RaWTass Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Har et problem med min bredbåndslinje fra Lyse 60 mbit opp-ned. Her er hva jeg opplever: - Nettsider henger ved innlasting, dersom man laster siden på nytt lastes den inn så og si umiddelbart. - Streaming av videoer som f.eks DB.no og youtube kan stoppe midt under innlasting og man har ikke noe annet valg enn å refreshe siden videoen ligger i. Videoen vil gjerne da stoppe på samme punkt. - God nedlastingshastighet, ingen problemer her, men nedlastingene kan plutselig droppe helt ned for å så raskt hente seg inn igjen. - Sider som google.com kan ta evigheter å laste inn bare hovedsiden. Feilsøking: - God responstid, har prøvd å "pinge" div. servere over lengre tid uten at jeg ser noe packet loss. - Er selvsagt på kabel. Problemet er også på forskjellige maskiner på kabel. - http://speedometer.altibox.no, vil ikke fullføre testen. Noen som har erfaring med lignende problemer? Åja, forresten, glemte nesten å nevne: LYSE SVARER IKKE PÅ SUPPORT EPOST OG HJELPER MEG IKKE MED Å LØSE DETTE PROBLEMET. Endret 6. juni 2012 av RaWTass Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Har kontrollert at dette ikke er grunnet modemet? - Prøv å bruke kabel, se om nettet blir bedre. Åja, forresten, glemte nesten å nevne: LYSE SVARER IKKE PÅ SUPPORT EPOST OG HJELPER MEG IKKE MED Å LØSE DETTE PROBLEMET. Hvor lenge har du ventet? Ikke uvanlig at ISP bare er tilgjengelig i arbeidstiden. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 hvilken dns server bruker du? Tidligere har det vært endel som har hatt problemer med bufring på f.eks youtube, da har det hjulpet å skifte til altibox sine dns servere Primær: 81.167.36.3 Sekundær: 81.167.36.11 ellers så har lyse døgnbemannet feilmeldingstjeneste: [email protected] går vel også an å ringe dem på 03345 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå