nybb Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 Å i det hele tatt måtte bruke tid på å tilberede for å få den beste varianten er jo et gedigent minus! Tviler på at noen liker en popcorntilberedingsprosess? At det har et moderat støynivå ved tygging er jo et stort pluss, spesielt under en kinoforestilling. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Både jeg og kona liker prosessen. Gode minner og så bygger det "spenningen" Å si at ingen liker prosessen er som å si: "jeg liker kjøtt, men siden jeg ikke liker jakt gjør ikke noe nandre det heller", "Jeg liker biler, men jeg liker ikke å skru så dermed kan ingen andre like det heller" Lurer og litt på hva du mener med att dette er et off-topic forum, som du nevnte tidligere i tråden her. Dette er et off-topic-fora, ... Lenke til kommentar
nybb Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) Det er det da vel ikke. Jeg liker selv å jakte, og å lage mat, elsker å forme min egen kost etter egen smak. Det å sammenligne jakt og tilberedning av mat med tilberedning av popcorn er ganske merkelig. Som analmeth insinuerte, glorifiserer jeg potetgull. Må nok si at det er nokså ukorrekt. Jeg liker også diverse nøtter og nøttemixer, chilinøtter, ostepop (selv om de blir litt monotone) og baconsnacks! Alt dette foretrukket foran popcorn. Oi, så ikke før nå at denne tråden er blitt flyttet. Jeg opprettet den i Off Topic for å slippe å være så saklig i forhold til det som kreves av saklighet i et matfora. Ønsker å sette dette oppskrytte fenomenet på spissen. Endret 9. juni 2012 av nybb Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Det er det da vel ikke. Jeg liker selv å jakte, og å lage mat, elsker å forme min egen kost etter egen smak. Det å sammenligne jakt og tilberedning av mat med tilberedning av popcorn er ganske merkelig. Hvorfor? Jeg forstår at du ikke ser noen grunn til det, men hvorfor betviler du at andre gjør det? blir noe snevert syn på saken. Du beviser egentlig poenget mitt med kommentaren her. Jeg kommer med et "på spissen" eksempel og du sier igjen, man jeg ser ikke at det er sånn så da er det jo helt feil. hadde du bare yttret din mening og sagt andre mener noe annet og det er greit, ja da er det ikke noe problem. Men jeg får inntrykk av at du sier her: "dette er sånn det er for alle i verden, for det er min mening og mener du noe annet ja da tar du egentlig feil." Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Jobber som kveldsvakt på Prix, og i gårkveld kom det innom en kar i midten av tjueåra som kjøpte 1,5l Cola, og 3 poser Maarud Popcorn. Jeg tenkte.. Hva i all verden. Popcorn er utvilsomt verdens mest oppskrytte kosemiddel. ALL annen snacks slår popcorn. Negative ting med popcorn: - Det smaker ganske kjedelig, selv om du salter det, eller har på smør. - Det passer ikke sammen med dip, og det er tungvindt å eventuelt "dippe" det. - Det setter seg fast bak i tenna! Flere enn meg her som ville brakt en pose salt potetgull framfor popcorn på kino any time? Alt det du skriver er irrelevant da dette er subjektivt. Med andre ord så bruker du mye tid på å diskutere noe som ikke kan konkluderes representativt. Jeg ser heller ikke noe poeng med å generalisere din egen mening da dette er ulikt andres. Det at du syntes det smaker kjedelig er ikke relevant til hva andre syntes. Jeg tror at dette er den mest meningsløse diskusjonen jeg har sett på forumet fram til nå. 1 Lenke til kommentar
nybb Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 Dette er ikke en diskusjonstråd om hvorvidt et tema er relevant og diskuterbart eller ikke. Om jeg hadde opprettet tråd i musikkforumet om at AC/DC er oppskrytt, ville det uten tvil vært mulig å ha skapt en relevant diskusjon. Hold dere til tema. Jeg er dog meget interessert i å lese feks Analmeths innlegg som kommer med mange solide motargumenter som ikke omhandler smak, som blir den subjektive biten av popcorndiskusjonen. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 nybb, vi prøver å holde tema, vi prøver å diskutere saken. MEN, vi har et problem, du diskuterer ikke saken, du forteller oss hvor vi tar feil fordi du ikke er enig og det er et problem, rett og slett fordi saken omhandler subjektive meninger om smak og ting man liker. ikke en objektiv diskusjon om noe som er empiriske fakta. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Å i det hele tatt måtte bruke tid på å tilberede for å få den beste varianten er jo et gedigent minus! Tviler på at noen liker en popcorntilberedingsprosess? For det første er det helt valgfritt å bruke denne metoden, og hvorvidt det er den beste varianten er helt subjektivt. For det andre er det vanligvis bare positivt at man må bruke litt tid på kjøkkenet for å lage den bedre maten, det betyr at maten oftest blir mer smakfull, sunnere og i passende mengder. For det tredje kan jeg melde at panne-popcorn har mange tilhengere, meg deriblant - og de aller fleste kokkene i verden. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 ja grøss, for en forferdelig og grusomt tidskrevende prosess det er å poppe popcorn. Enn å kaste bort dyrebar tid man kunne ha brukt til å sitte bakoverlent i sofaen og glo på en eller annen tilbakestående sitcom... Ufattelig, spør du meg. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 alle vet vel at 1 mikrobølgeovn-minutt er lengre enn 1 vanlig minutt? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 For meg føles de kortere. Før jeg vet ordet av det så har noe kokt over eller svidd seg. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) mikroen stopper jo automatisk når timeren har telt ned? Endret 9. juni 2012 av m0ffe Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Det fine med popcorn er at det er så sjelden jeg spiser det. De få gangene jeg kommer på at popcorn igrunn er godt er det som regel himmelsk! Problemet med popcorn i mikroen er at den omtrent alltid blir svidd eller at et titalls frø blir liggende igjen i posen. Kan ikke huske sist jeg traff gullfuglen med et perfekt resultat.. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Det fine med popcorn er at det er så sjelden jeg spiser det. De få gangene jeg kommer på at popcorn igrunn er godt er det som regel himmelsk! Problemet med popcorn i mikroen er at den omtrent alltid blir svidd eller at et titalls frø blir liggende igjen i posen. Kan ikke huske sist jeg traff gullfuglen med et perfekt resultat.. Hemmeligheten for å lage popcorn uten å brenne dem er enkel. Det man gjør at å sette timeren på microen på cirka 10min MEN så står man det og hører at popcornen 'popper' og når det tar lengere tid mellom hvert 'pop' så stopper man manuelt. Jeg har aldri svidd noen popcorn med denne metoden og det er nesten ingen 'upoppede' popcorn i bunnen. Endret 10. juni 2012 av Symmetrical Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Popcorn er helt forferdelig! Orker ikke å spise det drittet 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå