dantek Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Hei Lurer på om det er noen som har godt kjennskap til Asus sitt rampage iv extreme motherboard og i7 3930k cpu? Skal overklokke, men har aldri gjort det selv og jeg er heller ikke særlig smart på pc. Tenker meg minst mulig varme med clockspeed rundt 4.0-4.5. Lest at de fleste vil ligge på rundt 1.3v og ikke over 1.5v Har custom vannkjøling med 1x480 radiator og 1x120 radiator. Cpu waterblocken er Swiftech apogee hd. Noen som har erfaring og kunnskap å dele, så fyr i vei! Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg kjører 4.3 GHz med 1.25 Vcore. 4.4 gikk fint på 1.265V helt til varmen kom i slutten av mai, da gikk skiten ned. Litt mer Vcore hadde sikkert løst det, men for 24/7 100% load foretrekker jeg at kjernetemperaturene holder seg under 60C. Du må kanskje også sette load line calibration til ultra high. Lenke til kommentar
dantek Skrevet 7. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2012 Er de "preset" overklokking profilene til R4E bra? Tror det var 4.375ghz på den laveste hvis jeg ikke tar feil. Og bør jeg ta 1600mhz eller 1866mhz minne? Vil ha mest stabilt oppsett og uten senere komplikasjoner som du sa ang Mai varmesjokket. Jeg bør kanskje legge meg rundt 4.0-4.2 ghz 1.2Vcore? Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Er ikkje bare å sette noe random inn i bios, alt har en mening, og det er flere faktorer som påvirker kva som er stabilt i nettopp ditt oppsett. Det enkleste er å ikkje overclocke ram'n, da du plutselig har flere ting som kan gjere maskinen ustabil. Men sett vcore TD til 1.25, da dette ikkje er noe høyt. start med å øke cpu miltipiler, dette øker kun cpu frekvens, og ram hastigheten din er forsatt stock.. aka: cpu multi x blck = cpu mhz., ram er kun påvirket av blck og en egen multipiler.. Sjølv om du har en god vannkjøling, så se kva temp blir, alltid noe som kan vere feil.. load line calibration til ultra som sakt over.. du kommer til et punkt der maskinen ikkje er stabil i stresstester, da er det bare å sette ned cpu multi, eller øke vcore, kommer an på temps** Anbefaler å starte med kun cpu til å begynne med, finne kva som er stabilt, så ta ram OC. har ikkje så mykje erfaringer innen ram oc så skal ikkje prøve å forklare noe, da eg bare prøver meg fram med diverse setting får å se kva som forbedrer stabiliteten ol. 1 Lenke til kommentar
dantek Skrevet 7. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2012 Ok, takk for svar Skal bruke de 1600mhz jeg har kjøpt fra corsair. Hvis det hadde finnes en profesjonell overklokker som gjør alt for meg, betalt eller ikke, så hadde jeg nok gjort det istedet. Er redd for å ødelegge eller gjøre noe dumt selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå