Gå til innhold

Problem med HDMI på gigabyte gtx 560 ti


Anbefalte innlegg

Jeg har dette skjermkortet http://www.dustinhom...pci-e-dvi-hdmi/

 

I går så etter en restart(sjeldent), så begynte den skjermen som er koblet via hdmi å tulle seg. Etter at jeg skrudde datamaskin av(enda sjeldnere), og så på igjen så funket dette bra. Men når jeg satt meg ned med maskina 4-5 timer senere så nektet skjermen som var kobla på via hdmi å vise bilde, og windows fant kun 1 skjerm.

 

Jeg har testet hdmi kabel, den er ok. Jeg har testet skjermen via hdmi fra annen kilde, detter var ok. Når jeg kobler skjermen via vga kabel, så får jeg bilde.

 

Jeg kobler skjermen til skjermkort via en miniHDMI plugg.

 

Har noen av dere tips til hva jeg evt kan teste ut før jeg sender inn kortet til reperasjon? Synest det var rart at ting skjedde etter en restart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hørt at folk pleier å få litt problemer med HDMI-mini plugger. Prøv å pass på at hdmi-mini pluggen står godt inni! :)

 

Du kan eventuelt sette skjermen på gulvet litt, skru den på å lirke litt i mini pluggen. Da burde du hvertfal få en temmelig god aning om det er dårlig kontakt eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg testa å lirke litt med mini-plugg. Når jeg drog ut pluggen så fant skjermen ut at den ikke var koblet til, når jeg kobla den til igjen så fikk skjermen med seg at den var kobla til.(men gikk over i en slags "ventemodus")

 

Kan denne utgangen på en eller annen måte ha blitt "deaktivert" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...