Gå til innhold

Boot camp - Lion - W7. Drivere?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en macbook pro 2011-modell.

Idag ble jeg lei av at jeg nesten ikke kan spille noen spill på min kjære eplemaskin.. ( ville betateste nye CS, men neida.. No beta for mac) Så jeg tenkte jeg skulle legge inn W7 på den.

Maskinen er originalt levert med Leopard, men jeg har oppgradert til Lion.

Jeg startet Boot Camp (v4) og ordnet en partisjon til Windows. Når det var ferdig så var det bare å innstallere windows7. Det gikk fint.

Fikk startet opp windowsen og det funket fint. Men driverne som var på min mac os x innstallasjonsdisk funket ikke. Prøve også å innstallere manuelt.

Jeg kan tenke meg at det kanskje er fordi at innstall-cd'en til mac'en er ment for leopard og ikke lion..

Jeg mangler en del drivere, og er litt usikker på hvor i huleste jeg skal få tak i dem.. (har lett på apple sine sider). Da jeg skulle laste de ned i boot camp så gikk jo det til helvete også - fordi jeg ikke er tilknyttet det lokale skolenettverket (skolen min ville visst styre studentmacene med jernhånd).

Jeg kan ikke si at jeg er noen pro på mac, så er det noen som har et par råd til meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Boot Camp i OSX gjør jo klar en minnepinne før du rebooter og installerer Windows.

Du sier at det ikke gikk. Hva var feilmeldingen?

Windows-støtteprogramvare kan ikke installeres fordi tjeneren for programvareoppdatering «somethingsomething.local» ikke ble funnet.

Har prøvd å finne ut hvor denne tjeneren er definert, men finner ingenting. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...