Brunsprut Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) Problem: PC vil ikke boote harddisk med ny installasjon av windows. PC'n har IKKE dvd/cd rom. PC'n har kun en harddisk på 500gb. Problemløsning: Har prøvd å reinstallere windows 7 på den harddisken via en annen datamaskin, det gikk fint og jeg fikk bootet windows på Min egen data. Prøvde å gjør harddisken til bootable device og installere windows ifra seg selv. Gjorde installasjonen av windows helt fresh (pre boot) med sysrep.exe i promt. fortsatt ikke noe liv. Satte i min SSD 128gb. i problem pc. Bootet perfekt, satte og i 500gb. og installerte windows der. tok ut SSD harddisken, da startet ikke pc'n. Har også prøvd å installere windows via extern harddisk men uten hell Har prøvd både 64bit, og 86 bit. skal sies at harddisken var dynamic og ble gjort om til basic. utifra hva wiki sier så skal ikke det ha betydning. tar jeg feil? Hardisken er på NTSF format Jeg får ikke gjort om harddisk navnet fra D: til C: fordi min system harddisk (SSD) er gitt det navnet, er det kanskje derfor jeg sliter? virker rart dog Har prøvd flere forskjellige kabler og porter Situasjon ved boot: Datamaskinen starter fint, kommer inn og ut av bios etc. Bios detekterer harddisken, men får sort skjerm med en blinkende _ oppe til venstre. og der står den i 3-4 minutter før pc'n skur seg av. Hvorfor starter datamaskinen med SSD harddisken og ikke 500gb? Endret 7. juni 2012 av Brunsprut Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Antagelig fordi System var på SSD. Du kan jo prøve å fikse det med Startup Repair. Man kan aldri bytte bokstav på boot partisjon. Om den heter C: eller D: spiller egentlig ingen rolle. Det normale er vel å installere fra USB når man ikke har DVD. Lenke til kommentar
Brunsprut Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2012 Antagelig fordi System var på SSD. Du kan jo prøve å fikse det med Startup Repair. Man kan aldri bytte bokstav på boot partisjon. Om den heter C: eller D: spiller egentlig ingen rolle. Det normale er vel å installere fra USB når man ikke har DVD. Takk for svar, men med det faktum at den started fint med SSD og ikke med HDD. samt at når vi fikk lånt oss en DvD rom som den heller ikke ville boote ifra fikk meg til å tenke på teite ting, reiv ut alle minnebrikken bortsett fra 1. Da fikk vi boota, og konfigurert windows, satte i brikkene etterpå igjen og alt er oppe å går fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå