen, 5`ern min ser jo eldre ut en min 4s, men,men..

Lenke til kommentar

Noen som har hatt problemer med at svart Iphone 5 flasser? Lakken på den ene siden har flasset av, helt ned til metallet, men er kun på ene siden og bare på kanten. Har ikke behandlet den så ufint :/

Trenger litt råd for å ta en beslutning.

Er det faktisk slik at den sorte får riper så lett at den raskt vil bli slitt?

Jeg har den svarte, og jeg har brukte den for det meste uten case. Selv etter 2 fall i bakken ifra ståhøyde så har den ingen riper. begge gangene fikk jeg panikk og ble redd for at nå får jeg riper, men etter å h agransket den i 5 min så kan jeg puste lettet ut :p

Hvis du har bestilt den ifra apple så kan du starte den uten sim-kort. fungerer som en ipod touch :)

Endret av 1BlueAnd1White
Lenke til kommentar

Nei, du må aktivere telefonen med et SIM-kort før du får brukt den. Jeg løste det ved å klippe til det gamle micro-SIM-kortet mitt, men det er kanskje ikke noe du vil ta sjansen på? Hvis du klipper feil blir du uten telefon til du får nytt.

er du helt sikker på det? jeg og en kompis startet begge telefonene våre før jeg klipte til simkortene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...