Gå til innhold

[Løst] Oppsett av PC med skjerm

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal snart kjøpe ny pc, og jeg tenkte å bestemme innmaten selv på komplett.no så pc'en er mere tillpasset meg. jeg er egentlig ganske "noob" på dette, så jeg håper på at noen kan hjelpe meg ;) Vil gjerne ha mye ram, bra prossessor og et VELDIG bra skjerm kort. 2 like skjermer i full HD.

Jeg driver med å redigerer/lager filmer og animasjon, men min pc sliter med noen av programmene, så jeg vil gjerne ikke at det er PC'en det skal gå på når jeg lager film.

Jeg skal betale rundt 10.000 for dette, noen som kunne hjulpet meg ?

mvh Erwi1997

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.netshop.n...0000189725.aspx

Med:

NetShop 3 års PC garanti

Produksjon og testing av PC

Fractal Design Define R3 Black Pearl

Corsair strømforsyning, TX750W

ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155

Intel Core i7 3770K Quad Prosessor

Corsair XMS3 16 GB DDR3 1600MHz

Western Digital 1 TB Blue 3,5", SATA

ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA

Sony DVD-brenner AD-5280S intern

Microsoft Windows 7 Home Premium 64 bit

Pris: 11 875,-

Husk kjøp SSD senere, eller utenom. Anbefaler Samsung 830 eller Intel 520

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.netshop.n...0000189725.aspx

Med:

NetShop 3 års PC garanti

Corsair strømforsyning, TX750W

Intel Core i7 3770K Quad Prosessor

Corsair XMS3 16 GB DDR3 1600MHz

Pris: 11 875,-

Husk kjøp SSD senere, eller utenom. Anbefaler Samsung 830 eller Intel 520

Takk ;) men det ser ikke ut som om du har tatt med de 2 skjermene i den prisen :/ tror nok det i til legg til skjermen blir for dyrt...

Lenke til kommentar

Den maskinen du vil ha er umulig å få med to bra skjermer til den prisen:

Skjermer: 1900*2 = 3800

Budsjett: 10000

PC: 6200,- Kr

Du får ikke en pc til video red, mye RAM og Veldig bra skjermkort til den prisen!

Edit: Tenker da på to sånne skjermer: http://www.dustinhome.no/product/5010601425/dell-u2412m-ultrasharp-24-wide-tft-led-black/#intcmp=searchProvider_dacsa

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir ca. slik: http://www.netshop.n...0000189725.aspx

Konfigurer:

NetShop 3 års PC garanti

Seasonic M12-II 620 BRONZE

Intel Core i5 3570K Quad Prosessor

Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz

Pris: 10 793,- +Frakt

Skjerm: 1899 + 99kr frakt

Total: 12791,- + frakt for PCen

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

takk ;) blir dette en pc som jeg ikke trenger å gjøre noe mer med (forbedre) ? og tror du dette er en av de beste løsningene for meg ?

når jeg først skal kjøpe pc, vil jeg at den er bra :D må bare forsikre meg om at dette er den beste løsningen jeg får ;)

Lenke til kommentar

Dette er ikke langt ifra det beste på markedet (ikke CPU) som har en logisk pris. RAM kan du forresten legge til mer senere for noen 100 lapper, en SSD koster forresten Rundt 1000kr. ;)

Det eneste som kunne ha vært bedre er 3. parts kjøler, men det kan man ikke konfigurere :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

nå har jeg bare en Bærbar hp pavillion entertainment med 2.5 GZ, 6 gb ram, 600 gb kapasitet. Kjøpe den på elkøp, det var en utstillings pc på en messe ellerno, han fyren sa masse rart og sa den var veldig bra :p den funker, men har hatt nok problemer med den... Netttverkskortet striker nok for godt snart, og jeg har skiftet ut batteriet (ettersom det gamle begynte å smelte..)

Endret av erwi1997
Lenke til kommentar

....mye ram, bra prossessor og et VELDIG bra skjerm kort. 2 like skjermer i full HD....

Det blir dumt å be om noe VELDIG bra når du har et stramt budsjett, blir vanskelig for folk å komme med relevante forslag da.

for å sette det på spissen:

"ønsker meg ny bil, skal være VELDIG bra. Har lærlinglønn, noen som kan finne en ny ferrari til meg?"

Lenke til kommentar

....mye ram, bra prossessor og et VELDIG bra skjerm kort. 2 like skjermer i full HD....

Det blir dumt å be om noe VELDIG bra når du har et stramt budsjett, blir vanskelig for folk å komme med relevante forslag da.

"ønsker meg ny bil, skal være VELDIG bra. Har lærlinglønn, noen som kan finne en ny ferrari til meg?"

ok da :p men folk siere jo at man får en bra PC for 11.000 da..

Lenke til kommentar

du får en bra pc for 11.000 men ikkje med 2 skjermer VELDIG bra skjermkort (video red bruker minmalt av skjermkort), ville heller gått for 560 ti til 1700kr som holder til di fleste spill...

Lenke til kommentar

du får en bra pc for 11.000 men ikkje med 2 skjermer VELDIG bra skjermkort (video red bruker minmalt av skjermkort), ville heller gått for 560 ti til 1700kr som holder til di fleste spill...

Ja, fant ut at jeg bare trenger 1 foreløpig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...