Sigrs Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Hei bestilte for ein knap uke tilbake AKG Q701. Lyden var upåklagelig, men fann dessverre ut at den ble for stort til å gå med i kvardagen, ellers var prisen ganske stiv, så lavere priser helst, men kan gå litt over vis det er mye å hente. Headsetet må ikkje klemme for mye siden eg ofte hører på musikk flere timer om gangen. Er det noen mindre headset som kan gje noe lunne like bra lyd som dei? Ønsker også avtagbar kabel om mulig, ønsker også noe lunne bra design. Eg er åpen for forslag Vis de mangler relevant info så skal eg tilføye det, just let me know Endret 6. juni 2012 av Sigrs Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Jeg må innrømme at dette er en litt vanskelig problemstilling - altså kombinasjonen av portabel og "stor lydscene". Jeg har ingen gode forslag selv, men du kan jo f.eks. se på denne diskusjonen på Head-Fi.org? Lenke til kommentar
Sigrs Skrevet 7. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) Takker for svar ser også at eg sitter listen litt vel høgt. Så det eg har funnet intresant er senheisser HD598 som har fått strålende kritik her i forumet og andre steder, så på rein lyd kvalitet tror eg disse skal være bra nok, men minuset med dei er designe som eg ikkje liker noe særlig, og eit litte minus for å ikkje bruke 3.5mm syns eg og er ganske kjipt. Så då blir spørsmålet er det noen andre like gode headest som dere vil anbefale? kan også fortsatt gå opp i pris vel å merke Endret 7. juni 2012 av Sigrs Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 (endret) Sennheiser HD-serien gir helt fantatisk bra lyd, men jeg vil likevel ikke anbefale noen av dem, inklusive HD598, til portabelt bruk. Dette basert på egne erfaringer med HD555 (som har så å si identisk design). For det første er disse rimelig store (du kan jo "google" dem selv og sjekke på bilder). For det andre har de så å si ingen lydisolering, hvilket medfører at du hører støy utenfra og dine omgivelser hører din musikk. Jeg har selv Sony MDR-ZX700 til (semi)portabelt bruk. Disse har etter min mening vanvittig bra passiv lydisolering og et nøytralt lydbilde. Og så er de faktisk forholdsvis rimelige også. Jeg anbefaler å ta en titt på disse. Disse ligger rundt øret. Problemet slik jeg ser det er en kombinasjon av å ha stor/bred lydscene og hodetelefon som har gode egenskaper for portabelt bruk (dvs. god lydisolering m.m.). Det er lukkede hodetelefoner (ala Sony MDR-ZX700) som isolerer støy best, men samtidig har ikke disse like bredt lydbilde som åpne hodetelefoner (ala Q701). Ellers har jo beyerdynamic dt 1350 og Sennheiser HD 25 I-II fått mye skryt. Disse er portable, men igjen er det vel ikke spesielt lik lydsignatur som i Q701 dessverre. Begge disse to ligger forresten oppå øret. Endret 8. juni 2012 av The Silencer Lenke til kommentar
Sigrs Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2012 Takker for svar igjen Sony MDR-ZX700 virker veldig interessante og blir tatt opp til videre vurderinger ellers er eg og fortsatt åpen for fleire forslag Lenke til kommentar
Sigrs Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) No har eg funnet AKG k550 som eg tror eg går får, takker også for den hjelpen eg fekk Endret 13. juni 2012 av Sigrs Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Spennende og interessant valg. Kom gjerne tilbake med synspunkter etter en (del) lytteseanser. Har du lyttet til disse/denne i fysisk butikk som f.eks. Soundgarden? Lenke til kommentar
Sigrs Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 Faktisk hørte eg di på soundgarden ska prøve med tilbakemelding og men tar nok litt tid bare innspilling skulle være rundt 100timer menmen gleder meg iallfall Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Jeg er ikke så overtroisk, så jeg (og sikkert mange andre her også) klarer godt å fordøye dine inntrykk selv om klokkene bare har spilt mindre 100 klokketimer. Lenke til kommentar
Sigrs Skrevet 15. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2012 Da då, kan skrive tidligere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå