claes Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Hei, Bestilte et Asus Sabertooth Z77 hos Dustin tidlig mai, den ble mottat 9. mai. Jeg installerte CPU (i7 3770k som ble bestilt samtidig) og alt dagen etter og maskinen ville ikke boote med mine 2 minnebrikker. Etter litt testing og eliminering kommer jeg frem til at minnekanalene A2/B2 (de 2 på "høyre", kanal2 for dual channel) ikke fungerte. Det fungerte fint med kun 1 brikke i A1/B1. Jeg kontaktet Dustin med dette problemet den 14. mai. De ville ta det inn og jeg fikk tilsendt returslipp og den ble sendt inn. Nå idag får jeg svar, de nekter retur fordi det er bøyde pinner på CPU socketen. Jeg monterte som sagt dette og det fungerte fint, så disse bøyene må ha kommet etter jeg sendte det, men jeg har ingen bevis på det annet en at jeg selv vet de ikke var der når jeg sendte det. De har sendt bilder til meg på epost og bare sendt hovedkortet tilbake. Men såvidt jeg vet så har ikke disse bøyene noen ting med at minnekanalene ikke fungerer, hadde bøyene vært der når jeg testet og opplevde problemene hadde jeg jo ikke fått montert CPU en gang. Jeg skjønner jo dustin og, men det er jo ikke disse bøyene som forårsaker problemene. Har jeg noe jeg kan gjøre her? Når jeg får det tilbake og jeg bare bøyer tilbake pinnene og monterer det igjen er jeg rimelig sikker på at alt vil fungere fint og minnekanalene fortsatt ikke fungerer, men det vil jo neppe gå an å sende hovedkortet tilbake igjen for å fikse det da? Jeg for forøvrig dette som svar når jeg nevner det samme om at det neppe ville fungert i det hele tatt om socket pinnene var bøyd når jeg opplevde problemer; Hei akkurat det tekniske aspektet vet jeg ikke om. Du kan eventuelt høre med en teknisk fagkyndig person/verksted for en annen behandling/konsultasjon. Bildene er vedlagt mail. Takker for all hjelp jeg kan få, Claes Endret 6. juni 2012 av Claes Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Siden minnekontrolleren sitter i cpu på alle lga1155 system, så KAN det ha noe med problemet å gjøre. Jeg skal ikke påstå at jeg kan pin layouten, men at flere av pinnene har en viss kontakt med minnet - det er sikkert. Og har du "flaks" og har bøyd de rette pinnene, så kan du faktisk få startet uansett, har vært borti dette problemet på noen AMD system spesielt. Jeg sier ikke at Dustin har rett - men de har sitt på det tørre. Endret 6. juni 2012 av PerUlv2 Lenke til kommentar
claes Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg er rimelig sikker på at de ikke var bøyd til å begynne med, dersom det er slik du sier, hva om disse bøyene var der fra før da? Hvordan kan man vite når de bøyene kom. Hva gjør jeg om jeg får bøyd de tilbake igjen og "beviser" at disse bøyene ikke er relevant til problemet? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 De har jo logget at hovedkortet ditt har vært inne, fått konstantert bøyde pinner i CPU-sokkel og blitt returnert. Uansett så vil bøyde pinner gjøre at all garanti frafaller selv om du opplever andre problemer senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå