spøkelset Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Hei! Er for tiden i full jobb, men vurderer å påbegynne studier innen en ny retning til høsten. Jeg har søkt Idrett Bachelor og idrett år-studium som jeg vurderer å satse på om jeg kommer inn på en av dem. Det jeg lurer på er om jeg får noe form for støtte eller stipend mens jeg studerer og hvor mye dette er?Universitetet er ikke langt fra der min Mor og Far bor, men vil ikke måtte flytte hjem igjen i en alder av 24. Har aldri studert før så er ganske blank på dette.. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Du får totalt 92 000 i stipend i året, om du studerer fulltid. Dette utgjør en fordeling på ca 18 000 i januar / august. Og ca 6800 de resterende månedene. Halvparten av disse blir omgjort til stipend ved bestått eksamener. Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2012 Takker for svar. Da kan det altså være mulig å dekke boutgifter om man har en deltidsjobb ved siden av Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Jepp, i år prøvde jeg meg uten deltidsjobb, fungerer men da skal du leve billig. Leien er på ca 4500 i mnd så ikke mye til overs da for å si det slikt. En deltidsjobb kan bli ekstremt tight sammen med studiet. Synes nivåene burde justeres oppover. Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2012 Vet ikke hvor du leier, men her i Stavanger er prisene helt hinsides. Om man ikke vil bo i kollektiv finner man ingenting til under 7000 i måneden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå