Gå til innhold

En ny stasjonær

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ønsker å kjøpe meg en ny stasjonær PC, formålet dens er at jeg kan bruke den til alt mulig rart. Jeg har ikke noe peiling på hvordan en pc bør være, og lurer derfor på om noen kan hjelpe meg å finne et billig alternativ til det jeg ønsker meg. Rundu 5-6 tusen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du noe spilling på den?

Noen tanker om å bygge en PC selv?

Fakta om selvbygg:

- Bedre tilpassing til dine behov.

- Bedre PC for penga.

- Mindre støy.

- Bedre kvalitet.

- Oppgraderingsmuligheter.

- Du blir bedre kjent med med PCen din.

- Det er morsomt.

- Det er ikke så vanskelig som mange skal ha det til.

- Du kan være stolt når du er ferdig.

Lenke til kommentar

Har null erfaring med å bygge PC selv, så vet ikke om det er så lurt? Men jeg kjenner folk som hjelpe meg med å bygge PCen.

Ja, det blir en del gaming på PCen tenker jeg. Kommer mest til å bruke den til film titting, game, generelt surfring på nettet osv.. skolearbeid.

Lenke til kommentar

Tenker du noe spilling på den?

Noen tanker om å bygge en PC selv?

Fakta om selvbygg:

- Bedre tilpassing til dine behov.

- Bedre PC for penga.

- Mindre støy.

- Bedre kvalitet.

- Oppgraderingsmuligheter.

- Du blir bedre kjent med med PCen din.

- Det er morsomt.

- Det er ikke så vanskelig som mange skal ha det til.

- Du kan være stolt når du er ferdig.

Bare et lite spørsmål ang. bygging av pc. Hvor lang tid tar det ca.? Og hvor vanskelig er det egentlig? Har aldri bygget en pc før :p

Lenke til kommentar

Er det noen som kan hjelpe meg?

Jeg søker en ny stasjonær PC som jeg kan bruke til;

- Gaming (Blir en del av det tenker jeg)

- Se på filmer

- Surfe på nettet

- Skolearbeid

Vil ikke ha en altfor dyr PC, og den må ikke være beste av det beste, så lenge den kjører alle spill helt greit, går det fint for meg. Vil også at den ikke skal bli utdatert allerede etter et år.

Lenke til kommentar

Busjettet mitt er 5-6 tusen helst, men hvis det absolutt må til kan jeg gå til 7 også.

Hmm, tror jeg trenger et nytt tastur, skjerm og mus.. men det kan dere regne med utenom de pengene jeg skal bruke på pcen.

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen, men hva er forskjellen mellom disse PCene? Jeg har dessverre ingen peiling på disse tingene, hadde vært fint om dere kunne ha hjelpet meg med å velge en av disse som passer godt til mitt bruk og hvis det ikke er store forskjeller mellom disse er det bare å velge en av dem?

Hva er OS?

Jeg har ikke noe spesielt budsjett på mus,tastatur og skjerm. Tenker å ta det etter jeg har kjøpt PCen, men har jo en ganske stor skjerm fra før og en bra bus, men tastaturet må byttes ut.

Er det noe spesielt med skjermene, eller er det bare å velge en?

En ting til.. Når jeg bygger en egen PC, da har jeg ikke noe forsikring på den eller garanti? Er det ikke bedre å kjøpe en ferdig laget PC da?

Endret av JuC1y
Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen, men hva er forskjellen mellom disse PCene? Jeg har dessverre ingen peiling på disse tingene, hadde vært fint om dere kunne ha hjelpet meg med å velge en av disse som passer godt til mitt bruk og hvis det ikke er store forskjeller mellom disse er det bare å velge en av dem?

Hva er OS?

Jeg har ikke noe spesielt budsjett på mus,tastatur og skjerm. Tenker å ta det etter jeg har kjøpt PCen, men har jo en ganske stor skjerm fra før og en bra bus, men tastaturet må byttes ut.

Er det noe spesielt med skjermene, eller er det bare å velge en?

En ting til.. Når jeg bygger en egen PC, da har jeg ikke noe forsikring på den eller garanti? Er det ikke bedre å kjøpe en ferdig laget PC da?

Mitt og Bibow sitt oppsett er ganske like, forskjellen er at Bibow har lagt mindre penger i kabinett og brukt mer penger på ekstra lagring og ekstra spillytelse (til en del høyere pris).

OS er Operativsystem, i dette tilfeller er det Windows 7, både jeg og Bibow har det med.

Greit og billig tastatur er Microsoft Sidewinder X4.

I klassen med billige skjermer er det mye likt, men enkelte produkter som Dell U2312HM som koster 1500kr er det mye bedre bildekvalitet enn konkurrentene.

Du får ikke noe garanti på at PCen sitter sammen, men du får garanti på hver enkelt del, hvis det er noe som blir ødelagt i PCen er det ofte minne (RAM) eller grafikkort (GPU). Hvis det er noe galt med PCen er det lett å bare forklare hva som skjer her på forumet og du vil få ett svar eller ti i løpet av dagen. I flere tråder blir feilen funnet i løpet av dagen og du kan kontakte butikken samme dag eller dagen etter for å få fikset delen. Alt i alt vil hele denne prosessen ta maks en uke før PCen er opp å går igjen i motsetning til 1-3 måneder som det er når du sender inn hele PCen til service.

Lenke til kommentar

Hmm, skjønner. Lett gaming, hva vil det si? Jeg har ikke planer om å game sykt mye, bare casual gaming med venner osv. Men ønsker jo at den kan klare å kjøre spill som WOW, Diablo 3, Starcraft og andre nye spill som kommer til å komme i fremtiden, uten altfor store problemer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...